FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
02.08.2025 klo 03:58:44 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!
 
Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 13 [14] 15 ... 34
 
Kirjoittaja Aihe: Veikkausliigan markkinointi - tältä tuntuu  (Luettu 114470 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Näätäkeisari

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MyPa


Vastaus #325 : 03.03.2025 klo 13:42:11

Okei. Itse ajattelen että brändi-ilme yleensä näissä tapauksissa tehdään sille olemassa olevalle lajiyleisölle ja sitten erilaisilla viestinnällisillä markkinointikampanjoilla voidaan houkutella uutta yleisöä lajin pariin. Näin siis kärjistetysti. Tietysti brändiäkin uudistetaan houkuttelemaan uusia ihmisiä (kuluttajia) lajin pariin, mutta jos se koetaan tärkeämmäksi kuin se ydinporukka ja nykyinen maksava yleisö/yhteisö, niin aika riskeillä mennään.
On sekin täysin mahdollista, en tiedä markkinoinnista mitään. Siinä tapauksessa varovainen nihkeys kääntyisi enemmän "huutista mikä uudistus lol" linjalle.
FioreDiCoscia

Poissa Poissa


Vastaus #326 : 03.03.2025 klo 13:45:26

Dumasin itse kyllä ensinäkemältä täysin tämän uuden logon. Nyt kun sitä on hetken katsellut ja ”tajuaa” että sitä logoa ei ole tehty siihen että sitä ihastellaan pidempiä aikoja vaan siihen, että se on moderni ja helposti tunnistettavissa mm. urheilulähetyksissä, grafiikoissa, pelipaitojen hihoissa yms. ei se olekkaan enään niin huono idea. Huivifontissa hieno idea mutta huono toteutus.
Bockwurst

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: 1923


Vastaus #327 : 03.03.2025 klo 13:49:03

Joko saa BONDin toimistolle lähettää kääpiöhomopornoa?
pelotudo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Pazza Inter. Shohei Ohtani.


Vastaus #328 : 03.03.2025 klo 13:51:36

Sigmahan se siinä.

VSIKKAUSLIIGA.

Tunarit.
Toffo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: VPS


Vastaus #329 : 03.03.2025 klo 13:55:02

Vanha logohan oli ihan hyvä. Vaikka Veikkaus ei erityisen lämpimiä tunteita herätäkään niin kyllä se V logossa oli ihan oivaltava. Nyt siinä on sitten U eli varaudutaanko tässä jo johonkin Unibet-liigaan?

Fontti on aivan järjyttävä räpellys :D

Eikä tunnareihinkaan olisi mitään syytä koskea.
spectre

Poissa Poissa


Vastaus #330 : 03.03.2025 klo 14:02:01

brändimuutoksia, joiden ainoa tehtävä on aiheuttaa vitutusta
Bubi-huuhkaja

Poissa Poissa


Vastaus #331 : 03.03.2025 klo 14:27:06



Logossa kannattaja kantaa huivia ylpeydellä.
Jos olisin ostamassa tätä ja jotenkin päätynyt sellaiseen tilanteeseen että tämä on jostain ihme syystä loppusuoralla pöydällä, niin olisin käyttänyt 5min photarin kanssa ja kysynyt, että pitäiskö tätä viedä kuitenkin vaikka tällaiseen suuntaan niin päästään ulos tästä jotenkin kuivin jaloin?



Joo kyllä tämä D3nniksen logo voitti heti Jamesin version. Uudessa logossa en itse näe enää mitään kannattajaa vaan väsyneen kyynelehtivän silmän. Ehkä se kuvastaa paremmin suomifutisniilon mielen maisemaa.

Tuularikulmalla luulisi seurojen brändien olevan tärkeämpiä, koska tapahtuman järjestää kuitenkin paikalliset joukkueet. En seuraa enää Urheiluruutua itse, mutta luulisi, että sielläkin kuvitetaan matsijuttuja ennemmin suoraan Ilveksen ja HJK:n tunnuksilla kuin sarjan logolla? Ehkä sinne pääsylipun alakulmaan saa tästä uudesta kuviosta kivan vesileiman muistoksi korostamaan tapahtuman arvokkuutta, mutta muutenhan tätä uutta brändiä enemmän tulevat pällistelemään nimenomaan hevijuuserit, jotka kahlaavat kaikki mahdolliset nettisivut ja mediat sarjaan liittyen, missä tätä logoa sitten lämätään tunnisteeksi.

Vaikka fonttia nyt on haukuttukin, niin on tuo nyt luettavampi kuin Kansallisen liigan pöhinäfontti:
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots


Vastaus #332 : 03.03.2025 klo 14:48:16

Bond on kova toimisto alallaan.
Noin niinkuin Suomen mittakaavassa siis. Käytännössä tarkkiksen primus, ja se näkyy myös tässä työssä.
Savon keisari

Poissa Poissa


Vastaus #333 : 03.03.2025 klo 14:53:53

Mainostoimistopiireissä kaiketi jokin muoti-ilmiö kirjainten korvaaminen väärillä kreikkalaisilla aakkosilla. Ensin Iittalasta tuli Iipala ja nyt tämä.
Triangelikostaja

Poissa Poissa


Vastaus #334 : 03.03.2025 klo 14:57:03

Miksi Valko-Venäjän värit? :D

Tuosta fontista tuli vähän ne jotkut sibelius yms paita-fibat... Jotka oli myös hemmetin rumat.

Logo, nojoo. Mutta tuo fontti on kyllä oikeasti ihan farssi.
« Viimeksi muokattu: 03.03.2025 klo 15:00:18 kirjoittanut Triangelikostaja »
drakon

Poissa Poissa


Vastaus #335 : 03.03.2025 klo 14:58:56

Kiva logo Superpesikselle. Syöttölautanen ja kotipesä hahmottuu. Eturaja neonvalaistu.

Mitä vittua nyt taas joutui näkemään?
Kosmoksen Härkä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ennakollinen näkemys ja alustava tieto


Vastaus #336 : 03.03.2025 klo 15:00:03

Respect from belarus!

Sopisikohan tuohon 'huivin' paikalle tulevaisuudessa uuden pääsponssin nimi, sitten jos/kun on tulossa? (JOKU voisi taiteilla siihen vaikka Unibetin)

     Unibet
       (o)

 Veikkausliiga

e. Ei ole kyllä Tanskan Superligankaan nykyinen logo mitenkään kovin kummoinen

                                           ... ennen sentään oli kunnollista
« Viimeksi muokattu: 03.03.2025 klo 15:16:00 kirjoittanut Kosmoksen Härkä »
Infamy

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KuPS, Huuhkajat


Vastaus #337 : 03.03.2025 klo 15:00:24

Tyylikoulut vissiin käymättä 95% foorumisteista.

Nyt on pakko sanoa, että heti ensivilkaisulta brändiuudistus onnistuneimmasta päästä. Monessa kohtaa uudistaminen tuntuu turhalta kun vanha brändi on kantanut entuudestaan (uudistetaan koska muutkin uudistaa jee), mutta olihan tuo vanha brändi huonolla tavalla retro.

Varmasti vaatii monelle totuttelua, ymmärrettävästi. Mutta huomattava EOM.
onc

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Ilves, FC Jazz, Huuhkajat.


Vastaus #338 : 03.03.2025 klo 15:09:51

Toi E-kirjain fontissa on kuin panttivanki polvillaan ja kädet niskan takana. Päästäkää nyt herranjumala se vapaaksi!
Kopteff4Ever

Poissa Poissa


Vastaus #339 : 03.03.2025 klo 15:10:58

Hieno logo ja fontti! Huutonaurua joillekin perkkamppien fotaroinneille ja muille korjausehdotuksille.
Tapperi

Poissa Poissa


Vastaus #340 : 03.03.2025 klo 15:11:24

Brändiuudistuksen kohderyhmä lienee ne joita brändi ei vielä kiinnosta, ei tämä foorumi.
Gifu Pastilli

Poissa Poissa


Vastaus #341 : 03.03.2025 klo 15:12:57

Uusi logo on perusidealtaan ok. Kunnioitetaan vanhaa logoa, mutta tuodaan se sopivammaksi ja selkeämmäksi vektori-ikoniksi joka taipuu paremmin nykyajan tarpeisiin. Aiemmin veikkausliigaa seurannut tajuaa yhteyden. Modernisoinnille oli tarvetta ja hyvä että tehtiin.

Huivia pitelevän hahmon mittasuhteet toki ihmetyttää, kädet on massiiviset, hartiat kapeat ja huivi leijuu kuin Raymanilla kädet. :D Eikö tosiaan ole saatu jollain tavalla aikaan versiota, jossa kädet olisi kiinni huivissa? Esim selkeämmällä \O/-muodolla.

Pyöreydestä tulee mieleen tosiaan TE-toimisto, Fortum, Urheilukanava ja ylipäätään jotenkin kasarin ja ysärin telkkariohjelmat. Niihin aikoihin logo vaan olisi ollut jotenkin "upeasti" animoitu ja monivärinen nykyajan yksinkertaisuuden sijaan.

Ja huivin nyt esitellut oletusvärit on oudot. Tietysti piti valita semmoset jotka ei oo millään joukkueella, oliko noi sitten parhaat? Logo kokonaisuudessaan 2,5/5, kyllähän tuohon tottuu mutta paremminkin ois voinu.

Oma fontti: 0,5/5, näytetään Hullu Poron tmv viikinkilarppaavan lafkan riimufontilta tai kreikkalaiselta ravintolalta. Yhteen kirjaimeen huiviteema, muutoin selkeyttä. Ei luettava, eikä yhteyttä tajua.

Tottuuhan tähänkin, kun pakko on.
Monzan gorilla

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen nu-metal yhdistys


Vastaus #342 : 03.03.2025 klo 15:13:50

Varmasti vaatii monelle totuttelua, ymmärrettävästi. Mutta huomattava EOM.

Tämähän se. Ei tuo nyt mikään erinomainen ole, mutta selvästi parempi kuin vanha. EOM.
ribbery

Poissa Poissa


Vastaus #343 : 03.03.2025 klo 15:13:51

Piti mennä ihan mielenkiinnosta tonkimaan miten Ruotsissa on logo muuttunut. Allsvenskanissa viimeisin iso muutos tehtiin muutama vuosi sitten.

[img]https://1000logos.net/wp-content/uploads/2019/01/Allsvenskan-Logo-history.png[/ig]

Ruotsissa keskusteltu kuinka maan värien mukainen logo suosii AIK:ta? Tuotahan nyt olisi itketty Suomessa vuosikausia.
törömömmö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Aina laadukkaan keskustelun puolella.


Vastaus #344 : 03.03.2025 klo 15:21:44

Mitkäs on muuten foorumistien suosikkeja sarjojen ilmeistä? Mitkä on parhaat ja mikä niissä on erityisen hyvää?
Perusveijo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK


Vastaus #345 : 03.03.2025 klo 15:23:44

Tuolla Veikkausliigan Dropboxissa näköjään kaikkien joukkueiden oma versio uudesta logosta
Samson

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, New England Patriots


Vastaus #346 : 03.03.2025 klo 15:28:44

Tuolla Veikkausliigan Dropboxissa näköjään kaikkien joukkueiden oma versio uudesta logosta

Huutista :D oliko tämä nyt se uusi kansainvälinen pohjavesi-merkki?
Pelle-Wermanni

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Vaasan Palloseura


Vastaus #347 : 03.03.2025 klo 15:40:05

Tuolla Veikkausliigan Dropboxissa näköjään kaikkien joukkueiden oma versio uudesta logosta

Vepsu toimii mustavalkoisessa viestinnässä tosi hyvin, kunhan käytettävä dokumenttipohja ei oo musta eikä valkoinen.

Sama pätee Hakaan.
barking boy

Poissa Poissa


Vastaus #348 : 03.03.2025 klo 15:42:43

Kai nyt ainakin Inter, VPS, HJK ja KTP saa käyttää raitahuivia, eikä tätä defaultia vaakapalkkia? Miten tämäkin on taas näin vaikeaa? Tai sitten itse olen vaikea.
snater

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: TamU-K, Tampere United & Huuhkajat


Vastaus #349 : 03.03.2025 klo 15:46:09

Mun mielestä ihan ok brändiuudistus! Toki kokonaisuutta on vaikea arvioida yhden logon perusteella, mutta brändivideo Pukista et co. lupaili hyvää.

Freesimpi ja modernimpi lookki, eikä niin tunkkainen katkarapu meininki. Jätetään ne sinne KIAKO puolelle.

 
Sivuja: 1 ... 13 [14] 15 ... 34
 
Siirry:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2011, Simple Machines | Mainosvalinnat | Tietoa