Lazy Town
Poissa
Suosikkijoukkue: FCK
|
 |
Vastaus #300 : 03.03.2025 klo 12:39:51 |
|
Yllättävää, miten pidetty vanha oli
Ainahan näissä logouudistuksissa se vanha hmv-logo jotenkin nousee klassikoksi yhdessä yössä.
|
|
|
|
13ergkamp
Poissa
Suosikkijoukkue: Slavia Sofia
|
 |
Vastaus #301 : 03.03.2025 klo 12:42:55 |
|
Kai kuitenkin ostajan näkökulma on hyvin erilainen kuin suuren yleisön? Tai vaikka ei olisi itse ostamassakaan, niin ammattilaisuus saattaa vaikuttaa arvioon.
Vähän kuin arkkitehtuurin kanssa: alan ammattilaiset kehuvat ihan erilaisia rakennuksia kuin suuri yleisö. (Suuri yleisö on moukkamaista eikä ymmärrä mitä kaikkea arkkitehtuuriin liittyy.) Toki osaltaan näin. Arkkitehtuurissa on kuitenkin paljon enemmän reunaehtoja lähtien hintalapusta ja rakennusteknisistä asioista tilojen funktioon ja kaavan vaatimuksiin jne. Brändityössä idea on paljon keskeisemmin luoda haluttu vaikutelma kohdeyleisölle joka tässä tapauksessa on se "suuri yleisö". Toki tässäkin on samaa mitä arkkitehtuurin suhteen, eli suuri yleisö kokee että vanha oli parempaa (kun siihen on totuttu), kunnes ajan kanssa uudesta tulee sitä parempaa vanhaa. E: lisätään allaolevaan sopiva lainaus: Ainahan näissä logouudistuksissa se vanha hmv-logo jotenkin nousee klassikoksi yhdessä yössä.
Kokisin että tässä on kuitenkin hieman toisin. Vanhakaan logo ei ollut kovin pidetty / arvostettu, enkä ole ainakaan huomannut että uudesta on tullut kiitosta "ammattilaisilta".
|
|
|
|
00250
Poissa
|
 |
Vastaus #302 : 03.03.2025 klo 12:44:41 |
|
Odotan innolla Veikkausliigan sivujen uudistamista, että niistä tehtäisiin edes jollain tavalla lukemiskelpoiset. Brändiuudistukseen kaiketi tottuu.
|
|
|
|
maness
Poissa
|
 |
Vastaus #303 : 03.03.2025 klo 12:45:14 |
|
Tuo huivimaisuus fontissa on ihan oivaltava ajatus, vaan jotenkin siitä haisee, että suunnittelutiimi ei ole uskaltanut päästää irti hienosta ideasta vaikka on nähty, että se ei toimi käytännössä. Logomuutokset saavat aina osakseen suhteettoman määrän kritiikkiä, enkä haluaisi olla osa lynkkausjoukkoa, vaan valitettavasti tuo tekstiosa ei vain näytä hyvältä, vaikka tuon huivijujun pystyy teoriatasolla näkemään. Olisi ehkä ollut parempi tehdä yhdestä tai kahdesta "huivimaisemmasta" kirjaimesta selvät huivit ja jättää muu teksti vastaamaan muualla käytettyä graafista ilmettä.
|
|
|
|
kunq
Poissa
Suosikkijoukkue: :keskari:
|
 |
Vastaus #304 : 03.03.2025 klo 12:47:13 |
|
Värit täysin merkityksettömät ja rumat, huivijanarille tehty luhta-makeover ja fontin nimi voitaisiin vielä ehkä korjata muotoon Comic Scarf. Vittu mitä paskaa.
|
|
|
|
Jupehh
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat
|
 |
Vastaus #305 : 03.03.2025 klo 12:48:14 |
|
Ketä vittu kiinnostaa logojen muutokset. Se muuttui ja viikon päästä ketään ei kiinnosta
|
|
|
|
JorgStiel
Poissa
Suosikkijoukkue: Tepsi. ULKOMAILTA Bajen.
|
 |
Vastaus #306 : 03.03.2025 klo 12:49:42 |
|
Ketä vittu kiinnostaa logojen muutokset
Kaikkia
|
|
|
|
Turvatarkastus
Poissa
Suosikkijoukkue: Dimitar Berbatov
|
 |
Vastaus #307 : 03.03.2025 klo 12:50:40 |
|
Yllättävää, miten pidetty vanha oli
Ripulikin näyttää kiinteältä, kun vertaa kusipaskaan…
|
|
|
|
HomeTeamHeroes
Poissa
Suosikkijoukkue: Huuhkajat, ihmisoikeudet ja playhth.com
|
 |
Vastaus #308 : 03.03.2025 klo 12:53:51 |
|
|
|
|
|
Acquiesce
Poissa
Suosikkijoukkue: Deportivo Palestino, The Hibees
|
 |
Vastaus #309 : 03.03.2025 klo 12:59:23 |
|
Ihan hieno. Väreistä tulee mieleen Valko-Venäjä, fontissa puolestaan kumarrus Kreikan suuntaan. En kuitenkaan ymmärrä miksi tällainen on valittu suomalaisen jalkapallosarjan logoksi
|
|
|
|
urheilutoimenjohtaja
Poissa
Suosikkijoukkue: TPS & Blaugrana
|
 |
Vastaus #310 : 03.03.2025 klo 12:59:41 |
|
Bond on kova toimisto alallaan. Olen itsekin töissä samalla alalla, joten näistä brändiuudistuksista yms. on ihan kohtalainen käsitys. Koko mainostoimistojen alaa vaivaa taka-ajatus siitä, että toimistot tekee brändiuudistuksia ja kampanjoita, joiden pääpointtina on pärjääminen kilpailuissa. Tällöin toimisto saa hyvän referenssin itselleen, pääsee tekemään brändillä kaikenlaista hassuttelua ja samalla saavat hyvän entryn tuleviin kilpailuiluihin. Kirjaisintyypeillä kikkailu ja niihin keksittyjen bullshit tarinoiden rakentaminen on näkynyt monien kilpailuiden shortlisteillä viime aikoina.
Sitten tähän uudistukseen. Moni onkin nostanut esille, että tekstilogo ja tunnus ovat täysin eri perhettä. Tuo tekstilogo on mielestäni ihan jees ja ajatus huivin säilyttämisestä on hyvä. Tämä kuitenkin taipuu vähän liikaa viikinki/riimu -tyyppiseen muotokieleen. Pohjoisen liiga ja joskus sataa lunta -ajatus on lähtenyt vähän laukalle, mutta ei katastrofaalisesti. Mielenkiinnolla jään seuraamaan, että onko fontti tarkoitettu vain otsikkotasoille vai tuleeko siitä leikkaus myös leipätekstiin. Nyt viesti on vähän epäselvä, että miten tätä fonttia tullaan käyttämään.
Ikoni on sitten se, joka oikeasti tökkii. Se ei viesti yhtään sitä tunnetta, mitä brändillä pitäisi olla. Ikoni ei liity millään tavalla siihen intohimoiseen tunnelmaan, joka kentällä ja katsomoissa vallitsee. Se on pelkistetty ja etäinen – ei missään nimessä sitä, mitä Veikkausliiga ja suomalainen jalkapallo tarvitsevat. Värit ovat toki piristäviä, mutta ei tässä ole hitustakaan sitä syvempää yhteyttä lajin sydämeen ja siihen tunteeseen, joka oikeasti syntyy kentällä ja katsomoissa. Ikoni ei ole ajaton ja se näyttää halvalta. Ja se, että jokaiselle joukkueelle tulee oma väriversio… voi voi.
|
|
|
|
Benediktus
Poissa
|
 |
Vastaus #311 : 03.03.2025 klo 13:02:07 |
|
Eipä tuosta tarvitsisi vaihtaa kuin tuo E-kirjain, niin päästäisiin Kreikasta pois.
|
|
|
|
13ergkamp
Poissa
Suosikkijoukkue: Slavia Sofia
|
 |
Vastaus #312 : 03.03.2025 klo 13:06:52 |
|
Jos olisin ostamassa tätä ja jotenkin päätynyt sellaiseen tilanteeseen että tämä on jostain ihme syystä loppusuoralla pöydällä, niin olisin käyttänyt 5min photarin kanssa ja kysynyt, että pitäiskö tätä viedä kuitenkin vaikka tällaiseen suuntaan niin päästään ulos tästä jotenkin kuivin jaloin? 
|
|
|
|
Näätäkeisari
Poissa
Suosikkijoukkue: MyPa
|
 |
Vastaus #313 : 03.03.2025 klo 13:08:30 |
|
Mitäpä tästä nyt sanoisi. Logouudistus oli varmasti ihan hyvä idea, ja kuitenkin jatkuvuutta on tuotu huivia pitävän kannattajan kautta. Logon pinkki-vihreä muistuttaa lähinnä jotain Jäätelöauto-puikkoa, ja ne voisi ajatella jonain rohkeana steitmenttinä, mutta ilmeisesti värit vaihtuu seuran mukaan eli ne ei ole edes sitä. Tyyliltään logo on samaa virtaviivaista pelkistettyä kuin kaikki muutkin logot nykypäivänä, joten siitä ei jaksa olla erityisen näreissään, paitsi ehkä sen osalta että mitään erityisen luovaa ei edes yritetty. Fontissa isoin ongelma on se, miten se ei visuaalisesti istu yhteen logon kanssa ollenkaan. Joo, niitä yhdistää huivitematiikka, mutta ennen kuin huiviyhteyden tajuaa niin on syntynyt mielleyhtymät esim. kreikkalaisiin ravintoloihin sekä, ainakin itsellä, erilaisiin graffitifontteihin etenkin E- ja K-kirjainten osalta. Huiviteema on varmasti ollut hauska idea suunnittelupalaverissa, mutta jos idea pitää erikseen selittää käyttäjille, niin en usko sen olevan kauhea intuitiivinen. Jos veikata pitäisi, niin huivifontti katoaa vaivihkaa käytöstä seuraavan vuoden parin aikana.
Tosin täytynee pitää mielessä, että foorumistit eivät ole brändiuudistusten kohteita, vaan tämä on tietty suunnattu sellaisille jotka eivät ole lajin suurkuluttajia. Ehkä tää viehättää jotain padelia pelaavia toimihenkilöitä.
|
|
|
|
Raikkaan Ted
Poissa
Suosikkijoukkue: Ensin kontataan, sitten vasta kävellään.
|
 |
Vastaus #314 : 03.03.2025 klo 13:09:26 |
|
Hämmentävä uudistus ja kieltämättä ensimmäisenä tuli mieleen tuo täälläkin väläytelty työvoimatoimiston logo. Fontista en tykkää.
|
|
|
|
Kiitaja
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti, SM
|
 |
Vastaus #315 : 03.03.2025 klo 13:14:51 |
|
Yllättävää, miten pidetty vanha oli
Mielestäni vanhassa logossa ei ole ollut mitään vikaa koskaan. Turha mennä muuttamaan hyvää. Sama pätee siihen kitararenkutustunnariin.
|
|
|
|
Perusveijo
Poissa
Suosikkijoukkue: HJK
|
 |
Vastaus #316 : 03.03.2025 klo 13:24:33 |
|
Mistä tämän uuden brändiäänen voi kuunnella?
I support vanha kitararenkutustunnari
|
|
|
|
sianrakko
Poissa
|
 |
Vastaus #317 : 03.03.2025 klo 13:26:45 |
|
Eipä ole mikään narukäsi eikä läski tämä kannattaja logossa
|
|
|
|
Veli Ponteva
Poissa
|
 |
Vastaus #318 : 03.03.2025 klo 13:27:19 |
|
Tosin täytynee pitää mielessä, että foorumistit eivät ole brändiuudistusten kohteita, vaan tämä on tietty suunnattu sellaisille jotka eivät ole lajin suurkuluttajia. Ehkä tää viehättää jotain padelia pelaavia toimihenkilöitä.

|
|
|
|
MM32
Poissa
Suosikkijoukkue: Röda & Blaugrana
|
 |
Vastaus #319 : 03.03.2025 klo 13:29:35 |
|
Työkkärin ja Urheilukanavan logojen salattu lapsi. Sopivasti tässä kirjoittaessa myös Fortumin mainos pyörii forkalla, samaa näköä siinäkin. Logo omasta mielestä jäänyt vähän puolitiehen, ajatus ollut ihan jees mutta toteutus ontuu. Fontti taas sitten ihan täysin penkin alle.
Eiköhän Veikkausliigalla kuitenkin ole jo uusi brändi-ilme siinä vaiheessa kun Röda siellä taas pelaa.
|
|
|
|
shots
Poissa
|
 |
Vastaus #320 : 03.03.2025 klo 13:31:10 |
|
Piti mennä ihan mielenkiinnosta tonkimaan miten Ruotsissa on logo muuttunut. Allsvenskanissa viimeisin iso muutos tehtiin muutama vuosi sitten. 
|
|
|
|
Näätäkeisari
Poissa
Suosikkijoukkue: MyPa
|
 |
Vastaus #321 : 03.03.2025 klo 13:33:05 |
|
Tällä hain sitä, että Veikkausliiga hakee varmasti nimenomaan kasvua ja uusia kannattajia, ja sen on tarkoitus näyttää freesiltä tuularien silmissä. Me nyt katsoisimme Veikkausliigaa vaikka sitä pelattaisiin hiekkakentällä ja telkkarilähetykset olisivat mustavalkoisia, ei brändiuudistusta meitä varten tarvita.
|
|
|
|
tampereen lurkkija miäs
Paikalla
Suosikkijoukkue: Ilves
|
 |
Vastaus #322 : 03.03.2025 klo 13:35:02 |
|
Logosta tulee mieleen Football Managerin "sinnepäin"-logot seuroille ja sarjoille joihin ei ole lisenssiä. Kun vanhaa ja uutta katsoo rinnakkain niin mielikuva vaan vahvistuu.
|
|
|
|
Bob Maali
Poissa
Suosikkijoukkue: FC Lahti
|
 |
Vastaus #323 : 03.03.2025 klo 13:37:38 |
|
Logo jatkoon, varsinki kaikissa seuraväreissä tai ihan mustavalkosena kummin päin vaan. Huivifontti luiskaan. FC Lahen hallitusherran välisoitot tulevat KRIITTISEN tarkastelun kohteeksi kun pärähtävät julki. Toivottavasti on hyvät tunet. Niin juurtuneet kun vanhat olivat, ni ehkä sähkökitaran aika meni jo. Tai sitte Lanz on löytänyt wah-wah -efektin jolle jo etukäteen 
|
|
|
|
Veli Ponteva
Poissa
|
 |
Vastaus #324 : 03.03.2025 klo 13:40:31 |
|
Tällä hain sitä, että Veikkausliiga hakee varmasti nimenomaan kasvua ja uusia kannattajia, ja sen on tarkoitus näyttää freesiltä tuularien silmissä. Me nyt katsoisimme Veikkausliigaa vaikka sitä pelattaisiin hiekkakentällä ja telkkarilähetykset olisivat mustavalkoisia, ei brändiuudistusta meitä varten tarvita.
Okei. Itse ajattelen että brändi-ilme yleensä näissä tapauksissa tehdään sille olemassa olevalle lajiyleisölle ja sitten erilaisilla viestinnällisillä markkinointikampanjoilla voidaan houkutella uutta yleisöä lajin pariin. Näin siis kärjistetysti. Tietysti brändiäkin uudistetaan houkuttelemaan uusia ihmisiä (kuluttajia) lajin pariin, mutta jos se koetaan tärkeämmäksi kuin se ydinporukka ja nykyinen maksava yleisö/yhteisö, niin aika riskeillä mennään.
|
|
|
|
|
|