Yle on kiristänyt linjaansa kaikessa urheilussa.
Niin on.
Ja edelleen, miksi Ylen olisi pitänyt lähteä tarjouskilpailuun?
YLEhän lähti kilpailuun tarjouskilpailuun mukaan:
Vielä kerran: Yle olisi mitä ilmeisimmin näyttänyt kisat, ellei TV5 olisi nokittanut sitä tarjouskilpailussa.
Ylehän oli laittanut tarjouksen, eli TV5 nokitti sen. Muuten olisivat näkyneet Ylellä.
Kuka hyötyy siitä, että kisat näkyvät juuri Ylellä eivätkä jollain toisella kanavalla?
Vastahan olen kaksi kertaa todennut, että johtuen YLEn prioriteeteista on parempi, että TV Viisi näyttää U21-pelit, koska nyt suuremmalla todennäköisyydellä pelit nähdään suorina lähetyksinä.
Nimenomaan sinun kuvittelin olevan kovasti eri mieltä kun koko ajan asiasta vänkäät.
Rautalangasta: Se että YLE hävisi tarjouskilpailun (joka siis sinusta oli tai sitten ei ollut...) on hyvä osoitus YLEn prioriteeteista jalkapallon suhteen ja sen vuoksi on hyvä, että pelit tulevat TV Viideltä. JOS (konditionaali) YLEllä olisi eri prioriteetit jalkapallon suhteen ja paremmat selostajat olisi (konditionaali) parempi jotta pelit tulisivat YLEn kanavilta.
Nykytilanteessa = parempi kun TV Viisi näyttää.
Ihannemaailmassa = YLE näyttää.
Jos juuri kukaan ei hyödy, se on hukkaan heitettyä rahaa. (Vastaukseksi ei kelpaa, että suomalainen jalkapallo saa mainosta, koska se on kaukaa hauettua. Näkyvyyden tuottama mainosarvohan voi olla jopa negatiivinen, jos pikkuhuuhkajat eivät urheilullisesti pärjääkään vähää alusta.)
Anteeksi, mutta onko sinulla jakomielitauti tai muu paha häiriö?
Miksi kummassa? Ainoa mitä Viitonen teki, oli kisojen vieminen ammattitaitoisemman Ylen käsistä omalle pikselimössökanavalleen.
Koko ajanhan olen sanonut (nyt kolmessa viestissä jo), että:
1. Parempi kun kisat näkyvät TV Viideltä.
2. Parempi kun YLE ei lähtenyt tarjouskilpailuun.
3. Turha välittää jostain mystisistä "massoista" vaan uskotaan omaan tekemiseen.
Olisi ihan kiva jos lukisit ja ymmärtäisti omat ja minun viestini, niin emme "keskustelisi" asiasta, josta olemme näköjään samaa (tai no, sinä taidat olla ajoittain eri mieltä itsesi kanssa).