Arpin Lusène
Poissa
|
 |
Vastaus #200 : 19.03.2008 klo 23:07:26 |
|
Gunnar taitaa olla tuomari.. 
|
|
|
|
Barca#17
Poissa
|
 |
Vastaus #201 : 19.03.2008 klo 23:14:39 |
|
alussa tämän säännön noudattaminen voi olla "hiukan" hankalaa koska ennen on saanu kiroilla melkeen niin paljon ku tykkää.. mutta eiköhän se muutaman kortin jälkeen ala olla takaraivossa että sano mielummin vaikka "sammakko"
Huutonaurua  Luulenpa että vain yksi kymmenestä tuomarista antaa kiroilusta kortin.
|
|
|
|
member of global family
Poissa
|
 |
Vastaus #202 : 19.03.2008 klo 23:15:54 |
|
Mikset lähtisi itse nostamaan surkeaa tasoa? Helppohan se on ruikuttaa inttervepissä että tuomareiden pitäisi parin kympin palkkiolla olla huippukuntoisia, säännöt virheettömästi osaavia ammattilaistasoisia kavereita :keskari:
älä gunnar suutu, olet varmasti yhtä hyvä ja oikeudenmukainen tuomarina kuin olet moderaattorina. itse tuomaroisin rakkaudesta lajiin joten palkkio olisi sivuseikka, mutta ainakin toistaiseksi olen pelaaja. säännöillä ei niin väliä kunhan saa pelata ja näyttää tunteensa
|
|
« Viimeksi muokattu: 19.03.2008 klo 23:20:05 kirjoittanut member of global family »
|
|
|
|
|
Lortto
Poissa
|
 |
Vastaus #203 : 19.03.2008 klo 23:19:40 |
|
Huutonaurua  Luulenpa että vain yksi kymmenestä tuomarista antaa kiroilusta kortin. Huutonaurua  Luulenpa että vain yhdeksän kymmenestä antaa kiroilusta kortin. Nollatoleranssista vielä, että se tappaa helposti tunteen pelistä, koska pitää koko ajan varoa ettei päästä kirosanaa suustaan. Kyllä pelissä pitää vituttaa jos kämmää helpon syötön tai varman maalipaikan ja se vitutus pitää antaa purkaa myös suullisesti. Tuomarille mussuttaminen on eri asia, mutta tähän on jo vanhatkin säännöt olemassa.
|
|
|
|
Assviper
Poissa
Suosikkijoukkue: Suolen maajoukkue eli huuhkajat
|
 |
Vastaus #204 : 20.03.2008 klo 00:21:21 |
|
Seuraavaksi joku varmaan alkaa vaatia nollatoleranssia piereskelyn suhteen. Saisivat vanhemmat olla ylpeitä, kun oma superjunnu lentäisi kentältä ulos pieraisemisen takia. 
|
|
|
|
stets
Poissa
|
 |
Vastaus #205 : 20.03.2008 klo 10:46:05 |
|
Huutonaurua  Luulenpa että vain yksi kymmenestä tuomarista antaa kiroilusta kortin. niinpä 
|
|
|
|
Rolffi
Poissa
|
 |
Vastaus #206 : 20.03.2008 klo 11:12:17 |
|
Huutonaurua  Luulenpa että vain yhdeksän kymmenestä antaa kiroilusta kortin. Nollatoleranssista vielä, että se tappaa helposti tunteen pelistä, koska pitää koko ajan varoa ettei päästä kirosanaa suustaan. Kyllä pelissä pitää vituttaa jos kämmää helpon syötön tai varman maalipaikan ja se vitutus pitää antaa purkaa myös suullisesti. Tuomarille mussuttaminen on eri asia, mutta tähän on jo vanhatkin säännöt olemassa. Uusimmassa 90 min.-lehdessä oli hieman juttua kiroilun nollatoleranssista ja siinä ainakin sanottiin, ettei omaa suoritusta noituvalle anneta korttia, ainakaan Vaasan piirissä.
|
|
|
|
paveldo
Poissa
|
 |
Vastaus #207 : 20.03.2008 klo 11:49:26 |
|
Itselleen kiroilukaan ei ole sallittua, jos se on kovin äänekästä.
|
|
|
|
uderio
Poissa
Suosikkijoukkue: NouLa
|
 |
Vastaus #208 : 20.03.2008 klo 13:12:48 |
|
Uusimmassa 90 min.-lehdessä oli hieman juttua kiroilun nollatoleranssista ja siinä ainakin sanottiin, ettei omaa suoritusta noituvalle anneta korttia, ainakaan Vaasan piirissä.
Jeps, eli kunhan kirosanat ei kaiu ympäriinsä, niin pienimuotoinen sadattelu on sallittua. Siis juuri tuon ysikymppisen mukaan...
|
|
|
|
vili bin ali muhammad
Poissa
Suosikkijoukkue: https://www.youtube.com/watch?v=GvSk5AhFWrc&index=
|
 |
Vastaus #209 : 20.03.2008 klo 13:27:10 |
|
Seurat rienaa, piirit tienaa... 
|
|
|
|
sisujukka
Poissa
|
 |
Vastaus #210 : 20.03.2008 klo 13:30:19 |
|
ny vähän tuntuu siltä että säännöistä viis kunhan saa käyttäytyä kentällä miten huvittaa. Jonkun alasarjoissa pelaajan ei kannattaisi vertailla kansainvälisiä otteluita ja tuomareita omiin kotimaisiin alasarjoihin nehän eivät ole vertailukelpoisia keskenään.Monista jutuista paistaa läpi tuomareihin kohdistuva kauna , vaikka he ovat välttämätön osa pelattavaa ottelua,Yritetään sopeutua tuleviin koitoksiin ja sääntöjen noudattamiseen asiallisella tavalla.Spontaanist lipsahtanutta kiroilua tuskin kukaan varoittelee mutta kiroilun kohdistuessa tuomariin tai kanssapelaajiin siihen on puututtava sääntöjen edellyttämällä tavalla. Riemukkaita hetkiä jalkapallon ja tuomaroinnin parissa tulevana kesänä.
|
|
|
|
TeQ
Poissa
Suosikkijoukkue: Empee, Il Biscione, Bubo bubo
|
 |
Vastaus #211 : 20.03.2008 klo 19:16:25 |
|
Itse sain kerran keltaisen, kun juuri tulin kentälle ja jo olin muka kiroillut. Muutenkin typerä sääntö. Ihan niinku ei olisi pahempia asioita.
|
|
|
|
Kuningaspallo
Poissa
|
 |
Vastaus #212 : 21.03.2008 klo 11:12:05 |
|
Mikset lähtisi itse nostamaan surkeaa tasoa? Helppohan se on ruikuttaa inttervepissä että tuomareiden pitäisi parin kympin palkkiolla olla huippukuntoisia, säännöt virheettömästi osaavia ammattilaistasoisia kavereita
Se on kyllä karu totuus että tuomarin palkka ei ole hääppöinen.. itse en mistään hinnasta lähtisi tuomariksi.. mut ainakin alemmissa sarjoissa kun vielä pelataan kaweri porukoilla ja ei vättämättä ole sponsseja niin hinta on ihan ok.. moni joukkue menisi perseelleen hintojen nousun myötä.. sama kun piiri yritti saada kaikki pelit pelattavaksi joko nurmelle tai keinolle niin monella joukkueella olisi kausi maksut yli kaksinkertaistunut.. mutta kyllä välillä on sellaisia perseen reikiä tuomarina että tuntuu se pari kymppiäkin olevan liikaa.. kyl mun mielestä piiri sais mennä välillä itseensä ja hiukan edes välittää alemman tason peleistä, laittaa vaiks useammin jonkun tarkkailijan paikalle.. ei se aina ole joukkueen/pelaajan vika jos käpy palaa..
|
|
|
|
Oraakkeli
Poissa
|
 |
Vastaus #213 : 21.03.2008 klo 12:18:39 |
|
mutta kyllä välillä on sellaisia perseen reikiä tuomarina että tuntuu se pari kymppiäkin olevan liikaa.. kyl mun mielestä piiri sais mennä välillä itseensä ja hiukan edes välittää alemman tason peleistä, laittaa vaiks useammin jonkun tarkkailijan paikalle.. ei se aina ole joukkueen/pelaajan vika jos käpy palaa..
Tähän täsmälleen sama. Oulun piirissäkin on "koulutettu" sellaisia pillipiipareita tuomareiksi, että oksat pois. Toki jotkut tuomarit ovat hyviä, jopa erinomaisia alasarjan pelejä viheltämään, mutta muutamien tuomareiden työskentelyä ei voi ymmärtää hyvästä yrityksestä huolimatta. Pahimpia ovat tapaukset, jotka ottavat ylimääräistä roolia peleissä tai muistavat tietyt rikkeitä tehneet pelaajat edellisistä otteluista pitäen heitä näin ollen tarkemmin silmällä. Yleensä kortti myös nouseekin helpommin näille tapauksille. Lisäksi kun jokainen sadattelu tulkitaan yleensä henkilökohtaiseksi vittuiluksi, niin korttia tulee välittömästi tapausta tarkemmin arvioimatta.
|
|
|
|
Chapinno
Poissa
Suosikkijoukkue: Spurs, AIK
|
 |
Vastaus #214 : 21.03.2008 klo 13:08:24 |
|
On se vitun ihme jos ei saa tunteitaan ilmasta peleissä! Oho tuli keltanen!
|
|
|
|
sisujukka
Poissa
|
 |
Vastaus #215 : 21.03.2008 klo 14:42:10 |
|
Joku mainitsi että tunteenpurkaukset tappaa luovuuden pelistä,toivoisin että käytämme luvuuttamme omien taitojen kehittämiseen. Tuomarit lisätköön sääntöjen tuntemusta ja soveltamista kentälle sekä pelaajat omien teknillistä ja taktillista osaamista. Liekö kasvatusperiaatteet unhoitetut kun lähes jokaisessa mielipiteessä pitää käyttää kiroilemalla oman mielipiteen julkituomiselle.EN muuten usko että kiroilusta tulee enempiä varoituksia kuin ennenkään. seurataan repimiset,roikkumiset ym. tuleeko niistä enemmän rankkuja.
|
|
|
|
veikkaaja
Poissa
|
 |
Vastaus #216 : 21.03.2008 klo 19:54:04 |
|
On se vitun ihme jos ei saa tunteitaan ilmasta peleissä! Oho tuli keltanen!
Vitun kusipää,Saatanan paska-aivo jos nämä on tunteidesi purkautumisia niin tuomarilla pitäisi olla oikeus sulkea sinut sarjasta.Futis on tunnepeli ja varmasti joskus tulee kirosanoja mut vastustajalle ja tuomarille kohdistuttavat huudot täys kieltoon.
|
|
|
|
Playmaker
Poissa
|
 |
Vastaus #217 : 22.03.2008 klo 02:24:27 |
|
Itse sain kerran keltaisen, kun juuri tulin kentälle ja jo olin muka kiroillut. Muutenkin typerä sääntö. Ihan niinku ei olisi pahempia asioita.
Joo kyllä sitä varmaan tapahtuu kentällä pahempiakin asioita, nii mut miks hei poliisit sakottaa ylinopeudesta vaikka tapahtuu paljo pahempiakin rikoksia tai jos kentällä vaikka sit annetaan kortti ku joku joudutaan kantaan kentältä pois...... herää apina!! Jos pitää oman mokan jälkeen ladella liuta v-sanoja ku kaveris ja lihava muijas on kentän laidalla ni kannattaa varmaan jäädä kattoo canalilta jonku paska Tottenhamin peliä. :keskari: 
|
|
|
|
Gunner
Poissa
Suosikkijoukkue: Nuolen pääkirjoitusta
|
 |
Vastaus #218 : 22.03.2008 klo 10:11:52 |
|
älä gunnar suutu, olet varmasti yhtä hyvä ja oikeudenmukainen tuomarina kuin olet moderaattorina. itse tuomaroisin rakkaudesta lajiin joten palkkio olisi sivuseikka, mutta ainakin toistaiseksi olen pelaaja. säännöillä ei niin väliä kunhan saa pelata ja näyttää tunteensa
Eli ei muuta kuin tervemenoa kursseille  Itsekin aion pelata ja tuomaroida, ei ne toisiaan sulje pois.
|
|
|
|
sisujukka
Poissa
|
 |
Vastaus #219 : 22.03.2008 klo 11:19:52 |
|
Eli ei muuta kuin tervemenoa kursseille  Itsekin aion pelata ja tuomaroida, ei ne toisiaan sulje pois. ihan näin olisi mielekästä toimia
|
|
|
|
No niin
Poissa
Suosikkijoukkue: Kuvaajat
|
 |
Vastaus #220 : 22.03.2008 klo 11:34:33 |
|
ihan näin olisi mielekästä toimia
Ja tähän täysin eri mieltä. Pelaajista (ja valmentajista) suurin osa ei ole hajullakaan miten paljon asiaa tuomarina ollessa pitää tietää. Pelkkä sääntökirjan lukeminen ei kerro puoliakaan, mitä se homma vaatii. Kauden tai parin toimiminen tuomarihommissa saisi pelaajatkin ymmärtämään noin prosentin siitä mitä vaaditaan. Kaivakaas viisaat jostain tieto seuraavaan: Voiko jalkapallossa tehdä maalin käsillään? Vastauksia kiitos, ja mielellään perusteineen. Saattaapa muutama täällä pyörivä tuomarikin raaputtaa päätään 
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.03.2008 klo 11:46:03 kirjoittanut No niin »
|
|
|
|
|
Maikson
Poissa
Suosikkijoukkue: Prutkuli
|
 |
Vastaus #221 : 22.03.2008 klo 11:52:07 |
|
Veska voi heittää pallon vastustajan byyriin, jos sattuu omaamaan niin helvetin kovan lingon. 
|
|
|
|
mcmurphy
Poissa
|
 |
Vastaus #222 : 22.03.2008 klo 11:59:26 |
|
Veska voi heittää omaan maaliin.
Luulen kyllä että pelaajilla hyvä käsitys tuomareiden tietovaatimuksista. Tärkeintä olisi ymmärtää pelin luonne. Tuomari, joka ei ole itse pelannut jalkapalloa, ei voi ymmärtää lajia. Pelaamisella tarkoitan monen vuoden kokemusta...
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.03.2008 klo 12:01:39 kirjoittanut mcmurphy »
|
|
|
|
|
No niin
Poissa
Suosikkijoukkue: Kuvaajat
|
 |
Vastaus #223 : 22.03.2008 klo 12:15:48 |
|
No siinähän ne vaihtoehdot tulikin.
Itse olen kyllä eri mieltä tuosta pelaajakokemuksen tarpeesta. Jo nyt tuomarit aivan yleisesti antavat pelaajille mielestäni aivan liikaa "vapauksia" sääntöihin nähden. Totta on, että eihän siitä mitään tulisi, jos tuomarit toimisivat 100% sääntöjen mukaan. Peli olisi vähemmän aikaa käynnissä kuin poikki.
Näin ollen tuon nollatoleranssin todellinen vaikutus jäänee pahimpia "uhkakuvia" pienemmäksi. kunhan alkuun päästään.
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.03.2008 klo 12:16:58 kirjoittanut No niin »
|
|
|
|
|
TeQ
Poissa
Suosikkijoukkue: Empee, Il Biscione, Bubo bubo
|
 |
Vastaus #224 : 22.03.2008 klo 15:49:41 |
|
Joo kyllä sitä varmaan tapahtuu kentällä pahempiakin asioita, nii mut miks hei poliisit sakottaa ylinopeudesta vaikka tapahtuu paljo pahempiakin rikoksia tai jos kentällä vaikka sit annetaan kortti ku joku joudutaan kantaan kentältä pois...... herää apina!! Jos pitää oman mokan jälkeen ladella liuta v-sanoja ku kaveris ja lihava muijas on kentän laidalla ni kannattaa varmaan jäädä kattoo canalilta jonku paska Tottenhamin peliä. :keskari:  Jos saatana just astun kentälle ja ole vielä mitään sanonukkaan, ja jo näytetään korttia. Ja siä voit keskittyä niihin lihaviin muijiis keskenäs. Ja miks katsoisin tottenhamin peliä? :keskari: Ja sillä, että pahempiakin asioita tapahtuu niin tottakai. Mutta jos ajat autolla ylinopeutta ja saat siitä saman rangaistuksen kuin vaikkapa raiskauksesta niin minusta se on väärin. Ja raiskaus voi tässä ilmaista vaikkapa toisen telomista.
|
|
« Viimeksi muokattu: 22.03.2008 klo 15:51:03 kirjoittanut TeQ »
|
|
|
|
|
|
|