FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
19.08.2025 klo 00:44:28 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 171 [172] 173 ... 177

Kirjoittaja Aihe: Klubin Kannattajatoiminta vol. 2  (Luettu 773692 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
Fariseus

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves

Vastaus #4275 : 12.08.2025 klo 20:09:09

Miksi maalaisilla on tapana kerjätä verta nenästään? Oliko jännittävää käydä kokeilemassa kuinka kauan kestää että sanomista tulee?

Käykää ulkomailla kokeilemassa pelipäivänä mitä tapahtuu kun värit ovat väärät.

Ilves huivit riittivät provoksi, opitteko tästä mitään?

Lueppa se eka viesti uusiksi. Viimeiset kymmenen vuotta käynyt ''kokeilemassa'' ja eipä ole sanomista tullut ennen eilistä. No näköjään ne klubilaiset olikin tyhmempiä kuin luulin, tavallaan tässä oppi uutta.
Fariseus

Poissa Poissa

Vastaus #4276 : 12.08.2025 klo 20:16:13

Kiinnostais tietää kuinka monen täällä vaikeroivan tuularin mielestä olis hyvä idea mennä vihollisen väreissä vaikka liivijengiläisten paikkaan toitottamaan että en lähde täältä mihinkään?

Eli USH = liivijengi? Asia selvä.

Missä vaiheessa sanoin, että menin jollekin toitottamaan että en lähde? Saman tien siitä lähdettiin vaikka larpparit koitti sitä vaikeuttaa.
törömömmö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.

Vastaus #4277 : 12.08.2025 klo 20:28:12

Tuollainen ikävä välikohtaushan olisi harvinaisen helppo välttää sillä että nämä setämiehet eivät menisi heilumaan vierasjoukkueen huivissa kotikannattajien kantapaikkaan, josta voi vähän ärhäkkäämpää nuorisoakin löytyä. Ihan perus itsesuojeluvaistoa

Tuollainen ikävä välikohtaus olisi harvinaisen helppo välttää sillä että nämä vähän ähräkämmät nuorisolaiset antaisivat vierasjoukkueen huivissa virvokkeita nauttivien olla rauhassa. Ihan perus käytöstapoja.
svlicu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Borac Banja Luka

Vastaus #4278 : 12.08.2025 klo 20:33:03

Missä vaiheessa sanoin, että menin jollekin toitottamaan että en lähde? Saman tien siitä lähdettiin vaikka larpparit koitti sitä vaikeuttaa.

Alkuperäisessä viestissä kyllä kerroit että joku oli asiallisesti maininnut teille että pistäkää värit piiloon mutta pidit sitä vitsinä ja jatkoit kaljan kittaamista. Nyt olitkin heti lähdössä joten mitä jos nyt kertoisit siis mitä oikeasti tapahtui?
qlizz

Poissa Poissa

Vastaus #4279 : 12.08.2025 klo 20:35:56

Kukaan ei kaipaa mitään "ärhäkämpää nuorisoa" eli siis täysiä pellejä uhoamaan jollekin random setämiesseurueelle, on päällä mikä huivi tahansa. Mutku ulkomaillakin!! Toihan on kaikenlisäksi ihan perus baari, joka sattuu olemaan hyvällä sijainnilla pelejä ajatellen.
Fariseus

Poissa Poissa

Vastaus #4280 : 12.08.2025 klo 20:52:36

Alkuperäisessä viestissä kyllä kerroit että joku oli asiallisesti maininnut teille että pistäkää värit piiloon mutta pidit sitä vitsinä ja jatkoit kaljan kittaamista. Nyt olitkin heti lähdössä joten mitä jos nyt kertoisit siis mitä oikeasti tapahtui?

En sanonut asiallisesti, totesin että kuulosti ylimieliseltä ja oletin sen olevan jotain peruskuittailua joka siksi kuulostikin vitsiltä. Siitä ei kauaa mennyt kun pöydän ympärillä olikin se reilu kymmenen kaveria haastamassa riitaa. Heti ei päässyt pois kun huivia alettiin repimään joten se tietysti hidasti lähtöä. Ois varmaa pitäny repiä huivia ärhäkämmin takaisin?
Vale-valeysi

Poissa Poissa

Vastaus #4281 : 12.08.2025 klo 20:55:42

Kukaan ei kaipaa mitään "ärhäkämpää nuorisoa" eli siis täysiä pellejä uhoamaan jollekin random setämiesseurueelle, on päällä mikä huivi tahansa. Mutku ulkomaillakin!! Toihan on kaikenlisäksi ihan perus baari, joka sattuu olemaan hyvällä sijainnilla pelejä ajatellen.
Jep :D vittu että osaa olla typerää sakkia
lär

Poissa Poissa

Vastaus #4282 : 12.08.2025 klo 21:05:49

Olin sportissa ihmettelemässä ylläolevan keskustelun tapahtumia. Erikoiselta kuulostaa, koska paikalla oli ilveksen kledjuihin pukeutuneita muutama vielä tapahtumien jälkeenkin. Voisiko olla, ettei nuoriso ihan provosoimatta alkanut härväämään?
starkki

Poissa Poissa

Vastaus #4283 : 12.08.2025 klo 21:15:21

Jos et halua aiheuttaa kärhämää niin ethän sä nyt mene vihulaisen kantabaariin vierasjengin kamat päällä :D oli sitten kyse lätkästä, futiksesta, vaasasta, stadista. Joojoo et ilmeisesti tiennyt baarin ja klubiultrien yhteydestä mutta hauskaa silti että itsestäänselvyydestä saatiin kolme sivua.
Jair Bolsoaarnio

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vous ne me prendrez jamais vivant

Vastaus #4284 : 12.08.2025 klo 21:16:47

Hyvää uhriutumista taas. Jo joskus kymmenen vuotta sitten kun asuin Turussa, ei olisi tullut mielenkään että lähden perjantai-iltana kaupungille klubihuivi niskassa, koska se nyt on varmin tapa saada turpaansa.
Eikä tarvitse olla edes viikonloppu. Olin menossa omiin treeneihin keskellä viikkoa kun arviolta 15-vuotias tyttö oli jäämässä dösästä pois, mutta bongasi noustessaan mun HJK-huivin. Katsoi sitä pahasti ja just ennen kuin ovet aukesivat, tyttö vilautti ujonomaisesti nopeasti keskaria mulle kun astui bussista pois. Vittu lutuuria!

En sanonut asiallisesti, totesin että kuulosti ylimieliseltä ja oletin sen olevan jotain peruskuittailua joka siksi kuulostikin vitsiltä. Siitä ei kauaa mennyt kun pöydän ympärillä olikin se reilu kymmenen kaveria haastamassa riitaa. Heti ei päässyt pois kun huivia alettiin repimään joten se tietysti hidasti lähtöä. Ois varmaa pitäny repiä huivia ärhäkämmin takaisin?

Sulle sanottiin että ota nyt se huivi pois, mutta päätit sitten keski-ikäisen tyypillisesti jankuttaa miten sulla on oikeus tähän koska sulle ei ole kukaan sanonut "ei" viimeiseen kymmeneen vuoteen.

Ja aivan varmasti sulle sanottiin kiltisti ensin, muttet ottanut neuvosta vaaria, vaan menit lopulta täysillä siihen "mulla on oikeus koska tää on vapaa maa ja mä olen oman elämäni main character" -moodiin.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2025 klo 21:19:28 kirjoittanut Jair Bolsoaarnio »
Pohdiskeleva tunnelma

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: IF Gnistan

Vastaus #4285 : 12.08.2025 klo 21:20:58

Toisaalta on sanottava, että aikamoisia itsensä kannalta turvallisesti tuulareita ahdistellen larppaavia muoviultria klubilta löytyy, kun suostuvat pitämään kantapaikkanaan tuollaista tyypillistä sporttibaaria, joka on ties kuinka monen muun joukkueen kantis myös. Ei tosta ainakaan gruppaskenepisteet kovin korkealle nouse, joten olisikohan tämänkin ketjun huutelijoiden aika tehdä jotakin sille, että oma niin sanottu kantis on suurimman osan ajasta lähinnä kendo-ifkn paikka? :)
Jämpti

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mansefutis

Vastaus #4286 : 12.08.2025 klo 21:21:37

Vittu mitä paskaa, jos ei saa vierasjoukkueen kannattajat perusbaarissa käydä ilman että joku pipopääpelle tulee riitaa haastamaan. Itse kyllä helsinkiläisenä mutta Ilveksen ja TamUn kannattajana olen toistaiseksi saanut ihan rauhassa käydä värit päällä ihan joka paikassa. Enkä itse ainakaan tiedä, että Tampereella olisi ketään hätyytetty mistään baarista väärän paidan takia pois. Toivottavasti ei tilanne mihinkään muutukaan.

Ylipäätään monesti vierasreissuissa on erittäin kivaa vaihtaa mielipiteitä ja kokemuksia toisen seuran kannattajien kanssa. Katsomossa ja kentällä vittuilu ja sukittaminen sallittu, mutta kyllä sitä matsin jälkeen pitää osata ihmisiksi elää.
muumi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: minä en nettikiusaa

Vastaus #4287 : 12.08.2025 klo 21:27:58

Ei kai nyt mikään satunnainen lupihuliporukka voi kävellä ravintolan omistajan yli ja kertoa toisille ravintolan asiakkaille, että tämä on nyt lupilaisten ravintola ja te painutte vittuun?

No ei tietenkään.
Björn Kikkelsson
Vastaus #4288 : 12.08.2025 klo 21:29:37

. Katsomossa ja kentällä vittuilu ja sukittaminen sallittu, mutta kyllä sitä matsin jälkeen pitää osata ihmisiksi elää.

Väsyneintä paskaa ikinä. Huudat 90min katsomossa toiselle jengille/kannattajille ja sit pitäis muka matsin jälkeen mennä yhdessä kaljalle Alas
Belmero

Poissa Poissa

Vastaus #4289 : 12.08.2025 klo 21:30:14

Kyllähän tässä lupin pipopäät on uhreja. Siellä on nuori teinimieli traumatisoitunut Ilveksen huivin näkemisestä ja sitten on käytöshäiriöt nousseet pintaan. Syy on tässä yksin setämiehen joka ilkeyttään meni lupin pipopäitä kiusaamaan.
Asiantuntijakatsomo

Poissa Poissa

Vastaus #4290 : 12.08.2025 klo 21:39:48

Väsyneintä paskaa ikinä. Huudat 90min katsomossa toiselle jengille/kannattajille ja sit pitäis muka matsin jälkeen mennä yhdessä kaljalle Alas

Kyllä sen aikuisilta ihmisiltä pitäisi onnistua. Jalkapallo on kuitenkin vain leikkiä.
Jämpti

Poissa Poissa

Vastaus #4291 : 12.08.2025 klo 21:39:51

Ei tarvi mennä yhdessä kaljalle, vaan antaa toisten olla rauhassa halutessaan. Väsyneintä paskaa ikinä on huutaa toisten kannattajille enemmän kuin omalle jengille.

Itse en pistä pahakseni toki kaljojakaan, jos kiinnostaa joskus ajattelua avartaa.
Pemari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: FF2 Gold Member

Vastaus #4292 : 12.08.2025 klo 21:40:13

Sulle sanottiin että ota nyt se huivi pois

Minkä vitun takia joku saatanan jalkapalloseuran huivi häiritsee jotain toista ihmistä noin kamalan paljon, että pitää alkaa uhkailemaan väkivallalla? Sitähän luulisi noinkin välkyn kaverin jo huomanneen tietyn kaavan näiden pipopäiden käytöksessä, mutta näemmä vieläkin vaan jaksetaan ihmisroskia puolustella ja ongelmaa vähätellä. Toivottavasti sinäkin koet pienen piston sydämessäsi siinä vaiheessa, kun jotain todella vakavaa tämän perseilyn seurauksena vääjäämättä ennemmin tai myöhemmin tapahtuu. Olet ollut osaltasi normalisoimassa tätä kehitystä.
Fariseus

Poissa Poissa

Vastaus #4293 : 12.08.2025 klo 21:41:17

Hyvää uhriutumista taas. Jo joskus kymmenen vuotta sitten kun asuin Turussa, ei olisi tullut mielenkään että lähden perjantai-iltana kaupungille klubihuivi niskassa, koska se nyt on varmin tapa saada turpaansa.
Eikä tarvitse olla edes viikonloppu. Olin menossa omiin treeneihin keskellä viikkoa kun arviolta 15-vuotias tyttö oli jäämässä dösästä pois, mutta bongasi noustessaan mun HJK-huivin. Katsoi sitä pahasti ja just ennen kuin ovet aukesivat, tyttö vilautti ujonomaisesti nopeasti keskaria mulle kun astui bussista pois. Vittu lutuuria!

Sulle sanottiin että ota nyt se huivi pois, mutta päätit sitten keski-ikäisen tyypillisesti jankuttaa miten sulla on oikeus tähän koska sulle ei ole kukaan sanonut "ei" viimeiseen kymmeneen vuoteen.

Ja aivan varmasti sulle sanottiin kiltisti ensin, muttet ottanut neuvosta vaaria, vaan menit lopulta täysillä siihen "mulla on oikeus koska tää on vapaa maa ja mä olen oman elämäni main character" -moodiin.

Eli klubilaiset ei tehneet mitään väärää vaan olivat asiallisesti. Onhan se kamalaa kun joku provosoi huivilla!

Baarimikko ei muuten huivista välittänyt, totesi matsista vaan jotain yleistä kun bissen tilasin. Hänelle ei siis ollut tuttua, että huivi kannattaa piilottaa omassa työpaikassaan. Ei vissiin tehtäviensä tasolla.
Björn Kikkelsson
Vastaus #4294 : 12.08.2025 klo 21:41:23

Ei tarvi mennä yhdessä kaljalle, vaan antaa toisten olla rauhassa halutessaan.

Näinpä, eli miksi meni provoamaan toisten kuppilaan?
Jair Bolsoaarnio

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vous ne me prendrez jamais vivant

Vastaus #4295 : 12.08.2025 klo 21:41:39

Vittu mitä paskaa, jos ei saa vierasjoukkueen kannattajat perusbaarissa käydä ilman että joku pipopääpelle tulee riitaa haastamaan. Itse kyllä helsinkiläisenä mutta Ilveksen ja TamUn kannattajana olen toistaiseksi saanut ihan rauhassa käydä värit päällä ihan joka paikassa. Enkä itse ainakaan tiedä, että Tampereella olisi ketään hätyytetty mistään baarista väärän paidan takia pois. Toivottavasti ei tilanne mihinkään muutukaan.

Ylipäätään monesti vierasreissuissa on erittäin kivaa vaihtaa mielipiteitä ja kokemuksia toisen seuran kannattajien kanssa. Katsomossa ja kentällä vittuilu ja sukittaminen sallittu, mutta kyllä sitä matsin jälkeen pitää osata ihmisiksi elää.

No meillähän ei ole mitään todisteita siitä puhuuko 10 viestin nimimerkki Fariseus totta. Voi olla että tarina on täysin totta, mutta voi olla yhtä lailla ihan keksitty juttu. Tai jotain siitä välistä.

Mulle tuli ainakin Fariseuksen tarinasta mieleen lukuisat iltapäivälehdille kerrotut tarinat miten perhe on jäänyt lentokentälle, lapset itkivät ja naiset pelkäsivät, ja kaikki kuolivat hypotermiaan, hypertermiaan ja dehydraatioon koska Finnair ei tullut kädestä pitäen noutamaan juuri Kyrpäkirves-Juurakon perhettä lentokentän tupakkakopista hotellille. Viimeisillä voimillaan Susanna Kyrpäkirves-Juurakko soitti Iltalehdelle että tää on menoa nyt ja RIP.
« Viimeksi muokattu: 12.08.2025 klo 21:44:01 kirjoittanut Jair Bolsoaarnio »
puju100

Poissa Poissa

Vastaus #4296 : 12.08.2025 klo 21:42:07

Kyllä sen aikuisilta ihmisiltä pitäisi onnistua. Jalkapallo on kuitenkin vain leikkiä.

Kunnes päästään kotiin ja alkaa näppäimistö sauhuamaan.
Tötsänkerääjä

Poissa Poissa

Vastaus #4297 : 12.08.2025 klo 21:42:42

Tämäpä.

Pitäisi olla itsestäänselvyys, ettei mene vierasjoukkueen huivi päällä tuollaiseen ravintolaan, missä kokoontuu aina HJK:n fanit. Ei voi kun syyttää itseään, jos saa turpaan.
Jämpti

Poissa Poissa

Vastaus #4298 : 12.08.2025 klo 21:44:08

No meillähän ei ole mitään todisteita siitä puhuuko 10 viestin nimimerkki Fariseus totta. Voi olla että tarina on täysin totta, mutta voi olla yhtä lailla ihan keksitty juttu. Tai jotain siitä välistä.

Tämä on kyllä totta. Jos-sana oli tätä markkeeraamassa tekstissäni, mutta korostetaan nyt vielä tätä ehdollisuutta.
Jämpti

Poissa Poissa

Vastaus #4299 : 12.08.2025 klo 21:48:48

Näinpä, eli miksi meni provoamaan toisten kuppilaan?

Käsittääkseni siellä juotiin kaljoja rauhassa provosoimatta lainkaan. Tarinan perusteella ainoa provosointi oli väärä pelipaita/huivi geneerisessä sporttibaarissa, mitä nyt ei kukaan alkeellisellakaan ajattelukyvyllä varustettu voi "provoamisena" pitää.  

Eri juttu sitten toki, jos jotain provosointia tapahtui.

Sivuja: 1 ... 171 [172] 173 ... 177

Siirry: