Dixi
Poissa
|
 |
Vastaus #250 : 18.06.2025 klo 20:13:33 |
|
Mut suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu se, että tällaisia koitettaisiin pilkkoa osiin ihan ajatuksen kanssa.
Jep. Kulttuuristen erojen vaikutuksia on vaikea kvantifioida. Mutta Ruotsin näistä parhaiten noin niin kuin kokemusperäisesti tuntien, niin yleensä tekemistä mm. urheilussa leimaa määrätietoisuus ja järjestelmällisyys...ja kutina on, että saman voi yleistää myös Tanskaan ja Norjaan. Liekö tämä sitä germaanista järjestelmällisyyttä, millä maat aina pärjänneet pientä kokoaan paremmin kv-mittelöissä? Olla niin monella tavalla kv-puitteissa kokoaan suurempi ei kuitenkaan ole sattumaa... Kuvaavaa onkin, että suomalainen "selitys" ruotsalaisille hävitessä on aina kliseinen vertaus Hannu Hanheen. Onhan sekin tavallaan järjestelmällistä, mutta ei siinä mitään uutta länsinaapureiltamme opita saati saada käytettyä omaksi hyödyksemme...
|
|
|
|
törömömmö
Poissa
Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.
|
 |
Vastaus #251 : 18.06.2025 klo 21:12:13 |
|
Erikoista, kun muussa työelämässä olen ollut useassakin pohjoismaisessa organisaatiossa, ja lähestulkoon niissä kaikissa juuri suomalaiset ovat olleet kaikkein perusteellisimpia syy-seuraussuhteisiin perehtyjiä ja järjestelmällisimpiä. Tanskassa vasta tuntuukin olevan tapana, että tärkeintä on että touhutaan ihan helvetisti koko ajan ja sitä myöten saadaan aikaan, ruotsalaiset tekee niinkuin on aina ennenkin tehty jne.
|
|
|
|
erno
Poissa
Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu
|
 |
Vastaus #252 : 18.06.2025 klo 21:22:34 |
|
Erikoista, kun muussa työelämässä olen ollut useassakin pohjoismaisessa organisaatiossa, ja lähestulkoon niissä kaikissa juuri suomalaiset ovat olleet kaikkein perusteellisimpia syy-seuraussuhteisiin perehtyjiä ja järjestelmällisimpiä. Tanskassa vasta tuntuukin olevan tapana, että tärkeintä on että touhutaan ihan helvetisti koko ajan ja sitä myöten saadaan aikaan, ruotsalaiset tekee niinkuin on aina ennenkin tehty jne.
Suomessa on urheilussa tapana vähän sinkoilla paikasta toiseen ja etsiä jotain sellaista viisasten kiveä jota ei löydy. Mä oon ollu siis about vuodesta 2002 säännöllisen epäsäännöllisesti mukana seurailemassa junnukehitystä ja tällä hetkellä taitaa olla tähän ajanjaksoon noin seitsemäs eri viisasten kivi menossa. Joskus 2000 luvun alkupuolella tehtiin analyysejä joiden pohjalta aateltiin et suomalaiset ei kamppaile ja juokse tarpeeksi, jonka jälkeen kasvatettiin hyviä törmäileviä diesel-moottoreita. Sen jälkeen kuultiin körvereistä, jotka ratkas ongelman siitä että ei osattu käsitellä jalkapalloa kuin oli lähinnä hölkkäilty ja törmäilty. Körvereiden grindaamisen jälkeen puuttu dynaamisuutta ja sit painettiin sitä menemään. Ton jälkeen olin hetken poissa kentän laidalta ja kun tulin takasin, niin oli keksitty ekkono-metodi joka ratkoo ongelmat ja sit ku 5v myöhemmin tajuttiin että noin ei ole, niin nyt sit väännetään yks-ykkösiä. Koko tämän pätkän tilanne on ollut se, että meidän junnuputki on perässä lähinaapureita ja erot näkyy jo U10 -ikävaiheessa.
|
|
|
|
Jair Bolsoaarnio
Paikalla
Suosikkijoukkue: Vous ne me prendrez jamais vivant
|
 |
Vastaus #253 : 18.06.2025 klo 21:34:47 |
|
@erno: näkyykö mielestäsi vielä se, että me ollaan takamatkalla muihin Pohjoismaihin sen suhteen miten paljon kv-uran tehneitä pelaajia on nykyajan valmennuksessa mukana?
|
|
|
|
Dixi
Poissa
|
 |
Vastaus #254 : 18.06.2025 klo 21:41:26 |
|
Niin no, Italiassa mikään ei toimi, mutta kaikki järjestyy. Ja kuitenkin juuri italialainen futis on on taktisen kurinalaisen futiksen perikuva. Joskus olenkin keskustelussa heittänyt, että onko italofutis viimeinen Rooman valtakunnan järjestelmällisyyden jäänne...  Ruotsissa taas on ollut "varaa" jo pitkään keskittyä yksityiskohtiin, kun suuret mullistukset ovat jääneet meidän muiden eurooppalaisten murheeksi. Mut joo, alkaa olla niin vahva OT, että varmaan paras jatkaa vaikka junnupuolen topiikissa.
|
|
|
|
Dixi
Poissa
|
 |
Vastaus #255 : 18.06.2025 klo 21:44:08 |
|
@erno: näkyykö mielestäsi vielä se, että me ollaan takamatkalla muihin Pohjoismaihin sen suhteen miten paljon kv-uran tehneitä pelaajia on nykyajan valmennuksessa mukana?
Hyvä pointsi. Muiden pohjoismaiden Suomea paljon pitemmät ja laajemmat perinteet pelaajaviennissä suurempiin ympyröihin, ovat varmaan edesauttaneet kv-tietotaidon istuttamisessa oman maan futikseen futispaluumuuttajien toimesta.
|
|
|
|
Julkea bulbul
Poissa
Suosikkijoukkue: TamU (JJK)
|
 |
Vastaus #256 : 19.06.2025 klo 00:27:44 |
|
Koko tämän pätkän tilanne on ollut se, että meidän junnuputki on perässä lähinaapureita ja erot näkyy jo U10 -ikävaiheessa.
Käsittääkseni suomalaiset junnut pärjää ihan ok kuitenkin kv-turnauksissa, esim. HJK:n 11-syntyneet viime viikolla Saksassa, vaikka kyseistä ikäryhmää on pidetty ekkonoon menetettynä. Onko tuo kuitenkin jonkinlaista harhaa eli vain ihan parhaat ikäluokan joukkueet pärjää, mutta muu ikäluokka laahaa perässä vai mihin nuo nostamasi arviot jo hyvin nuorista kelkasta tippuneista ikäluokista perustuvat?
|
|
|
|
Jomppuli
Poissa
Suosikkijoukkue: PAVE
|
 |
Vastaus #257 : 19.06.2025 klo 01:15:52 |
|
Nyt kun on itse mukana junnuvalmennuksessa niin itse sanoisin että ongelma on intensiteetti. Lämmittelyjäkin tehdään ennen peliä vähän sinnepäin. Kuhan se on helppoa ja mukavaa. Alkuhan siinä menee väkisin pelin vauhtiin totutellessa. Ehkä olen itse vain liian vaativa, enkä ole toki sitä junnuille sanonutkaan kun apuvalmentaja statuksella mennään. Oma ajattelu kyllä on että kun pelataan niin pelataan ja kun treenataan niin treenataan, eikä läpsytellä menemään. Sitä varten on vapaa-aika.
|
|
|
|
erno
Poissa
|
 |
Vastaus #258 : 19.06.2025 klo 09:09:22 |
|
Käsittääkseni suomalaiset junnut pärjää ihan ok kuitenkin kv-turnauksissa, esim. HJK:n 11-syntyneet viime viikolla Saksassa, vaikka kyseistä ikäryhmää on pidetty ekkonoon menetettynä. Onko tuo kuitenkin jonkinlaista harhaa eli vain ihan parhaat ikäluokan joukkueet pärjää, mutta muu ikäluokka laahaa perässä vai mihin nuo nostamasi arviot jo hyvin nuorista kelkasta tippuneista ikäluokista perustuvat?
Tässä ollaan nimenomaan sen klassisen ongelmallisen ajattelun ytimessä. Oletetaan, että jokin voidaan selittä sillä, että joku pärjäsi jossain turnauksessa jotenkin. Minkälaisia vastuksia HJK:lla oli Saksassa? Pärjäsikö HJK koska se oli parempi joukkuekollektiivi kuin muut paikalla olleet joukkueet? Pärjäsikö HJK koska yksilöt ovat parempia kuin vastustajalla? Pärjäsikö HJK siellä ihan oikeasti? Honka oli samassa ikäryhmässä Den Boschissa pelaamassa kansainvälisen turnauksen, jossa Honka pärjäsi oikeasti hyvin. Jos verrataan vaikka Sporting Lissabonin vastaavan ikäluokan joukkueseen, niin joukkuekollektiivi FC Honka oli selvästi paremmin organisoitu kuin Sporting ja tämän johdosta FC Honka pärjäsi turnauksessa paremmin. Sportingilla oli selvästi paremmat yksilöt, siellä on 3 pelaajaa joilla on edelleen edellytykset kovatasoiselle KV-uralle ja kolme joilla on saumat ok kv-uraan. Honkalla 0 ekaan kategoriaan ja 2-3 jälkimmäiseen. Jos tuota vertaa, niin Honka oli turnauksessa selkeästi paras jengi kollektiiviprässissä, ylipäätään joukkuepelissä, fyysisessä kunnossa(!) ja tasapainossa. Honka ei puolestaan kuulunut turnauksen top-20:n, jos katsotaan pelaajien kykyä huijata vastustajia, edetä muuten kuin linja kerrallaan, pallon kontrolloimisessa ilmasta, ensimmäisessä kosketuksessa ja luovissa ratkaisuissa.
|
|
|
|
Ehis
Poissa
|
 |
Vastaus #259 : 19.06.2025 klo 10:33:33 |
|
Nyt kun on itse mukana junnuvalmennuksessa niin itse sanoisin että ongelma on intensiteetti. Lämmittelyjäkin tehdään ennen peliä vähän sinnepäin. Kuhan se on helppoa ja mukavaa. Alkuhan siinä menee väkisin pelin vauhtiin totutellessa. Ehkä olen itse vain liian vaativa, enkä ole toki sitä junnuille sanonutkaan kun apuvalmentaja statuksella mennään. Oma ajattelu kyllä on että kun pelataan niin pelataan ja kun treenataan niin treenataan, eikä läpsytellä menemään. Sitä varten on vapaa-aika.
Tähän sama. Helvetti että otti pannuun kun pelaajat lusmuili, jos koutsin silmät ei ollu hereillä. Tarttee niitä apukoutseja karjumaan sinne, ettei vapaamatkustajia löydy. Itse ainakin olin moinen apukoutsi aikanaan. 
|
|
|
|
Julkea bulbul
Poissa
Suosikkijoukkue: TamU (JJK)
|
 |
Vastaus #260 : 19.06.2025 klo 11:38:34 |
|
Tässä ollaan nimenomaan sen klassisen ongelmallisen ajattelun ytimessä. Oletetaan, että jokin voidaan selittä sillä, että joku pärjäsi jossain turnauksessa jotenkin. Minkälaisia vastuksia HJK:lla oli Saksassa? Pärjäsikö HJK koska se oli parempi joukkuekollektiivi kuin muut paikalla olleet joukkueet? Pärjäsikö HJK koska yksilöt ovat parempia kuin vastustajalla? Pärjäsikö HJK siellä ihan oikeasti?
Honka oli samassa ikäryhmässä Den Boschissa pelaamassa kansainvälisen turnauksen, jossa Honka pärjäsi oikeasti hyvin. Jos verrataan vaikka Sporting Lissabonin vastaavan ikäluokan joukkueseen, niin joukkuekollektiivi FC Honka oli selvästi paremmin organisoitu kuin Sporting ja tämän johdosta FC Honka pärjäsi turnauksessa paremmin. Sportingilla oli selvästi paremmat yksilöt, siellä on 3 pelaajaa joilla on edelleen edellytykset kovatasoiselle KV-uralle ja kolme joilla on saumat ok kv-uraan. Honkalla 0 ekaan kategoriaan ja 2-3 jälkimmäiseen.
Jos tuota vertaa, niin Honka oli turnauksessa selkeästi paras jengi kollektiiviprässissä, ylipäätään joukkuepelissä, fyysisessä kunnossa(!) ja tasapainossa. Honka ei puolestaan kuulunut turnauksen top-20:n, jos katsotaan pelaajien kykyä huijata vastustajia, edetä muuten kuin linja kerrallaan, pallon kontrolloimisessa ilmasta, ensimmäisessä kosketuksessa ja luovissa ratkaisuissa.
Jeps, tällaista näkemystä juuri hain. Hansa Rostockia, Hamburger SV:tä jne. siellä näytti olleen vastassa, mutta paha tietysti tietää, minkä tasoisia ne ovat Saksan tasolla, joskin varmasti ihan hyvä vertailukohta silti. Samoin ovat Italiassa turnauksissa pärjänneet nimellisesti kovia vastustajia vastaan, mutta kuitenkin ikäluokastaan valittiin juuri harvinaisen vähän porukkaa ensimmäiselle maajoukkueleiritykselle ja toisaalta ovat pärjänneet kotimaassa tavallista kehnommin. Ristiriita on sen verran suuri, että selitykset varmasti löytyvät mainitsemistasi, mutta on siinä sentään jotain posituivista, etteivät ole heittopusseja.
|
|
|
|
Valonheitin
Poissa
|
 |
Vastaus #261 : 19.06.2025 klo 12:53:27 |
|
Yksilötasolla voi myös tulla ongelmaksi se, että meidän aikuisten sarjojen taso ei ole tarvittavan laaja. Jos pelaaja ei ole vielä ihan valmis Veikkausliigaan, niin kehityksen kannalta tärkeitä kovatasoisia pelejä on vaikea löytää. Ykkösliigasta löytyy toki SJK:n ja Klubin ressut, mutta onko senkään sarjan taso kokonaisuutena tarpeeksi kova? Muilla taitaa "akatemiat" pelata sitten ykkösessä tai alempana.
Toki isoin ero muihin maihin tulee jo junioriputken alkupäässä, mutta aikuisjalkapallon alkutaipaleella voi olla vaikea löytää sopivaa tasoa.
|
|
|
|
SoUWhat
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Kalakukot
|
 |
Vastaus #262 : 19.06.2025 klo 13:34:15 |
|
Paljon kertoo se tosi-asia että Jari Litmanen muutti mielummin Viroon kuin Suomeen uransa jälkeen ja myöskään Sami Hyypiä ei ole paljon yhtään tekemisissä täkäläisen jalkapallon kanssa. Kuitenkin suurimmat maailman tähdet, molempien omat isät kyllä valmensivat poikiaan kotimaassa, mutta sitten into Suomi-futikseen lopahti ja sukupolvien perinne katkesi.
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.06.2025 klo 13:38:32 kirjoittanut SoUWhat »
|
|
|
|
|
pilkku seiska
Poissa
Suosikkijoukkue: Just leave me alone - I know what i´m doing
|
 |
Vastaus #263 : 19.06.2025 klo 13:59:51 |
|
Intensiteetin puute on suuri ongelma. Myös luovuuden ja teknisten taitojen puute on suuri ongelma. Mielestäni nämä juontuvat siihen, että peli on jo 5v5-vaiheessa melko taktista: peliä avataan jatkuvasti lyhyellä syötöllä maalivahdilta puolustajille, pelaajat merkkaavat oman vartioitavansa ja pallo liikkuu pääsääntöisesti maata pitkin. Taktisten elementtien lisääminen nähdäkseni johtaa intensiteetin vähentymiseen, sillä odottamattomiin tilanteisiin reagoimiselle ei jää riittävästi "ilmatilaa". Lisäksi pelaajien on jatkuvasti oltava hereillä valmentajan joystickauksen suhteen, jotta eivät tekisi penkitykseen johtavia virheitä. Tämä siirtää pelaajien huomiota pois itse pelistä, eikä luoville ratkaisuille jää sijaa. Vapaassa pelissä - jossa maalivahti avaa välillä lyhyellä syötöllä, välillä pitkällä roikulla, välillä heitolla - pelaajat joutuvat reagoimaan erilaisiin tilanteisiin ja ottamaan tatseja pomppiviin palloihin. Lisäksi pelaajat joutuvat tekemään räjähtäviä juoksuja hyökkäyssuuntaan, puolustussuuntaan ja sivuille. Vapaa peli kehittää pelaajia, mutta välillä voi tulla rökäletappioita, joka puolestaan ei sovi seuroja shoppaileville pelaajien vanhemmille, sillä he ajattelevat voittojen olevan ainoa mittari valmennuksen tasolle. Sanoisin myös, että 5v5-loppuvaiheen pelikentät vaikuttaisivat kaikilla paikkakunnilla olevan aivan liian pieniä: tempokuljetuksille ei ole tarpeeksi tilaa ja peli menee turha herkästi pienen tilan pystypainiksi - jopa maalivahdit tekevät paljon maaleja omalta kenttäpuoliskoltaan. Pienissä kentissä ovat omat hyvät puolensa intensiteettiin liittyen, mutta syöttökombinaatioita ne eivät suuremmissa määrin mahdollista, kun tilaa on vähän. Eli variaatiota peräänkuuluttaisin myös näissä kenttäsioissa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.06.2025 klo 14:47:03 kirjoittanut pilkku seiska »
|
|
|
|
|
törömömmö
Poissa
|
 |
Vastaus #264 : 19.06.2025 klo 14:02:37 |
|
Foorumilla tuntuu olevan yllättävän paljon tietoa siitä, minkälaista 5v5-peliä pelataan ulkomailla. Itse olen aika monta 5v5-peliä kentän reunalta nähnyt, mutta en ole käynyt edes Suomessa muilla paikkakunnilla katsomassa yhtään. Miten tällaista vertailua pääsee tekemään?
|
|
|
|
erno
Poissa
|
 |
Vastaus #265 : 19.06.2025 klo 14:10:07 |
|
Foorumilla tuntuu olevan yllättävän paljon tietoa siitä, minkälaista 5v5-peliä pelataan ulkomailla. Itse olen aika monta 5v5-peliä kentän reunalta nähnyt, mutta en ole käynyt edes Suomessa muilla paikkakunnilla katsomassa yhtään. Miten tällaista vertailua pääsee tekemään?
Tapojahan on monia, lähtien liikkeelle esimerkiksi siitä että pelejä lähetetään skriimeinä niin vaikkapa veossa kuin juutuubissa. Sitten toinen juttu on se, että suomalaisia joukkueita käy pelailemassa erinäisiä turnauksia ja näistä on monesti saatavilla materiaalia jotain kanavaa pitkin. Ja sit on sellanen että ulkomalaaisia joukkueita käy pelaamassa Suomessa, nykyisin kelpo jengejä toki tosi harvakseltaan. Mut vaikka viime vuonna U10-tytöissä pari Ruottin kovemman pään jengiä kävi ihan Töölössä pelaamassa Epsia, Klubia, Honakkia ja Ipaa vastaan. Ja sit vastavuorosesti about samat jengit pelaili keskenään vähän myöhemmin Affenanmaalla.
|
|
|
|
törömömmö
Poissa
|
 |
Vastaus #266 : 20.06.2025 klo 01:10:34 |
|
Tapojahan on monia, lähtien liikkeelle esimerkiksi siitä että pelejä lähetetään skriimeinä niin vaikkapa veossa kuin juutuubissa. Sitten toinen juttu on se, että suomalaisia joukkueita käy pelailemassa erinäisiä turnauksia ja näistä on monesti saatavilla materiaalia jotain kanavaa pitkin. Ja sit on sellanen että ulkomalaaisia joukkueita käy pelaamassa Suomessa, nykyisin kelpo jengejä toki tosi harvakseltaan. Mut vaikka viime vuonna U10-tytöissä pari Ruottin kovemman pään jengiä kävi ihan Töölössä pelaamassa Epsia, Klubia, Honakkia ja Ipaa vastaan. Ja sit vastavuorosesti about samat jengit pelaili keskenään vähän myöhemmin Affenanmaalla.
Eikö tuon ikäiset pelaa jo yleensä 8v8? Kuinka paljon 5v5-ikäluokissa pelataan kansainvälisiä pelejä, ja kuinka suuri osa ikäluokasta noihin peleihin osallistuu? Ja mistä noita jotain 8-vuotiaiden matsien striimejä löytää ja kuinka moni niitä oikeasti katsoo ellei oma skidi tai valmennettava pelaa? Ihan siis vilpittömän uteliaana ihmettelen että missä päin nappulafutarien maailmaa on todellisuus, jossa päästään tekemään tuollaista vertailua muuten kuin korkeintaan hyvin pinnallisesti ja satunnaisesti?
|
|
|
|
Triangelikostaja
Paikalla
|
 |
Vastaus #267 : 20.06.2025 klo 12:46:39 |
|
Lähteenmäki miltsi. Ei näy tuolla paljon oli aiemmin, mutta nousiko suoraan nollista noin korkealle?
Joka tapauksessa aina kun <20v suomipelaajalla miljoonan arvo niin komea suoritus.
|
|
|
|
Laatikko
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomalainen jalkapallo
|
 |
Vastaus #268 : 21.06.2025 klo 07:38:34 |
|
Lähteenmäki miltsi. Ei näy tuolla paljon oli aiemmin, mutta nousiko suoraan nollista noin korkealle?
Joka tapauksessa aina kun <20v suomipelaajalla miljoonan arvo niin komea suoritus.
Nousi "nollista".
|
|
|
|
tipe
Poissa
|
 |
Vastaus #269 : 21.06.2025 klo 10:50:48 |
|
Lähteenmäen miljoona euroa positiivinen yllätys lähtöarvoksi. Siltasen nousu 0.8M€ -> 1.0M€ viime syksystä tähän kesään puolestaan yllättävän vähän siihen nähden, että vaihtoi jo tässä välissä tuota suuremmalla summalla seuraa.
|
|
« Viimeksi muokattu: 21.06.2025 klo 10:54:07 kirjoittanut tipe »
|
|
|
|
|
Triangelikostaja
Paikalla
|
 |
Vastaus #270 : 21.06.2025 klo 11:38:44 |
|
Lähteenmäen miljoona euroa positiivinen yllätys lähtöarvoksi. Siltasen nousu 0.8M€ -> 1.0M€ viime syksystä tähän kesään puolestaan yllättävän vähän siihen nähden, että vaihtoi jo tässä välissä tuota suuremmalla summalla seuraa.
Jep. Ja siis 18 vuotiaana perinteikkäässä ruotsalaisseurassa ottanut avauksen paikan, ja nopeasti esim. Sofascoren arvosanoissa joukkueensa kolmanneksi paras. Olisi voinut ihan hyvin nousta suoraan tuonne 2 - 3 miljoonaa euroa. Vaikka vuotta vanhemmalla Keita Kosugilla vaan miljoonat paukkuu, 4 miljoonaa meni TM:ssä rikki.
|
|
|
|
Pallisteri
Poissa
|
 |
Vastaus #271 : 21.06.2025 klo 13:21:59 |
|
Jep. Ja siis 18 vuotiaana perinteikkäässä ruotsalaisseurassa ottanut avauksen paikan, ja nopeasti esim. Sofascoren arvosanoissa joukkueensa kolmanneksi paras. Olisi voinut ihan hyvin nousta suoraan tuonne 2 - 3 miljoonaa euroa.
Siltasella on alkukaudesta todella kovat tilastot mitä FotMobista noita katselee. Siltanen Allsvenskanissa about 85.-90. persentiilissä mm. onnistuneissa syötöissä, syöttöprosentissa, onnistuneissa pitkissä syötöissä, pitkien syöttöjen syöttöprosentissa ja pallokosketuksissa. Kaksinkamppailu% parempi kuin 92%:lla Allsvenskan-pelaajista. Tilastoarvosana Djurgårdenin paras ja 50. paras Allsvenskanissa. Jos olisi ruotsalainen, niin TM-arvo olisi vähintään 5M.
|
|
|
|
Pulloliitto
Poissa
|
 |
Vastaus #272 : 21.06.2025 klo 13:52:15 |
|
Ruotsin datascoutti perustanee market valuet svenskafansin arvosanoihin…
|
|
|
|
SoUWhat
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS, Kalakukot
|
 |
Vastaus #273 : 22.06.2025 klo 22:27:25 |
|
Siltasella on alkukaudesta todella kovat tilastot mitä FotMobista noita katselee. Siltanen Allsvenskanissa about 85.-90. persentiilissä mm. onnistuneissa syötöissä, syöttöprosentissa, onnistuneissa pitkissä syötöissä, pitkien syöttöjen syöttöprosentissa ja pallokosketuksissa. Kaksinkamppailu% parempi kuin 92%:lla Allsvenskan-pelaajista. Tilastoarvosana Djurgårdenin paras ja 50. paras Allsvenskanissa.
Jos olisi ruotsalainen, niin TM-arvo olisi vähintään 5M.
Mutta joukkueella menee surkeasti ja vain sillä on merkitystä ja kun Honsu saa kenkää niin asema vaikeutuu.
|
|
|
|
|
|