FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
20.08.2025 klo 09:45:14 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 3 [4]

Kirjoittaja Aihe: 11kk Saksassa  (Luettu 6886 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Jayton

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: SVW

Vastaus #75 : 18.09.2008 klo 15:41:28

Huomauttaisin, ettei Bremen ole Niedersachsenia. Toisin kuin Hannover ja Wolfsburg (tai Braunschweig ja Osnabrück).

Ähjoo, mitähän tässä on ajateltu, onhan niitä paljon muitakin. ::) Itse kyllä lasken Bremenin ja Hampurin vielä Niedersachseniin, kun futiksesta puhutaan.
Lillunen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: St.Pauli since 5.12.2009

Vastaus #76 : 18.09.2008 klo 16:02:17

Ähjoo, mitähän tässä on ajateltu, onhan niitä paljon muitakin. ::) Itse kyllä lasken Bremenin ja Hampurin vielä Niedersachseniin, kun futiksesta puhutaan.

Lisähuomautuksena ettei Baijeri ole Saksaa ja baijerilaisten synonyymi ei suinkaan ole leppoinen.
Jayton

Poissa Poissa

Vastaus #77 : 18.09.2008 klo 16:29:59

Lisähuomautuksena ettei Baijeri ole Saksaa ja baijerilaisten synonyymi ei suinkaan ole leppoinen.

Baijerihan on harvinaisen leppoisaa seutua. :o Bayernin pelipaidankin ostin (Bremenistä..)!
« Viimeksi muokattu: 18.09.2008 klo 18:15:30 kirjoittanut Jayton »
Lorenzo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: * * * *

Vastaus #78 : 18.09.2008 klo 16:36:21

Luulen kyseen olleen kuitenkin baijerilaisista. ;)
Lillunen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: St.Pauli since 5.12.2009

Vastaus #79 : 18.09.2008 klo 17:16:37

Baijerihan on harvinaisen leppoisaa seutua. :o Pelipaidankin ostin (Bremenistä..)!

Münchenhän ei juurikaan sisällä alkuperäisiä baijerilaisia ja niihin et sitten varmaankaan törmännyt. Paitsi että Hitler-Jugend ja SS:kin taisi ennen alkua tuntua kesäleiriltä :)
Saksasta puhuttaessa on etelällä ja pohjoisella eroa kun forumnistin ja kendoyanarin pillunsaannilla..
Jayton

Poissa Poissa

Vastaus #80 : 25.10.2008 klo 13:53:06

Elämä rullailee kohtalaisesti, koulua käyn ma-pe ja viikonloppusin brenkkua saksalaisten kanssa. Ei välttämättä mikään optimaalitilanne, mutta paremman puutteessa kelpaa.
Enemmän tai vähemmän outsiderina sitä luultavasti tulee olemaan koko vuoden, mutta pakko se on hyväksyä. Kieli menee hyvin, ymmärrän suurimman osan mitä jengi minulle puhuu ja koulussa keskittyessäni aika paljon ymmärtää. Kun paikalliset sitten juttelevat toisilleen onkin tilanne eri....

Bremenin Freimarktilla (lähes tuhatvuotias, ~4milj. vuosittaista kävijää) tuli käytyä eilen. En osaa verrata Oktoberfestiin, mutta ei toi nyt mitään uutta mulle ainakaan tarjonnut. Helvetisti jengiä, safkakojuja, olutta, vuoristoratoja ja vähän lisää olutta (litran tuopit Tuoppi). Ihan kiva juttu kuitenkin kerran elämässä. Ylos
« Viimeksi muokattu: 25.10.2008 klo 13:54:11 kirjoittanut Jayton »
lasse11

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: itäinen taivas

Vastaus #81 : 25.10.2008 klo 14:31:43

Opettele vaan rauhassa sitä kieltä, sulla on aikaa odotella...Itse olin aikoinaan kahdeksanvuotiaana vastaavassa tilanteessa, tosin brenkuttelu oli vähänlaista.  >:( Ylos
weke maccone

Poissa Poissa

Vastaus #82 : 28.10.2008 klo 21:08:31

Bremenin Freimarktilla (lähes tuhatvuotias, ~4milj. vuosittaista kävijää) tuli käytyä eilen. En osaa verrata Oktoberfestiin, mutta ei toi nyt mitään uutta mulle ainakaan tarjonnut. Helvetisti jengiä, safkakojuja, olutta, vuoristoratoja ja vähän lisää olutta (litran tuopit Tuoppi). Ihan kiva juttu kuitenkin kerran elämässä. Ylos

Tulipa pistäydyttyä myöskin noilla kekkereillä ja suurin työ oli saada ekaluokkalainen jälkikasvu pois juopottelevan sakaslaisväestön keskuudesta turvaan. Vähän liian isot kinkerit maalaispojalle, mutta muuten oli kivaa...
Gheddafi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ne, jotka ei koskaan pärjää

Vastaus #83 : 09.11.2008 klo 13:52:59

Onpa kiintoisa topicci mennyt ohi minulta. Ei muuta kuin tsemppiä sinne ja nauti olostasi siellä! Itse olin 5 kuukautta Saksassa (Berlin) tänä vuonna ja on kyllä mukava maa Ylos

Millainen paikka Bremen on? Olen kerran lentänyt sinne ja sieltä pois, mutta muuten ei paljon tietoa siitä.
Jayton

Poissa Poissa

Vastaus #84 : 09.11.2008 klo 15:37:26

Millainen paikka Bremen on? Olen kerran lentänyt sinne ja sieltä pois, mutta muuten ei paljon tietoa siitä.

Nojaa. 500 000:n ihmisen kaupunki jonka keskusta ei kuitenkaan vaikuta erityisen isolta. Müncheniin, Helsinkiin ja Berliiniin verrattuna ihan perseestä (yllättäen..), mutta paremman puutteessa kelvannee. Suomalaiselle turistille viikonloppureissu sopinee hyvin, riittää tekemistä muttei jää turhaa aikaakaan (etenkin jos Werderillä on kotipeli). Kaupungissa kaikki on kävelymatkan päässä, mutta vähän läskimmälle jannulle on olemassa loistava raitiovaunuliikenne.

Hampuri, Amsterdam ja Hannover ovat parin tunnin junamatkan päässä. Hannoverissa ei tosin ole mitään muuta nähtävää kuin futisjengi.
Callit

Poissa Poissa

Vastaus #85 : 09.11.2008 klo 15:58:38

Hannoverissa on ooppeera.   ;) Nuo saksalaiset n. 500 000 ihmisen kaupungit ovat tosiaan metropoli Helsinkiä selvästi pienempiä, kun sijaitsevat yksin aluekeskuksina. Hannoverissa on muistaakseni 560 000 asukasta, ja sielläkin kaikki on tosiaan kävely- tai lyheyn ratikkamatkan päässä. Tähän vaikuttaa myös se, että Keski-Euroopassa kapungit ovat laajentuneet itsensä ympärille, eikä useiden kilometrien päähän sinne, mistä joku rakennusliike on ostanut halvalla maata ja lahjonut kunnaisät kaavoituttamaan sen "kasvukeskukseksi". Bremenissä en ole käynyt kuin kaksi kertaa ihan hätäisesti, ja Jaytonin kuvaus vastaa käsitystä.

80-luvulla pienenkin sakukaupungin yöelämä oli Helsinkiin verrattuna kuin Pariisissa, kun täällä paikat menivät kiinni enimmäkseen yhdeltä, ja pubinkin ovella saattoi olla yrmeä portsari estämässä sisäänkäynnin farkkujen takia. Yökerhossa ei saanut kuleksia lasi kädessä, vaan esim. pöytää vaihtaessa piti pyytää tarjoilijaa kantamaan lasi uuteen osoitteeseen. No, kysehän oli suhteellisen valistuneesta diktatuurista, jonka järjettömyydet eivät yltäneet ihan mielettömyyksiin asti. En tosin ole varma, onko  esim. presidentin silloin erottama Suomen Kuvalehden päätoimittaja ihan samaa mieltä, mutta enimmäkseen asiat rullasivat ihan jees.
Lorenzo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: * * * *

Vastaus #86 : 09.11.2008 klo 16:01:16

Mitä kävelyetäisyyksiin Bremenissä tulee, jonkin verran vaikuttaa kuitenkin se seikka, että kaupunki on kasvanut melko vahvasti joen rannalle. Leveyttä kaupungilla on korkeintaan nimeksi, pituutta sitten ihan kunnolla.
lasse11

Poissa Poissa

Vastaus #87 : 09.11.2008 klo 16:45:55

Hampuri, Amsterdam ja Hannover ovat parin tunnin junamatkan päässä. Hannoverissa ei tosin ole mitään muuta nähtävää kuin futisjengi.

Hannoverin vieressä on aivan helvetin hieno keskiaikainen Hildesheim  Ylos Pommitettu tosin maan tasalle sodassa mutta aika näppärästi alkuperäisen oloiseksi jälleenrakennettu.
Jayton

Poissa Poissa

Vastaus #88 : 12.05.2009 klo 20:39:23

Kipeänä himassa jumittamisen ja paikallisen vehnäoluen ansiosta voisi taas kirjoitella vähän tunnelmia. Eli n. 9kk vaihtarivuodesta on ohi, 8 viikkoa jäljellä. 4. heinäkuuta klo. 11.20 Der Finne suuntaa takaisin Suomeen Amsterdamin kautta.

Aika on mennyt todella nopeasti, ja vaikka alku olikin vaikeahko (uusi kieli, nörttiluokka jossa kukaan ei puhunut englantia eikä meitsi tuntunut muutenkaan kiinnostavan ketään jne) vuodesta tuli mahtava. Isäntäperhe on todella rento, koulunkäynti sisältää siellä olemisen (ei muuta.), uusia ystäviä on tullut ja wodka & weizen virtaa. Kielikin on opittu kiitettävästi, vaikkei kielioppia olekaan harjoiteltu ollenkaan. Tästä syystä kuulostan ehkä lievästi turkkilaiselta, mutta en anna sen haitata. Ehtii sitä sitten Suomessa opiskella. Ylos

Tämän ajanjakson aikana on tullut nähtyä n. 10 futisottelua (veikkaisin), sisältäen Mestareiden liigaa, UEFA Cupia ja tietysti Bundesligaa. Tavoitteena vielä VFL Osnabrückin rämpimistä 2. Bundesligassa seurata yhdessä ottelussa. Keskieurooppaa on myös nähty, mm. München, Dresden, Praha, Hampuri (x2) ja Amsterdam. Toki myös lukuisia muita kyliä/kaupunkeja nähty, mutta tunnin pikavisiittejä Hbf:llä en viitsi listata..

Kaikenkaikkiian oon siis todella tyytyväinen valintaan, rahaa on kieltämättä mennyt aivan älyttömiä summia ja yksi kouluvuosi menetetty mutta myös paljon opittu, mm. miten meksikolaiset naiset eivät ole samanlaisia huoria kuten saksalaiset ja että export-olut on pahaa. Suosittelen Tuoppi
lasse11

Poissa Poissa

Vastaus #89 : 12.05.2009 klo 22:35:55

mm. miten meksikolaiset naiset eivät ole samanlaisia huoria kuten saksalaiset

et löytänyt meksikolaisia huoria suurista odotuksista huolimatta mistään?

Sivuja: 1 ... 3 [4]

Siirry: