FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
22.08.2025 klo 13:01:41 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: [1]

Kirjoittaja Aihe: Ranneteipit  (Luettu 6455 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Futsaljäbä

Poissa Poissa

: 03.11.2011 klo 20:34:58

Ollaan ihmetelty paljo liiga- ja maajoukkuepelejä katsellessa minkä takia joillakin pelaajilla on ranteessa teipit? Syynä voi olla mahdolliset rannekorut mutta pelin jälkeen niitä ei ollut kun teipit ottivar pois. Onko tietoo/ideoita mitä varten pelaajat näin tekevät?
Rehellinen mustalainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: M.O.P.E.

Vastaus #1 : 03.11.2011 klo 20:35:57

Ne on futsalin helminauhat?
batteri

Poissa Poissa

Vastaus #2 : 03.11.2011 klo 20:38:41

Ollaan ihmetelty paljo liiga- ja maajoukkuepelejä katsellessa minkä takia joillakin pelaajilla on ranteessa teipit? Syynä voi olla mahdolliset rannekorut mutta pelin jälkeen niitä ei ollut kun teipit ottivar pois. Onko tietoo/ideoita mitä varten pelaajat näin tekevät?
Urheiluteippiä, jolla tuetaan ranteet ja mahdollisesti jotkut teippaa myös sormet. Rannekorut voi olla aika vaaralliset käsissä maalivahdilla vaikka olisivatkin teipattu.
-Auvo-

Poissa Poissa

Vastaus #3 : 03.11.2011 klo 20:50:24

Rannekorut voi olla aika vaaralliset käsissä maalivahdilla vaikka olisivatkin teipattu.

Ja kielletyt. Niin maalivahdilla kuin kenttäpelaajallakin.
aalluu

Poissa Poissa

Vastaus #4 : 08.11.2011 klo 17:48:50

Joukkueessani missä pelasin viime kesän muutamalla nigerialais pelaajalla oli urheiluteippi ja sen päällä vielä sukkateippiä. Luulen että siitä on tullut vain tapa eikä se tarkoita muuta : )
Futsaljäbä

Poissa Poissa

Vastaus #5 : 09.11.2011 klo 13:38:28

Tätä minäkin olen miettinyt. Onhan ne nyt tosi hienon näköset, eikä niitten mitää tarvi tarkottaa :D
Norway

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Turun Weikot

Vastaus #6 : 09.11.2011 klo 13:40:49

Tätä minäkin olen miettinyt. Onhan ne nyt tosi hienon näköset, eikä niitten mitää tarvi tarkottaa :D

Olette kaikki väärässä, teipit vähentää ranteiden ilmanvastusta ja täten parantaa pelaajan nopeutta sekä ketteryyttä, en ymmärrä miten jotku vielä pelaa ilman ranneteippejä.
aalluu

Poissa Poissa

Vastaus #7 : 09.11.2011 klo 16:05:47

Olette kaikki väärässä, teipit vähentää ranteiden ilmanvastusta ja täten parantaa pelaajan nopeutta sekä ketteryyttä, en ymmärrä miten jotku vielä pelaa ilman ranneteippejä.
No tämä nyt ei taida pitää paikkaansa :D :D
Jorma X

Poissa Poissa

Vastaus #8 : 09.11.2011 klo 16:12:30

Itellä ranne murtunut joskus, niin tulee käytettyä. Enemmän varmaan placebo-vaikutusta kuin todellista suojaa. Ja onhan ne nätit... :)
irish

Poissa Poissa

Vastaus #9 : 09.11.2011 klo 16:22:06

Egojuttuja. Itse maalivahtina käytän molemmissa ranteissa teippejä. Periaatteena se, että teipit tukevat hyvin ranteita vääntymästä.
Erikeeper20

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Atletico Malmi + Akatemia

Vastaus #10 : 09.11.2011 klo 16:23:46

Tukiteippaus nyt on varmaan edellä esitetyistä pohdinnoista se järkeenkäyvin. Toinen selitys: pahamaineiset rannehikinauhat taitaa monista olla nykyään liian säbähenkisiä, joten jotkut pelaajat korvaavat nämä parilla kierroksella urheiluteippiä. Tämä veikkaus perustuu omiin näköhavaintoihin.
Vanda

Poissa Poissa

Vastaus #11 : 09.11.2011 klo 16:40:48

Itse maalivahtina käytän molemmissa ranteissa teippejä. Periaatteena se, että teipit tukevat hyvin ranteita vääntymästä.

Sama.
Norway

Poissa Poissa

Vastaus #12 : 09.11.2011 klo 17:38:48

No tämä nyt ei taida pitää paikkaansa :D :D

Oletko nyt aivan varma?
aalluu

Poissa Poissa

Vastaus #13 : 09.11.2011 klo 18:29:26

Oletko nyt aivan varma?
No empäs osaa varmaksi sanoa mutta että vähentää ilmanvastusta? öö ehkä ei kuitenkaan :) itsekkin maalivahtina joskus käyttänyt jos ranne on menny romuksi mutta imago teippejähän ne vaan on
Norway

Poissa Poissa

Vastaus #14 : 09.11.2011 klo 18:39:27

No empäs osaa varmaksi sanoa mutta että vähentää ilmanvastusta? öö ehkä ei kuitenkaan :) itsekkin maalivahtina joskus käyttänyt jos ranne on menny romuksi mutta imago teippejähän ne vaan on

Olen varma asiastani, ranneteipit parantaa myös tasapainoa, koordinatiota, syöttötarkkuutta. Bonuksena osaat tehdä hienompia tuuletuksia ranneteippien avulla.
NipaMan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Melody, Ilves, FF2 KI

Vastaus #15 : 09.11.2011 klo 19:06:27

Olen varma asiastani, ranneteipit parantaa myös tasapainoa, koordinatiota, syöttötarkkuutta. Bonuksena osaat tehdä hienompia tuuletuksia ranneteippien avulla.

Mulla lähtee vedot vain ylänurkkiin, jos olen laittanut ranneteipit. Vielä kun teippaa nilkat ja kaulan, niin vedot uppoo jo puolesta kentästä. Tutkimuksieni mukaan enemmän teippiä -> enemmän hienoja maaleja Ylos

ps. Joskus laitan teipinpätkän selkään, tulee parempia filmejä ja näin ollen enemmän vapareita meille.
Vilhelmus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Keikyän yritys

Vastaus #16 : 09.11.2011 klo 19:52:38

Kunhan muistaa myös värikkäät nappikset ja kivat hiuspannat, niin eiköhän ranneteipit kuulu pelimiehelle kuin pelimiehelle!
Dominoteoria

Poissa Poissa

Vastaus #17 : 09.11.2011 klo 23:30:35

Totuushan on, että ranteet teipataan, koska telkkarissa on nähty "isojen poikienkin" teippaavan. Kyllä se ranneteippi auttaa ihan kaikessa.
NipaMan

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FC Melody, Ilves, FF2 KI

Vastaus #18 : 09.11.2011 klo 23:49:33

Kunhan muistaa myös värikkäät nappikset ja kivat hiuspannat, niin eiköhän ranneteipit kuulu pelimiehelle kuin pelimiehelle!

Pelimiehillehän ei hiukset kasva, mutta kyllä sen kaljun voi teipillä peittää Ylos Kerran teippasin päälakeni ja heti puskin puolesta kentästä ylähöhhöön...
Governor

Poissa Poissa

Vastaus #19 : 10.11.2011 klo 09:26:31

Ranneteipit näyttävät olevan osalle pelaajista jopa välttämättömiä, mutta on syytä muistaa muutama tärkeä asia.

Ranneteipit eivät saa olla liian löysällä tai erotuomarit voivat tulkita ne koruiksi ja silloin ne ovat kiellettyjä. Erotuomarit ovat myös vaatineet, että ranneteipit ovat pelipaidan hihan päävärin kanssa saman väriset (vrt. aluspaidan käyttö). Ranneteippien pitää olla myös eri värisiä kuin kapteenin nauha, sillä erotuomarit voivat muuten luulla nauhan tippuneen ranteeseen. Ja sitten erotuomarit eivät tiedä kuka on kapteeni?

Muista siis tämä kun teippaat ranteesi!
BOCA TAMPERE

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Unico Grande Amore,Boca Juniors,Ilves,Melde

Vastaus #20 : 10.11.2011 klo 18:35:08

ranneteippien vaikutus itse peliin on samaa luokkaa kuin runkkaaminen naapurin immelle..mielummin nekin teipit sukkiin ja parempi sessio naapurin hehkeen bruneten kanssa
Rehellinen mustalainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: M.O.P.E.

Vastaus #21 : 11.11.2011 klo 11:16:32

Paavin pallit, nunnan nännit jne.
luisnani17

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: manchester united

Vastaus #22 : 30.08.2012 klo 17:53:00

Näin on itehän oon hyökkääjä nää ranneteipit on hyökääjien ja maalivahtien juttuja pakit käytää vaa sormiteippejä hyökkääjät ku ne pääse pakeista ohi nii pakit rupee ihailemaa niitä teippäjä ja unohtaa puolustaa. haaahahha

Sivuja: [1]

Siirry: