Ilveshän tosiaan luopui ihan suosiolla pelinhallinnasta johtomaalin, joka tuli varsin aikaisessa vaiheessa, jälkeen. Siihen asti peli oli varsin tasainen tai Ilveksen jopa hallussa. Pelinhallinnasta luopuminen ei kuitenkaan tarkoittanut, että peli olisi tehty helpoksi Interille vaan kollektiivinen prässi pysyi korkeana ja Riskikin juoksi kuin pieni eläin paineistamaan pallollista maalivahtia. Keskikentän taitureiden iholla oltiin jatkuvasti. Inter oli hyvä, mutta Ilves teki hyvyyden mahdollisimman hankalaksi. Nyt se oli voittava taktiikka ja varmasti joka ikisisen pelaajan taistelun vuoksi tavallista makoisampi.

Tasapeli ei olisi ollut vääryys, mutta Interin tasoittaessa Ilves tuskin olisi jatkanut samaan tapaan pelaamista, mikä tuntuu hämmentävän usein unohtuvan peli kritisoivilta. Maalit muuttavat peliä ja yhden Interin maalin jälkeen pelin jälkeiset maaliodottamat eivät olisi samat kuin nyt olivat.
Tämähän se keskustelusta tekee turhauttavaa, kun nostat itsesi kaikkien yläpuolelle etkä varsinaisesti keskustele vaan tuot vain kerta toisensa jälkeen esiin oman näkemyksesi loppumattomana sanahelinänä, etkä suostu varsinaisesti mistään näkemyksistäsi joustamaan. Varmasti sisällössä on varsin hyvääkin asiaa, mutta olen pahoillani, että joudun tämän paljastamaan: et ole ainoa, joka näkee tuloksen taakse. Olet vain ainoa, joka luulee sillä olevan erityistä merkitystä.
Voi olla, että pallonhallinasta luopuminen oli Ilveksen taktiikka. Pienet epäilykseni kuitenkin siihen on, kun Ilves yleensä on hyvä puolustamaan hallitsemalla palloa eikä antamalla hallinan vastustajalle. Myös korkealla prässillä on yleensä tarkoitus katkaista vastustajan pallonhallinta. Korkea prässi ja pallonhallinan luovutus eivät täysin sovi yhteen tai sillä ei ainakaan pitäisi pärjätä hyvin. Paljon toimivampi taktiikka on sumputtaa alhaalla ja antaa vastustajan hallita palloa omassa päässään. Tätä Ilves teki aivan ottelun lopussa.
Interin maali olisi muuttanut peliä. En tiedä sitten kumpaan suuntaan. Varmasti Ilves olisi ainakin ottanut pallonhallintaa lisää aivan kuten pelin alussa johtomaaliin asti. Ilves ei kuitenkaan saanut mitään vaarallista luotua tänä aikana, vaikka hienokseltaan peliä hallitsi. Tiedä sitten oliko tuo Interille pallon hallinan antaminen kovin toimiva Ilvekselle, kun maaliodottamaa Inter sai kuitenkin luotua paljon. Tällä kertaa se toimi tuloksen puolesta, mutta minun mielestäni se ei toiminut kovin hyvin pelillisesti.
Voi olla, että täällä moni näkee tuloksen taakse ja arvioisi tuon Inter pelin hyväksi (aivan kuten nytkin), vaikka Inter olisi tehnyt paikoistaan kaksi maalia ja voittanut pelin. Tai Inter olisi lopun kulmasta tehnyt tasoittavan maalin. Oli muuten kohtuullisen lähellä se tasoitus lopussa, kun Krkalic oli pelannut itsensä pois maalilta ja kenttäpelaaja purki maalia kohti menneen pallon. Varmaan ei olisi paljoa ollut kommenteja, että Rantanen kyykytti Vasaraa tai loppu pelattiin viisaasti. Krkalicia ei olisi varmasti kehuttu, vaan mietittäisiin miten voi harhailla tuolla lailla ja toivottavasti Virtanen tulee pian takaisin. Tässä mikään ei olisi Ilveksen tai Krkalicin pelissä muuttunut. Ainoastaan Interin pelaajan pusku olisi ollut laadukaampi.
Keskusteluplastalla on yleensä tarkoitus tuoda oma mielipide ja näkemys. Ainakin itse tykkään muiden foorumistien näkemyksestä pelistä, tuomareista, valmentajista tai pelaajista. Väillä myös pistän jotain tilastoja jotka tukevat omaa näkemystäni. Aika helkkarin tylsä keskustelupalsta tää olisi, jos täällä ei saisi omia näkemyksiä kirjoittaa. Taisi tuo sinunkin kirjoituksesi olla pääasiassa oma näkemyksesi pelistä ja minun kirjoituksistani.
Joustaan en suostu helposti omista näkemyksistäni. Olen niistä joustanut, jos niissä on ollut selkeä virhe ja aina olen silloin nostanut käden virheen merkiksi ylös. En ole kyllä täällä törmännyt yhteenkään joka helposti joustaisi omista näkemyksistään. Oletko sinä joustanuttäällä usein omista näkemyksistäsi? Jos on vaikka sanonut, että Tatu pelasi hyvän pelin, niin vaikka lyön mitkä faktat pöytään huonosta pelistä, niin yksikään ei tule sanomaan, että olin väärässä en huomannut pelissä noita virheitä ja Tatu pelasi huonon pelin. Varmasti muuttaisin oman mielipiteeni Väisäsen hyvästä pelistä, jos joku osoittaa, että pelissä tuli monta isoa virhettä joita en ollut huomannut. Jos taas tämä joustamattomuus näkemyksistä liittyy tiettyihin pelaajiin, niin niissä olen joustanut. Riski jota olen haukkunut koko kauden sai kehuja Alkmaar ja Inter pelissä kummassakin pelasi hyvin ja Inter pelissä oli yllätävän hyvä, vaikka maali jätettäisiin huomiomatta. Akiniemeä taas olen kehunut paljon, mutta huonosti pelatessaan alkukaudesta ja SJK pelissä lokaa tuli Akiniemelle.