FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
03.07.2025 klo 11:34:42 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 25 [26] 27 ... 43

Kirjoittaja Aihe: Tuomaritoiminta MM-kisoissa  (Luettu 91722 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Velmu

Poissa Poissa

Vastaus #625 : 28.06.2014 klo 23:00:54

Ei siinä mitään, jos tämä oli hyvä tuomarisuoritus (parit punaiset jäi saamatta), niin tulkoot tätä sitten kansalle.
Lisätietoja näistä punaisista?

Jo:lle olisi voinut antaa, mutta keltainen oli pelin linjaan paremmin sopiva, varsinkin kun se jalka ei juurikaan veskaan edes osunut.

Ensimmäisen Brasilian kovan rikkeen laputtamatta jättäminen johti Neymarin puujalkaan heti perään, lähes pelin lopettava vamma. Hulkille naurettava kortti. Tuomaritoiminnasta kouluarvosana 7+.
Ei jumalauta näitä värilaseja. :facepalm:

Hulkin kortti pakko antaa, lukee suoraan sääntökirjassa. Ei ole mitään tulkintaa tässä edes.

Neymarin "puujalka" johtui siitä että hyppäsi ilmaan, eikä ottanut kontaktia vastaan niin kuin kuuluu. Ei todellakaan edes keltaisen arvoinen taklaus Vidalilta tuossa.
Kyttyrä

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: KoiPS, West Ham United

Vastaus #626 : 28.06.2014 klo 23:01:19

Ei siinä mitään, jos tämä oli hyvä tuomarisuoritus (parit punaiset jäi saamatta), niin tulkoot tätä sitten kansalle. Itse olen täysin eri mieltä, ja se, että peli pysyi kasassa ei ollut lainkaan Webbin vihellysten ansiota. Se oli lähinnä hyvää onnea. Tulevissa matseissa sitten saa ajella takaa koiville ja jalkapohjat edellä päälle surutta, kunhan ei luita murru.

Joo, voi olla että katselin eri peliä. Katselemassani pelissä Tuomari vihelsi hyvin.
Rino

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Zokora + Adebayor

Vastaus #627 : 28.06.2014 klo 23:04:19

Jo:lle olisi voinut antaa, mutta keltainen oli pelin linjaan paremmin sopiva, varsinkin kun se jalka ei juurikaan veskaan edes osunut.
Ei jumalauta näitä värilaseja. :facepalm:

Hulkin kortti pakko antaa, lukee suoraan sääntökirjassa. Ei ole mitään tulkintaa tässä edes.

Neymarin "puujalka" johtui siitä että hyppäsi ilmaan, eikä ottanut kontaktia vastaan niin kuin kuuluu. Ei todellakaan edes keltaisen arvoinen taklaus Vidalilta tuossa.

Kortti olisi pitänyt antaa Brasilialle edellisestä taklauksesta, niin ei olisi kostoa tullut. :facepalm

Tulkinta on tahallinen / vahinkokäsi. Ei kaikista käsistä tarvitse antaa keltaista. Facepalm::
Jääskraba

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kaikki jotka pärjää

Vastaus #628 : 28.06.2014 klo 23:06:53

Ehkä mä sitten olen pihalla, jos kerran muiden mielestä tää rikkeet salliva linja oli OK, mutta tarkoitin punaisella sitä, että etenkin Luis Gustavo rikkoi 3-4 keltaisen edestä. Heti pelin alussa todella törkeä jaloille tulo, ja matsin edetessä vielä n. 2-3 keltaisen edestä. Tämän lisäksi monta muuta keltaisen arvoista jaloille tuloa ja päälleryntäystä, ehkä n. 5-6 keltaisen edestä jäi viheltämättä (mm. Jo maalivahdin päälle jalkapohjat edellä), ja yksi annetuista keltaisista (Uruguayn toppari) oli taasen täysin väärin vihelletty.

Itse matsihan oli silti aivan upea, tuomarisuoritus mielestäni taasen surkea.
Velmu

Poissa Poissa

Vastaus #629 : 28.06.2014 klo 23:08:33

Ehkä mä sitten olen pihalla, jos kerran muiden mielestä tää rikkeet salliva linja oli OK, mutta tarkoitin punaisella sitä, että etenkin Luis Gustavo rikkoi 3-4 keltaisen edestä. Heti pelin alussa todella törkeä jaloille tulo, ja matsin edetessä vielä n. 2-3 keltaisen edestä. Tämän lisäksi monta muuta keltaisen arvoista jaloille tuloa ja päälleryntäystä, ehkä n. 5-6 keltaisen edestä jäi viheltämättä (mm. Jo maalivahdin päälle jalkapohjat edellä), ja yksi annetuista keltaisista (Uruguayn toppari) oli taasen täysin väärin vihelletty.
Erotuomari antoi tänää pelata kovaa, eikä yhtään ns. pakollista keltaista mennyt ohi häneltä.

Jos olisi sinun linjallasi vedellyt niin matsi olisi päättynyt 8vs8 kentällisillä.

Mielestäni Webbin linja oli huomattavasti parempi ja sen takia Webb on tuolla etkä sinä.
bjorn

Poissa Poissa

Vastaus #630 : 28.06.2014 klo 23:08:50

Omaan mieleen ratkaisu Hulkin käsivirheessä oli väärä, mutta nämä nyt on mielipideasioita.
Kyttyrä

Poissa Poissa

Vastaus #631 : 28.06.2014 klo 23:11:55

Itse matsihan oli silti aivan upea, tuomarisuoritus mielestäni taasen surkea.

Joku tuomari olisi varmaan antanut heti kortteja ja sen jälkeen olisi tullut äkkiä jo punaisiakin. Tuosta olisi jo suurempikin polemiikki noussut. Edellen Webbin bandwagonissa.
Jääskraba

Poissa Poissa

Vastaus #632 : 28.06.2014 klo 23:12:58

Erotuomari antoi tänää pelata kovaa, eikä yhtään ns. pakollista keltaista mennyt ohi häneltä.

Jos olisi sinun linjallasi vedellyt niin matsi olisi päättynyt 8vs8 kentällisillä.

Mielestäni Webbin linja oli huomattavasti parempi ja sen takia Webb on tuolla etkä sinä.

Tuo nyt on ihan täyttä skeidaa. Matematiikka ei taida olla vahvuuksiasi. Kiitos kuitenkin, että kerroit Webbin olevan parempi tuomari kuin minä. Kyllä minä niin kovasti kuvittelin toisin.

Se siitä kuitenkin. Jos kaikki muut ovat eri mieltä kuin itse, on todennäköisintä, että enemmistö on oikeassa tuomarin linjasta.
Coulijoe

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Chelsea, Sunderland

Vastaus #633 : 28.06.2014 klo 23:13:03

Omaan mieleen ratkaisu Hulkin käsivirheessä oli väärä, mutta nämä nyt on mielipideasioita.

Eli tilanteen mukaan esim. maaliatehtäessä on ihan ok käyttää kättä apuna?

« Viimeksi muokattu: 28.06.2014 klo 23:21:40 kirjoittanut Coulijoe »
Velmu

Poissa Poissa

Vastaus #634 : 28.06.2014 klo 23:13:20

Katsos tarkasti miten hauis ja ojentaja tärähtävät tuossa tilanteessa. Eivät millään olisi heiluneet tuolla tavalla, jos ei palloa olisi rintaan pelkästään osunut.
Velmu

Poissa Poissa

Vastaus #635 : 28.06.2014 klo 23:13:54

Tuo nyt on ihan täyttä skeidaa. Matematiikka ei taida olla vahvuuksiasi.
???

Sääntöjen mukaan tänään meni kaikki 100% oikein.
Jääskraba

Poissa Poissa

Vastaus #636 : 28.06.2014 klo 23:15:43

???

Sääntöjen mukaan tänään meni kaikki 100% oikein.

puuttuvat 6-9 keltaista eivät tee 6 punaista.
Velmu

Poissa Poissa

Vastaus #637 : 28.06.2014 klo 23:16:55

puuttuvat 5-8 keltaista eivät tee 6 punaista.
Ei tuollaisia puuttuvia kortteja ole missään muualla kuin sinun päässäsi.

Hyvä että kuitenkin puutuit siihen merkityksettömään pikku seikkaan. "Ylos"
Jääskraba

Poissa Poissa

Vastaus #638 : 28.06.2014 klo 23:19:18

Ei tuollaisia puuttuvia kortteja ole missään muualla kuin sinun päässäsi.

Hyvä että kuitenkin puutuit siihen merkityksettömään pikku seikkaan. "Ylos"

Sovitaan näin. EIköhän tää riitä.
Coulijoe

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Chelsea, Sunderland

Vastaus #639 : 28.06.2014 klo 23:20:41

Jalkapallo on siitä hassu laji, että kaikki pillinvihellykset eivät ole kortinarvoisia suorituksia. Pienet sievät kopautukset harvoin kerryttävät tätä kuuluisaa tämä oli sinulle jo x rike, josta nyt nostan lapun. Tämän toki varmaan Jääskraba tiesitkin pitkältä peliuraltasi.

Webbin linja oli erinomainen.

Vastapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo

Vastaus #640 : 28.06.2014 klo 23:22:44

Tulkinta on tahallinen / vahinkokäsi. Ei kaikista käsistä tarvitse antaa keltaista. Facepalm::

Onkohan edes noin. Näin Twitterissä erotuomariasioihin hyvin perehtyneeltä Lari Vesanderilta listan, jossa mainittiin käsivirheestä annettavan keltaisen kriteereiksi nämä:

- Jos pallo on menossa vastustajalle
- Jos pallo on menossa maalia kohti
- Jos pelaaja yrittää tehdä kädellä maalin

Näistä yksikään ei täyttynyt Hulkin tilanteessa.
ICKE

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RSC Anderlecht, HJK

Vastaus #641 : 28.06.2014 klo 23:25:16

Onko nämä ovelat kulmapotkut kielletty MM-tasolla, vai mikä helvetti näitä tuomareita oikein vaivaa?
bjorn

Poissa Poissa

Vastaus #642 : 28.06.2014 klo 23:25:26

Eli tilanteen mukaan esim. maaliatehtäessä on ihan ok käyttää kättä apuna?

Ei luonnollisestikaan - ei se mielipide-ero siitä ole kiinni. Minun mielipiteeni mukaan Hulk ei käyttänyt kättään apuna, monen muun mielestä näin teki. Ei siinä sen kummempaa.

Lainaus
Jalkapallo on siitä hassu laji, että kaikki pillinvihellykset eivät ole kortinarvoisia suorituksia. Pienet sievät kopautukset harvoin kerryttävät tätä kuuluisaa tämä oli sinulle jo x rike, josta nyt nostan lapun. Tämän toki varmaan tiesitkin pitkältä peliuraltasi.

Toki. Näitä keskusteluja käydään harva se matsi. Ja pelikieltojen määrästä päätellen ei aina ole löytynyt sitä yhteistä säveltä siltikään. Jostain kumman syystä se tili karttuu. :)
Kyttyrä

Poissa Poissa

Vastaus #643 : 28.06.2014 klo 23:25:49

Onkohan edes noin. Näin Twitterissä erotuomariasioihin hyvin perehtyneeltä Lari Vesanderilta listan, jossa mainittiin käsivirheestä annettavan keltaisen kriteereiksi nämä:

Ei sittenkään täydellinen suoritus. Silti mielestäni hyvin puhallettu peli.
Velmu

Poissa Poissa

Vastaus #644 : 28.06.2014 klo 23:26:37

Tuo kohta täyttyi
Uutinen
2.
Erotuomari varoittaa pelaajaa käsivirheen takia, jos tämä toistuvasti ja tarkoituksellisesti pelaa palloa käsin, tai käsivirheestä on ollut välitöntä taktista hyötyä
Vastapallo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Isabelle Forrerin massiivinen juomapullo

Vastaus #645 : 28.06.2014 klo 23:27:59

No tuo täyttyi. Ilman hauisosumaa tuo pallo olisi Hulkilta karannut.
Demas

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: aakkosjärjestyksessä: ACO, Arse, Barca..jne

Vastaus #646 : 28.06.2014 klo 23:35:57

Onko nämä ovelat kulmapotkut kielletty MM-tasolla, vai mikä helvetti näitä tuomareita oikein vaivaa?
Joo,oliko vaan ajateltu että ei saa jekkuilla. En kyllä ymmärrä, tuossahan pallo liikkui ja reilusti vielä eli ihan selkeästi laillinen yritys.
Velmu

Poissa Poissa

Vastaus #647 : 28.06.2014 klo 23:36:46

Joo,oliko vaan ajateltu että ei saa jekkuilla. En kyllä ymmärrä, tuossahan pallo liikkui ja reilusti vielä eli ihan selkeästi laillinen yritys.
Avustava oli vaan kujalla. Ei tuossa mitään muuta syytä voinut olla.
Kolmeseiska

Paikalla Paikalla

Suosikkijoukkue: Tomáš Souček

Vastaus #648 : 28.06.2014 klo 23:42:02

No tuo täyttyi. Ilman hauisosumaa tuo pallo olisi Hulkilta karannut.

Mun mielestä siitä ei ollut mitään taktista hyötyä että pelasi kädellä tuossa tilanteessa.
Velmu

Poissa Poissa

Vastaus #649 : 28.06.2014 klo 23:42:48

Mun mielestä siitä ei ollut mitään taktista hyötyä että pelasi kädellä tuossa tilanteessa.
Se että pääsi maalipaikkaan ei mielestäsi ole taktinen hyöty? ???

Sivuja: 1 ... 25 [26] 27 ... 43

Siirry: