FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
24.07.2025 klo 15:05:34 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 ... 20

Kirjoittaja Aihe: Carljohan Eriksson - Sarpsborg 08  (Luettu 203474 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rikkiviisas

Poissa Poissa

Vastaus #300 : 07.01.2022 klo 17:04:24

No joo, sanotaan että meni sinne ennakko-odotusten ylärajoille, mutta ei tuo Skotlanti kahden suurimman seuran takana nyt mikään Hollanti tai Portugali kuitenkaan ole.

Tuota, onhan Hollannissa ja Portugalissakin kärkiseurojen takana melkoisia kyläseuroja.
Ihan UEFAn rankingista
Ajax 14                                           Porto 17
PSV 53                                           Benfica 26 
Feyenoord 57                                  Sporting 27
Alkmaar 58                                      5 seuraa sijoilla 126-130
Vitesse 111
Willem II 137

Toki Skotlannissa tiputus on paljon rajumpi ja niin edespäin, mutta olennaistahan on siis näissä sarjoissa seura eikä niinkään sarja. Top5-sarjoissa se alimmaisenkin puoliskon seura voi olla melkoisen kova, mutta jo oikeastaan Ranskassa tiputus voi olla melkoinen. Ei joku Tondela, Arouca, Waalwijk tai Cambuur sen kummoisempi olisi ollut. Etenkin kun Skotlanti on hyvä näyteikkuna Englantiin.

barbarian

Poissa Poissa

Vastaus #301 : 07.01.2022 klo 22:38:16

Lyhennelmänä ao. haastattelusta: Uskoo taistelevansa Unitedissa aidosti ykkösmaalivahdin paikasta, kiinnostusta oli muualtakin mutta Unitedin kiinnostus vaikutti erityiseltä, matkalaukku hukkui matkalla, United oli tehnyt läksynsä ja konsultoinut prosessin aikana mm. Antti Niemeä.

https://www.footballscotland.co.uk/spfl/scottish-premiership/carljohan-eriksson-explains-how-dundee-22680066
Hippo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suomen maajoukkueet - FC Ilves - Tampere

Vastaus #302 : 09.01.2022 klo 23:22:34

Pakko ottaa topikki seurantaan.
Nyt vaan kunnon näytöt, ykkösen paikka ja saa taas yhden tv-seurattavan lisää. Hyvä siirto!
Oulunkylän kenttä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK, Savannah Bananas

Vastaus #303 : 09.01.2022 klo 23:29:30

Seura on ammattimaisesti omistettu, jos onnistuu täällä, niin voi siirtyä vielä eteenpäinkin. Tällä versionakin hyvä!
erno

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu

Vastaus #304 : 10.01.2022 klo 08:39:11

Siellä on kaks veskaa jengistä joista toisen soppari päättyy kesällä. Ihan varmahan tuo on että Saku on hankittu pidemmällä aikajänteellä elikkäs 6kk+ aikajänteellä ykkösveskaks. Benjamin Siegrits pelannut 3.5 kautta ykkösenä ilman minkäänlaista kilpailua, niin hyvin vaikea sanoa minkälaisella ajatuksella tuota oltaisiin nyt loppusopimuskaudeksi penkittämässä. Looginen aika hankinnalle kuitenkin kun perseaukisena seurana saivat ilmaisella siirrolla tässä kohtaa hyvän maalivahdin korvaajaksi pidemmäksi aikaa.
Erkki Kortsu Kortelainen

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: WATP

Vastaus #305 : 10.01.2022 klo 10:47:46

Vähän paskalehtien dädää tämän topikin sivusta, mutta kuitenkin aihetta viistäen...

Lainaus
In-demand Dundee United goalkeeper Benjamin Siegrist is reportedly in line to be offered a pre-contract by Premiership champions Rangers

The 29-year-old Swiss stopper is wanted man due to his exploits at Tannadice since he arrived in the summer of 2018.

It's understood Siegrist being chased by a host a club across the continent, with Southampton believed to be among his admirers.

But the Daily Mail report Rangers are hoping to win the race for a player who came through the ranks at Aston Villa.

Ibrox boss Giovanni van Bronckhorst has big decisions to make on who will play between the sticks next season with both Allan McGregor and Jon McLaughlin out of contract.

It remains to be seen if the 40-year-old McGregor will pen fresh terms with Rangers and his back-up would be sought after if he became a free agent

mooses pessi

Poissa Poissa

Vastaus #306 : 10.01.2022 klo 14:38:09

Otsikko seurantaan. Hyvä siirto, ainakin näin skottifutiksen ystävän näkökulmasta.
shots

Paikalla Paikalla

Vastaus #307 : 11.01.2022 klo 16:45:37

Työlupa on kunnossa joten sit vaan tolppien väliin Ylos

Lainaus
Dundee United FC
@dundeeunitedfc

We can confirm @CJ_Eriksson's Work Permit has been granted...

Let's get started, Saku. Hear from the Finnish international in a free-to-view interview on DUTV later today Televisio

https://twitter.com/dundeeunitedfc/status/1480894766187483143?s=20
Metsurin koira

Poissa Poissa

Vastaus #308 : 11.01.2022 klo 16:54:54

Seurantaan. Pallo&Pullo podissa Saku mainitsi yhdeksi unelmakseen pelata Valioliigaa, skottikentiltä tämä on ihan mahdollinen polku. Positiivinen siirto minusta ja usko kova, että nappaa ykköstorjujan paikan sekä kehittyy vielä veskariksi pykälää kovimpaan sarjaan tahi seuraan.
barbarian

Poissa Poissa

Vastaus #309 : 13.01.2022 klo 09:32:18

Dundee Unitedin managerin kommentteja Erikssonista:

Uutinen
Courts said: “Carljohan can absolutely compete for the number one spot and push Benjy all the way.

“I think every club needs a strong goalkeeping function.

“Benjy has been the number one for quite some time. He is still in possession of the gloves and he is a guy who we rate immensely.

“He has proved time and time again that he is a top goalkeeper but Benjy will tell you this himself that goalkeepers need to be pushed and challenged.

“Carljohan is at that stage where he can challenge and they will be pushing each other all the way and that can only be beneficial to our performances on the pitch.”

At 26, Eriksson arrives at Tannadice with one cap for his native Finland to his name.

And as Courts is only to happy to explain, he also arrives with a soaring reputation after a stellar season in Sweden.

“We are really excited about Carljohan,” he said.

“It has come about after some really good work from our recruitment team. He has been on the radar for a while.

“He is the Swedish goalkeeper of the year and a player who is on an upward trajectory.

“He is at a great age, is an international player and he comes to us at the perfect time to give us real competition and to enhance our playing squad.”

https://www.thecourier.co.uk/fp/sport/football/dundee-united/2904357/dundee-united-goalkeeper-challengers-tam-courts-benjamin-siegrist-carljohan-eriksson-trevor-carson/
Erkki Kortsu Kortelainen

Poissa Poissa

Vastaus #310 : 13.01.2022 klo 09:51:22

Seurantaan. Pallo&Pullo podissa Saku mainitsi yhdeksi unelmakseen pelata Valioliigaa

Mainotsiko erikseen, että juuri Englannin valioliigaa? Muussa tapauksessahan hän elää unelmaansa...
FutisForum nimimerkki

Poissa Poissa

Vastaus #311 : 13.01.2022 klo 10:17:08

Mainotsiko erikseen, että juuri Englannin valioliigaa? Muussa tapauksessahan hän elää unelmaansa...

Vielä pitäisi pelatakin yksi peli... ;)
Erkki Kortsu Kortelainen

Poissa Poissa

Vastaus #312 : 13.01.2022 klo 14:50:35

Vielä pitäisi pelatakin yksi peli... ;)

No kunhan sarja tuossa ensi viikon alussa edes jatkuu :)

Vahvojen tornihuhujen mukaan Siegrist olisi kuin olisikin solmimassa esidiiliä Rangersin kanssa, joka tarkoittaisi luultavasti a) karkkirahoilla siirtymistä jo tammikuussa tai b) koirankoppia Tannadicella.
Metsurin koira

Poissa Poissa

Vastaus #313 : 13.01.2022 klo 18:38:26

Nyt en kyllä muista tätä ulkoa. :D
Erkki Kortsu Kortelainen

Poissa Poissa

Vastaus #314 : 18.01.2022 klo 22:17:14

Penkillä tänään St Mirreniä vastaan
Kohis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suolahden Urho 1908,Suomalaiset pelaajat mailmalla

Vastaus #315 : 16.02.2022 klo 18:03:02

Miksei ole pelannut? Työluvat ei vielä kunnossa vai todella surusmielinen siirto?
Röytän Karhu

Poissa Poissa

Vastaus #316 : 16.02.2022 klo 18:32:17

Miksei ole pelannut? Työluvat ei vielä kunnossa vai todella surusmielinen siirto?

Ykkösvahti Siegrist ei lähtenyt siirtoikkunassa mihinkään (tai no, vielähän on aikaa joihinkin sarjoihin) joten varmaan mennään kauden loppuun asti näin. Varmaan sitten kesällä liikkuu viimeistään.
Demian

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Bauhaus

Vastaus #317 : 16.02.2022 klo 22:01:44

Dundeella on vielä pelissä paikka yläloppusarjassa sekä Ägäcupin karsinnoissa, joten varmasti pitkäaikainen ykkönen pelaa niin kauan kuin panosta on, olkoonkin että sopimus on katkolla. Jos tilanne sarjassa ratkeaa suuntaan tai toiseen, alkaa Eriksson varmasti saada vastuuta.
Kohis

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Suolahden Urho 1908,Suomalaiset pelaajat mailmalla

Vastaus #318 : 16.02.2022 klo 22:26:41

Ykkösvahti Siegrist ei lähtenyt siirtoikkunassa mihinkään (tai no, vielähän on aikaa joihinkin sarjoihin) joten varmaan mennään kauden loppuun asti näin. Varmaan sitten kesällä liikkuu viimeistään.

Oliko oletuksena,että  Siegrist lähtee tammikuun ikkunassa? Jos ei nyt hetkeen lähdekkään,niin siellä kulutetaan sitten puupenkkiä tikut perseessä?

Ois voinu äkkiseltään luulla,että Saku ois sitä ykkösen paikkaa hamuillu hyvän kaiden jälkeen.
shots

Paikalla Paikalla

Vastaus #319 : 16.02.2022 klo 22:45:30

Eihän Suomen media näitä kysele niin sopivasti Ruotsista ollaan juteltu Sakun kanssa.

Ei ole tullut shokkina penkkihommat. Sakun kausi oli päättynyt kun taas Dundeessa vedettiin täysillä. Lisäksi valmennus haluaa rauhassa antaa Sakun tulle jengiin sisään. Ei ole siis penkillä istumisesta moksiskaan, koska haluaa olla oikeasti valmis sitten kun sen aika tulee. Ei tiedä Sieghirstin sopparitilanteesta, meinaa olla ensi kauden alussa ykkösvahti.

Uutinen
Succémålvakten valde bort allsvenskan: "Inget som lockade jättemycket"

Allsvenskans bästa målvakt förra säsongen.

Efter en succésäsong med Mjällby satt Carljohan Eriksson på ett utgående kontrakt - innan han till slut hamnade i Skottland.

För FotbollDirekt berättar målvakten att han är väldigt nöjd med klubbvalet, trots att han inte fått spela en enda minut så här långt.

– Min plan är absolut att bli förstamålvakt när nästa säsong börjar, säger Eriksson.

Mjällby lånade in den lovande AIK-talangen Samuel Brolin inför förra säsongen, och målvaktskonkurrensen var minst sagt tuff till en början.

Men efter några matcher fick Carljohan Eriksson allt större förtroende - vilket sedermera skulle leda till en succésäsong utöver det vanliga.

I samband med att Mjällby gick urstarkt under hösten så imponerade målvakten under flertalet av matcherna. När säsongen var över blev han dessutom framröstad till årets målvakt. Som om inte det vore nog fick 26-åringen även göra A-landslagsdebut för Finland.

Eftersom att han satt på ett utgående kontrakt var det nog många som trodde att allsvenska storklubbar ville knyta till sig succémålvakten. Men istället hamnade han i Dundee United, i Skottland.

Eriksson berättar om första tiden i nya landet.

– Det har varit bra. Det är en trevlig omgivning, en trevlig stad och så vidare. Alla har varit väldigt välkomnande. Så det har känts bra, säger han och fortsätter:

– Det har gått upp och ner lite för laget de senaste matcherna, men nu har vi börjat hitta ett bättre spår. Det börjar även att se bättre ut i tabellen, så jag har inget att klaga på.

Han ger sin bild av staden Dundee.

– Jag tycker det är rätt trevligt. Det är ingen superstor stad, det är ungefär 150 000 invånare. Men det är ändå större än Sölvesborg och Mjällby.

– Det är inte Edinburgh eller Glasgow precis, men jag tycker att det duger. Området jag bor i är najs, det är ett trevligt grannskap med allting som man behöver. Så det finns ingenting att klaga på.

Efter 26 spelade omgångar ligger Dundee på en fjärdeplats i tabellen, och serien avgörs i ett slags slutspel när 33 matcher är spelade. Då delas ligan upp i två delar, där de sex främsta lagen gör upp om titeln och Europaplatser - medan övriga sex lag slåss för överlevnad.

Poängen från de första 33 matcherna kvarstår dock, vilket innebär att Dundee befinner sig i en bra sits. En fjärdeplats skulle innebära kval till Europa Conference League i sommar.

Sedan Carljohan Eriksson anslöt har sex ligamatcher och två cupmatcher spelats - och än så länge har han fått sitta på bänken i samtliga.

Hur kommer det egentligen sig?

– Det var någonting som jag visste om redan när jag skrev på. “Benji” (Benjamin Siegrist) har gjort det otroligt bra i flera år nu, han har kanske varit vår bästa spelare de senaste matcherna. Tränarstaben vill ge mig tid i att komma in i det hela, säger Eriksson och fortsätter:

– Jag kommer också från ett uppehåll, medan de är mitt uppe i säsongen. Så jag vill inte stressa fram något så att jag kommer fel in i det. Men min vilja är såklart att ta en startplats.

– Sett till omställningarna är det dock ganska logiskt att det gått som det har gått. Det är ingenting chockat mig på det sättet.

Är det mer realistiskt att du ska bli förstemålvakt från och med nästa säsong?

– Ja. Självklart är målsättningen att ta över, om det nu skulle bli så att Benji inte fortsätter. Där vet jag inte hur det kommer bli, jag har ingen koll på hans kontraktssituation eller så där. Men min plan är absolut att bli förstamålvakt när nästa säsong börjar. Men får jag en chans att stå här under våren så är det också jättebra.

– Men jag känner ingen extra press på mig, att jag måste ta mig in i startelvan direkt.

Du fick stor uppmärksamhet efter dina insatser i allsvenskan i fjol. Hur kommer det sig att du valde att flytta till Dundee?

– Det kändes som att det var nästa steg i min utveckling. Jag kände att jag var ute efter något nytt. I allsvenskan vet jag inte om det hade funnits något alternativ som hade lockat jättemycket.

– Om man jämför en förlängning med Mjällby kontra att börja spela för en annan allsvensk klubb… Det fanns ju få klubbar som letade efter en målvakt och sedan ville jag komma till en omgivning där jag kunde fortsätta min utveckling som jag påbörjat de senaste åren.

– Jag ville till en större plattform. Och det var någonstans målsättningen med den här flytten. Jag har kommit till ett land och en serie där jag känner att jag kan trivas.

Är det extra inspirerande att en Europakvalplats står på spel?

– Ja, först och främst kommer vi sikta på en topp 6-plats, och sedan kommer vi  att sträva efter en Europaplats såklart. Det är det som vi jobbar för. Det var ju också en av orsakerna till klubbvalet. Jag visste att det var en klubb som gjort mycket för att växa och komma ifrån problemen som funnits tidigare.

– De siktar på en Europaplats och det är väldigt tilltalande för en målvakt som mig.

https://fotbolldirekt.se/2022/02/16/succemalvakten-valde-bort-allsvenskan-inget-som-lockade-jattemycket
erno

Poissa Poissa

Vastaus #320 : 18.02.2022 klo 00:39:30

Siegirtsin soppari päättyy kesällä ja voin tässä kohtaa luvata, että pelaa ens kaudella paljon Dundee Unitedia isommassa seurassa. Ja että tämä on täysin tarkkaan jokaisen osapuolen tiedossa.
shots

Paikalla Paikalla

Vastaus #321 : 18.02.2022 klo 14:19:59

Nämä olettamukset voivat olla vaarallisia. Viime viikolla GIF Sundsvalliin puolen vuoden lainasopimuksella siirtynyt Oscar Linnér siirtyi AIK:sta kauden 2019 jälkeen Arminia Bielefeldiin, josta lainattiin viime kesänä Bresciaan. Viimeisen kahden vuoden aikana Linnér on pelannut vain yhden ottelun - Bresciassa 44 minuuttia. Nyt Linnér avautuu Sundsvallin podcastissa kuinka häntä on "johdettu harhaan" näissä siirroissa.

Tammikuussa 2020 Linnérille vakuutettiin että Bielefeldin veskarin Stefan Ortegan siirto Leverkuseniin olisi varma ja Linnér ottaisi ykkösvahdin paikan. No Ortegan siirto ei ollut varma ja mies teki jatkosopparin Bielefeldin kanssa. Sama tapahtui sitten tämän Brescia lainasopparin kanssa. Agentti vakuutti että Jesse Joronen siirtyy pois ja Linnér pelaa ykkösenä. No eipä tapahtunut. Linnér siis purki lainasopparin ja tuli kevään ajaksi Ruotsiin hakemaan pelituntumaa.

Kyseinen agentti on saanut Linnérin mukaan kenkää.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2022 klo 14:37:46 kirjoittanut shots »
Erkki Kortsu Kortelainen

Poissa Poissa

Vastaus #322 : 03.05.2022 klo 15:10:53

Siegirtsin soppari päättyy kesällä ja voin tässä kohtaa luvata, että pelaa ens kaudella paljon Dundee Unitedia isommassa seurassa. Ja että tämä on täysin tarkkaan jokaisen osapuolen tiedossa.

Terrors hankkinut ensi kaudeksi riveihinsä yli 200 matsia St Johnstonessa torjuneen Zander Clarkin.
Tsei Tsei

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Tampere United

Vastaus #323 : 03.05.2022 klo 16:05:28

Terrors hankkinut ensi kaudeksi riveihinsä yli 200 matsia St Johnstonessa torjuneen Zander Clarkin.

En tiedä mikä on Terrors, mutta huhuhan tuo Clarkin siirto Dundee Unitediin näyttäisi vielä olevan.
erno

Poissa Poissa

Vastaus #324 : 03.05.2022 klo 16:32:08

Lukehan otti saman riskin. Nihkeetä olis voinu olla jos Lenon siirto ei olis toteutunutkaan.

Sivuja: 1 ... 12 [13] 14 ... 20

Siirry: