Basement apes
Poissa
Suosikkijoukkue: JäPS
|
 |
Vastaus #25 : 01.05.2013 klo 17:35:57 |
|
Viime vuoden lohkovoittaja vastaan sarjanousija ja piste lohkovoittajalle yllätys?
Eihän siinä hormoonilla ollut yhtään sarkasmia :  Summa summaarum, mielummin joukkue vaikka 5-divarissa Järvenpäässä kuin Keravalainen fuusiojengi. Ainoat jotka tässä katkeria on ovat Keravalaiset, jotka vieläkin jaksaa itkeä sitä että Jäps omasta tahdostaan halusi päästä eroon rutosta. Sitä paitsi ilman sitä tempausta meillä ei välttämättä olisi tätä derbyä 
|
|
|
|
Xever
Poissa
|
 |
Vastaus #26 : 01.05.2013 klo 18:40:47 |
|
Summa summaarum, mielummin joukkue vaikka 5-divarissa Järvenpäässä kuin Keravalainen fuusiojengi. Ainoat jotka tässä katkeria on ovat Keravalaiset, jotka vieläkin jaksaa itkeä sitä että Jäps omasta tahdostaan halusi päästä eroon rutosta. Sitä paitsi ilman sitä tempausta meillä ei välttämättä olisi tätä derbyä  Nyt se pää pois sieltä perseestä. Ainoat jotka lopulta olivat harmissaan JäPSin irtautumisesta Pallokerhosta taisivat olla järvenpääläiset juniorit. Tuusulassa ja Keravalla pelataan myös edelleen miesten joukkueilla, eli mihinkäs vittuun se Järvenpään oma joukkue oli katoamassa? Ja derbystä samaa mieltä, mielestäni alueella on nyt varsin hyvä tilanne jalkapalloilullisesti. Kun vertaa nykyistä tilannetta 7 vuotta sitten olleeseen, niin tuskin kukaan voi sanoa etteikö uudelle kilpaseuralle ollut tilausta. TuPS ja KP-75 tekivät paljon uhrauksia sen eteen, että alueen junioreille saatiin paremmat olosuhteet myös tavotteellisemmalle harrastamiselle. Helvetin helppoa on vaan olla tyytyväinen siihen, että meneepäs tässä miesten joukkueella riittävän hyvin ja kai ne junnutkin jossain pelailee. Eiköhän TuPS ja KP-75 olisi myös halunnut mielummin pelata omilla nimillään alueen ykkösseuroina, mutta se vaihtoehto ei olisi mahdollistanut nykyisenlaista tasonnostoa alueen junioreissa. Paljonhan Pallokerhollakin on ollut "kasvukipuja", mutta pikkuhiljaa pitkäjänteinen työnteko alkaa myös palkitsemaan. Järvenpääläisten tapa ajatella taas tulee kyllä hyvin ilmi monen tänne foorumillekin kirjoittelevien jutuista. Siellä myös keräillään tämän ajattelutavan tuotoksia kun enää ei oikeastaan missään ikäluokassa pärjätä etelänaapureille, ja varsin kusiselta vaikuttavan seurayhteistyön 4U jengitkään eivät pääse ylimmille sarjatasoille. Tai miehissä toki JäPS vielä edellä, mutta sielläkin joukkueiden kehityssuunnat tuntuvat olevan vastakkaiset. Toki hienoa, että Järvenpäästä löytyy kellariapinoiden tapaisia visionäärejä. Eipä tarvitse ainakaan olla kovin huolissaan JäPSin tulevaisuuden dominoinnista alueella 
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.05.2013 klo 19:09:03 kirjoittanut Xever »
|
|
|
|
|
Basement apes
Poissa
|
 |
Vastaus #27 : 01.05.2013 klo 20:08:26 |
|
Eipä tarvitse ainakaan olla kovin huolissaan JäPSin tulevaisuuden dominoinnista alueella  No eipä Jäps dominoisi vaikka olisikin yhteistyö pkku:n kanssa. Yhteistyössähän kaikki parhaat pelaajat B-junnuista ylöspäin käärii pkku. No nyt kun haen ainoastaan Järvenpään etua, niin miksi minun Jäpsin kannattajana pitäisi olla sen kannalla että Jäps toimisi ainoastaan farmiseurana fuusioseuralle, joka ei herätä yhtään tunteita, muuta kuin negatiivisia. Mielummin olen ylpeä siitä tasosta, johon se omin avuin yltää. Oli se taso nyt mikä vain. Se on sitä identiteettiä, en minä menestystä hae hinnalla millä hyvänsä. Eikä minun identiteetti ole koko keskiuusimaa. Mitä joukkuetta sinä Xever kannatit ennen pkku:n perustamista?
|
|
|
|
Xever
Poissa
|
 |
Vastaus #28 : 01.05.2013 klo 20:48:12 |
|
No eipä Jäps dominoisi vaikka olisikin yhteistyö pkku:n kanssa. Yhteistyössähän kaikki parhaat pelaajat B-junnuista ylöspäin käärii pkku. No nyt kun haen ainoastaan Järvenpään etua, niin miksi minun Jäpsin kannattajana pitäisi olla sen kannalla että Jäps toimisi ainoastaan farmiseurana fuusioseuralle, joka ei herätä yhtään tunteita, muuta kuin negatiivisia. Mielummin olen ylpeä siitä tasosta, johon se omin avuin yltää. Oli se taso nyt mikä vain. Se on sitä identiteettiä, en minä menestystä hae hinnalla millä hyvänsä. Eikä minun identiteetti ole koko keskiuusimaa.
Mitä joukkuetta sinä Xever kannatit ennen pkku:n perustamista?
En tarjonnutkaan ratkaisuksi sitä, että JäPSin olisi välttämättä pitänyt lähteä mukaan uuteen seuraan. Varsinkin kannattajat Järvenpäässä voivat varmasti olla tyytyväisiä siihen, että JäPS pysyi omillaan ja pyrkii pärjämään mahdollisimman hyvin niillä mitä on. Kannattajan näkökulma ei kuitenkaan ole se ainoa jota ainakaan itse mietin. Kuten sanoin, on helppoa vain olla tyytyväinen tilanteeseen kannattajana kun oma vanha tuttu seura pysyy muuttomattomana. Toinen tapa on taas pyrkiä kehittämään toimintaa ja vastaamaan alueen palloilullisiin tarpeisiin, joita selvästi junioreilla oli ennen Pallokerhon perustamista. Tällöin joutuu kuitenkin tekemään myös kompromisseja asioiden suhteen. Maintsemasi rutto tarjoaa tällä hetkellä sadoille pelaajille mahdollisuuden harrastaa tasokasta futista kotipaikkakunnallaan, ja luulen monien vanhempienkin olevan erittäin tyytyväisiä uuteen tilanteeseen. Nimittelystä päätellen et kuitenkaan anna mitään arvoa tällaiselle kehitykselle (kuten ei moni muukaan järvenpääläinen), koska sinulle tärkeää on vain se, että kannattamasi seura pysyy muuttumattomana. Välillä olisi hyvä miettiä myös sitä, onko seura sinun kaltaisia kannattajia varten, vai olisiko se kuitenkin pelaajia varten. Itse kannatin ennen Pallokerhon perustamista TuPSia, ja kannatan edelleenkin. Minulle tosin "kannattaminen" on muutakin kuin pelkästään seurojen edarin otteluiden seuraamista. Se, että TuPSin vihreäpaidan rinnalle tuli myös Pallokerhon punainen on mielestäni suhteellisen pieni hinta siihen verrattuna, kuinka paljon paremmin pelaajia pystytään nyt alueella palvelemaan. TuPS ja KP-75 voi edelleen seuroina hyvin, ja nykyinen yhteistyö valmennus ja koulutusasioissa vaikuttaisi saanneen myös "emoseurojen" tekemiseen parannusta. Esimerkkinä voi pitää vaikka TuPSin loistavaa menestymistä nuorimmissa ikäluokissa, joissa se pyyhkii JäPSillä lattioita. Pelaajia riittää myös miesten joukkueisiin, ja todennäköisesti myös TuPSin ja JäPSinkin tiet vielä kohtaavat joskus tulevaisuudessa aikuisten tasolla. Siinä vaiheessa voi sitten miettiä kuinka hyvin seurat ovat toimintaansa hoitaneet ja palvelleet jäseniään..
|
|
« Viimeksi muokattu: 01.05.2013 klo 20:50:21 kirjoittanut Xever »
|
|
|
|
|
red_one
Poissa
Suosikkijoukkue: Mitä iistimpää, sitä siistimpää
|
 |
Vastaus #29 : 01.05.2013 klo 21:30:08 |
|
Perjantaille luvassa aurinkoista ja yli kymmenen asteen lämpöä. Kelpaa.
Miten PKKU mainostaa peliä? Olis hyvä jos jengi laittais somessa sanaa leviämään.
|
|
|
|
Basement apes
Poissa
|
 |
Vastaus #30 : 01.05.2013 klo 22:00:45 |
|
En tarjonnutkaan ratkaisuksi sitä, että JäPSin olisi välttämättä pitänyt lähteä mukaan uuteen seuraan. Varsinkin kannattajat Järvenpäässä voivat varmasti olla tyytyväisiä siihen, että JäPS pysyi omillaan ja pyrkii pärjämään mahdollisimman hyvin niillä mitä on. Kannattajan näkökulma ei kuitenkaan ole se ainoa jota ainakaan itse mietin. Kuten sanoin, on helppoa vain olla tyytyväinen tilanteeseen kannattajana kun oma vanha tuttu seura pysyy muuttomattomana. Toinen tapa on taas pyrkiä kehittämään toimintaa ja vastaamaan alueen palloilullisiin tarpeisiin, joita selvästi junioreilla oli ennen Pallokerhon perustamista. Tällöin joutuu kuitenkin tekemään myös kompromisseja asioiden suhteen. Maintsemasi rutto tarjoaa tällä hetkellä sadoille pelaajille mahdollisuuden harrastaa tasokasta futista kotipaikkakunnallaan, ja luulen monien vanhempienkin olevan erittäin tyytyväisiä uuteen tilanteeseen. Nimittelystä päätellen et kuitenkaan anna mitään arvoa tällaiselle kehitykselle (kuten ei moni muukaan järvenpääläinen), koska sinulle tärkeää on vain se, että kannattamasi seura pysyy muuttumattomana. Välillä olisi hyvä miettiä myös sitä, onko seura sinun kaltaisia kannattajia varten, vai olisiko se kuitenkin pelaajia varten.
Itse kannatin ennen Pallokerhon perustamista TuPSia, ja kannatan edelleenkin. Minulle tosin "kannattaminen" on muutakin kuin pelkästään seurojen edarin otteluiden seuraamista. Se, että TuPSin vihreäpaidan rinnalle tuli myös Pallokerhon punainen on mielestäni suhteellisen pieni hinta siihen verrattuna, kuinka paljon paremmin pelaajia pystytään nyt alueella palvelemaan. TuPS ja KP-75 voi edelleen seuroina hyvin, ja nykyinen yhteistyö valmennus ja koulutusasioissa vaikuttaisi saanneen myös "emoseurojen" tekemiseen parannusta. Esimerkkinä voi pitää vaikka TuPSin loistavaa menestymistä nuorimmissa ikäluokissa, joissa se pyyhkii JäPSillä lattioita. Pelaajia riittää myös miesten joukkueisiin, ja todennäköisesti myös TuPSin ja JäPSinkin tiet vielä kohtaavat joskus tulevaisuudessa aikuisten tasolla. Siinä vaiheessa voi sitten miettiä kuinka hyvin seurat ovat toimintaansa hoitaneet ja palvelleet jäseniään..
Minä olen sen verran "vanhakantainen" kannattaja että vaikka pidän seuran muuttumista tärkeänä niin henkilökohtaisesti minulla on kumminkin rajat milloin koen seuran vielä omaksi. Ja vaikka pidän juniorityötä elintärkeänä niin sen verran itsekäs olen että edarin tulee tuntua omalta kaikin puolin. Olen ollut 90-luvulta saakka PK-35 kannattaja ja kasvanut aikoinaan siihen lähiöidentiteettiin, joka PK:lla oli parhaimmillaan. Me olimme vilpittömästi ylpeitä mihin seura kykeni Puksussa. Hjalliksen vietyä edarin pois niin toiminta jatkui kolmosessa, mutta ylpeys pysyi seuraa kohtaan ja mieti vain sitä tunnetta kun joukkue nousi jälleen ykköseen. Tie vei seuralla Vantaalle, jotta seura pystyisi kehittymään ja saamaan laajemman juniorimyllyn ja paremmat olosuhteet. MUTTA, se kannattajien tärkeä lähiöidentiteetti pyyhittiin sen sileän tien ja vaihdettiin kokonaan naapurikaupunkiin. Sen verran ahdasmielinen olen etten ole päässyt siitä muutosta toiseen kaupunkiin yli. En ole Vantaalainen. Nämä ovat myös mielipideasioita ja monet katsoo eri tahoilta näitä. Ymmärrän puhtaasti laajentumisen kannalta kummankin pallokerhon asiat mutta itse kannattajana en vain pysty sulattamaan. Peace.
|
|
|
|
Xever
Poissa
|
 |
Vastaus #31 : 01.05.2013 klo 22:52:13 |
|
Minä olen sen verran "vanhakantainen" kannattaja että vaikka pidän seuran muuttumista tärkeänä niin henkilökohtaisesti minulla on kumminkin rajat milloin koen seuran vielä omaksi. Ja vaikka pidän juniorityötä elintärkeänä niin sen verran itsekäs olen että edarin tulee tuntua omalta kaikin puolin.
Nämä ovat myös mielipideasioita ja monet katsoo eri tahoilta näitä. Ymmärrän puhtaasti laajentumisen kannalta kummankin pallokerhon asiat mutta itse kannattajana en vain pysty sulattamaan.
Seuran ja sen edustusjoukkueen pitää omastakin mielestäni tuntua omalta, mutta eihän nuo PK-35 taphtumat ole millään tavalla verrattavissa Keski-Uudenmaan tilanteeseen. Mikäli PKKU olisi jotenkin tullut kokonaan TuPSin ja KP-75 tilalle, tai sitten jäännyt pelkästään yhden joukkueen seuraksi, niin silloin voisi puhua edes vähän vastaavanlaisesta tilanteesta. En ymmärrä miten asian hahmottaminen voi olla niin vaikeaa. Pallokerhohan tuo alueelle vain yhden uuden seuran, jonka ihmiset voivat ajanmyötä mahdollisesti tuntea omakseen. Mitään nappia painamalla ei voi synnyttää siteitä uuteen seuraan, mutta näin juniorityön kautta rakentaessa kasvaa koko ajan vanhenevia ikäluokkia, joille se punapaita saattaa olla se kaikista tärkein. Ja mielenkiintoista puhetta muutenkin tuo tekstisi mieheltä, joka ei reilu viisivuotta sitten esimerkiksi nimennyt JäPSiä edes sympattavaksi seurakseen  Kannatan PK-35
Sympatiat FC Tavastia Honka KäPa MIFK TPV KPV KTP HPS
Antipatiat hjk-täysin paikallaan junnaava suurseura haka mypa hifk ac oulu rops atlantis fc
Vihaan -
Mutta tervetuloa perjantaina itse paikanpäälle katsomaan löytyykö alueelta vielä ihmisiä, joille Pallokerho merkitsee jotakin..
|
|
|
|
Basement apes
Poissa
|
 |
Vastaus #32 : 01.05.2013 klo 23:17:07 |
|
En ymmärrä miten asian hahmottaminen voi olla niin vaikeaa.
Kyllä minä hahmotan, en väittänyt että seuroilla olisi täysin samanlainen tilanne. Kerroin vain taustastani pääkaupunkiseudulla. Muutimme vuonna 2008 Järvenpäähän, jolloin Jäps lähemmin tutuksi tullut.
|
|
|
|
Xever
Poissa
|
 |
Vastaus #33 : 01.05.2013 klo 23:23:34 |
|
Kyllä minä hahmotan, en väittänyt että seuroilla olisi täysin samanlainen tilanne. Kerroin vain taustastani pääkaupunkiseudulla. Muutimme vuonna 2008 Järvenpäähän, jolloin Jäps lähemmin tutuksi tullut.
OK. Pallokerhohan on siis vanhempi kuin oma kiinnostuksesi JäPSiin. Hienosti olet kuitenkin oppinut vihaamaan sitä ja pitämään ruttona 
|
|
|
|
Basement apes
Poissa
|
 |
Vastaus #34 : 01.05.2013 klo 23:54:31 |
|
Hienosti olet kuitenkin oppinut vihaamaan sitä ja pitämään ruttona  Helposti 
|
|
|
|
TK21
Poissa
Suosikkijoukkue: PK Keski-Uusimaa, TuPS, SP
|
 |
Vastaus #35 : 02.05.2013 klo 02:10:02 |
|
Basement heittää aika kovaa tekstiä ! Tosiaan voit tulla perjantaina katsomaan merkitseekö tämä "rutto" kenellekkään mitään !
|
|
|
|
amtso
Poissa
Suosikkijoukkue: PK Keski-Uusimaa, TuPS
|
 |
Vastaus #36 : 02.05.2013 klo 02:11:55 |
|
Vaikka hyvää keskustelua yllä onkin, niin välillä itse topikin aiheeseenkin. Perjantaille luvassa aurinkoista ja yli kymmenen asteen lämpöä. Kelpaa.
Miten PKKU mainostaa peliä? Olis hyvä jos jengi laittais somessa sanaa leviämään.
Nettisivujen ja Facebookin kautta tuota markkinointia on ollut paljonkin. Uskoisin, että Keski-Uusimaahankin tulee juttua viimeistään pelipäivänä. Tätä siis jakoon kaikkien puolesta: https://www.facebook.com/events/543155812394903/. Tapahtuma näyttää julkiselta, mutta kuitenkin pitää olla kirjautuneena kai sisään Facebookiin, että sen näkee.
|
|
« Viimeksi muokattu: 02.05.2013 klo 02:15:20 kirjoittanut amtso »
|
|
|
|
|
Jäyhä Jököttäjä
Poissa
Suosikkijoukkue: Jäps, HIFK 2-4
|
 |
Vastaus #37 : 02.05.2013 klo 15:05:45 |
|
PKKU: n ansiosta moni järvenpääläisjunnu on päässyt nauttimaan SM- mitaleista. Hieno peli aikanaan oli myös jpäässä pelattu ottelu, jossa Tuure ja Miro nostivat joukkueen b- junnujen SM- sarjaan. Nyt vastapuolilla.
|
|
|
|
konteri
Poissa
Suosikkijoukkue: Pallokerho Keski-Uusimaa, TuPS
|
 |
Vastaus #38 : 02.05.2013 klo 22:30:19 |
|
|
|
|
|
Xever
Poissa
|
 |
Vastaus #39 : 02.05.2013 klo 23:22:50 |
|
Bet365 tarjoilee kertoimiksi huomiseen otteluun
PKKU 2.60 X 4.00 JäPS 2.10
|
|
|
|
Xever
Poissa
|
 |
Vastaus #40 : 03.05.2013 klo 11:36:25 |
|
JäPSiltäkin ilmestynyt kattavaa ennakkoa KTP antoi JäPSille viime lauantaina kylmää kyytiä. Tappion aiheuttamat naarmut on kuitenkin nyt nuoltu, ja nenät osoittavat taas vankasti eteenpäin. Muuhun ei varaa olisikaan, kun Kalevan urheilupuiston tekonurmella Keravalla otellaan perjantaina 3.5. kauden ensimmäinen derby JäPSin ja PKKU:n välillä. Joukkueet ovat tähän mennessä kohdanneet yhteensä kolme kertaa Suomen Cupin ja harjoitusotteluiden merkeissä, ja voitot ovat JäPSille 2-1. Nyt kysymyksessä on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun vastakkain ollaan sarjaottelun merkeissä, ja sen myötä on paikallaan tehdä kertaus siihen, mistä nykytilanteeseen ollaankaan tultu - jäpsiläisten silmälasien läpi totta kai.
Järvenpää-Kerava-Tuusula –alueen edustusjalkapallon lähihistoriassa on aineksia trilleriin, komediaan, pariin muistelmateokseen sekä muutamaan saippuaoopperaan. Ystävyyssuhteita on solmittu ja niille on kätelty hyvästit, kulisseissa on väännetty kättä ja paiskottu kapulaa kaverin rattaisiin. Kaiken tämän jälkeen tilanne on kuitenkin se, että alueelta pelaa kaksi joukkuetta miesten Kakkosessa, kun vielä kuusi vuotta sitten niitä ei ollut yhtään.
Tarina alkoi 2000-luvun puolivälissä, kun alueen miesten ja vanhimpien juniorijoukkueiden alavireiseen tekemiseen kyllästyneet jalkapallovaikuttavat alkoivat konkretisoida ajatuksia yhteisen edustusjalkapalloon keskittyvän seuran perustamisesta. Asia oli toki aina silloin tällöin vilahtanut sivulauseessa, mutta karille ajautuneen Keski-Uudenmaan Pallon haamu piti huolen siitä, että kukaan ei ollut uskaltanut sanoa ajatuksiaan kunnolla ääneen ennen kuin nyt.
Uuden seuran perustamisessa sorruttiin kuitenkin klassiseen virheeseen: ylimielisyyteen. Alueen pohjoisreunasta Järvenpäästä löytyi futaajia, joita uusi fuusioseura ei inspiroinut, ja heillä oli halua jatkaa toimintaa edelleenkin JäPSin nimissä. Kunnioituksen puute näitä ajatuksia kohtaan oli huomattavaa jopa oman seuran sisällä, ja soraäänen siemen oli kylvetty. Uuden seuran puuhamiehet eivät riittävällä tavalla ymmärtäneet, kuinka merkityksellistä kokonaisuuden kannalta on se, että myös alueen muulla jalkapallotoiminnalla on mielekkäät toimintaedellytykset.
Tilanne eskaloitui niin pahaksi, että JäPSin positiivinen päätös fuusiohankkeelle ei syntynyt kuin vasta seuran uusintakokouksen jälkeen, ensimmäisen kokouksen päätyessä äänestyksen jälkeen negatiiviseen lopputulokseen. Katkerat tekstiviestit sinkoilivat kännykästä toiseen, kun tunteiden vallassa olleet futisihmiset purkivat tunteitaan rintamalinjojen yli. Vaikeuksien jälkeen nimekseen PKKU saanut seura näki kuitenkin päivänvalon, ja se lähti raivaamaan tietään kohti kirkkaampia parrasvaloja Kolmosesta KP-75:n sarjapaikalta.
PKKU:n ensimmäinen kausi ei kovasta satsauksesta huolimatta päättynyt nousuun, vaan lopputuloksena oli lohkon kakkossija Lahden City Starsin jälkeen. Toisen kauden jälkeen odotettu nousu sitten tuli, ja myös Kakkosessa jatkettiin nousujohteisesti sarjasijoituksen ollessa debyyttikaudella kahdeksas ja seuraavalla kaudella viides. Jännite JäPSin miesten suuntaan oli kuitenkin koko ajan olemassa, vaikka joukkueet eivät olleet samassa lohkossa edes ensimmäisinä vuosina, kun PKKU pelasi Kolmosessa.
PKKU:n romahdus oli edessä juuri sillä viidennellä kaudella, joka oli viimeinen kausi josta perustajaseurat JäPS, KP-75 ja TuPS olivat PKKU-yhteistyössä sopineet. Joukkue jäi lohkon jumboksi, mikä ei tarjonnut kuin yhden suunnan: alaspäin kohti Kolmosta. Tuhti annos suolaa lensi haavoihin pohjoistuulen mukana Järvenpäästä, jossa vietettiin railakkaita nousujuhlia ylivoimaisen Kolmosen lohkovoiton jälkeen.
Tämän jälkeen asetelma PKKU:n ympärillä muuttui dramaattisesti. Järvenpääläisen jalkapalloväen enemmistö oli alkanut kyseenalaistaa PKKU-yhteistyön mielekkyyttä, eikä asiaa auttanut kiivaana pyörinyt huhumylly, joka kertoi milloin talousvaikeuksista ja milloin muista ongelmista. Lopputuloksena JäPS ei uutta yhteistyösopimusta enää solminut, vaan se erkani PKKU:sta, kun sovitun mukainen viisivuotiskausi oli tullut päätökseensä.
Tässä kohtaa elettiin epäilemättä kulminaatiopistettä PKKU:n jatkon suhteen, ja pahimmat ilkkujat olivat jo luonnostelemassa seuran muistokirjoitusta. Kerava ja Tuusula kokosivat kuitenkin voimansa puhaltaen seuran uuteen eloon. Edustusjoukkue aloitti määrätietoisen työn nuorella mutta kunnianhimoisella pelaajaringillä, ja juniorijoukkueet alkoivat saavuttaa hyviä tuloksia.
Edes karvaaseen tappioon päättynyt nousukarsinta putoamista seuranneen ensimmäisen Kolmosen kauden jälkeen ei lannistanut, vaan seuraavana vuonna ryhmä taputteli sarjanousunsa jo hyvissä ajoin pelaten kauden läpi ilman ensimmäistäkään pistemenetystä. Nyt nahkansa luonut PKKU on samassa tilanteessa kuin viisi vuotta takaperin, sarjanousijana Kakkosessa täynnä menestyksen nälkää ja kärsimätöntä intoa.
Yksi ero tilanteessa kuitenkin vallitsee, ja sen nimi on Järvenpään Palloseura. JäPSin ensimmäinen Kakkosen kausi 2011 päättyi lohkon kuutossijaan, ja toisella kaudella kirjoitettiinkin sitten futishistoriaan uusi kappale, kun Palloseura pelasi Ykkösen nousukarsinnassa jääden sarjanoususta lopulta vain yhden vierasmaalin päähän.
JäPSin ja PKKU:n miehistöjä päästään vertailemaan kentällä, kun derby vihelletään käyntiin Kalevan urheilupuiston tekonurmella perjantaina 3.5. klo 18:30. Yksi äärimmäisyyksiin menevä ero voidaan kuitenkin todeta jo ennen ottelua, ja se löytyy joukkueiden ikäjakaumasta. Jos sekä JäPSin että PKKU:n edellisten otteluiden avauskokoonpanoihin tehtäisiin muutama pelaajavaihdos, syntyisi kentälle tilanne, jossa jokainen JäPSin pelaaja olisi vanhempi kuin yksikään PKKU:n pelaajista. Näin raflaavaa tilannetta ei kovin usein liene syntynyt, ainakaan jos tiputetaan liigaseurojen farmijoukkueet pois laskuista. Pelin henki on siis vahvasti kokemus vastaan nuoruus.
JäPS pääsee derbyyn kohtalaisella pelaajatilanteella. Pois rivistä ovat kestoloukkaantuneet Roope Autio, Joni Ollila ja Altti Mäkinen, sekä Sudet-ottelussa polvensa rikkonut Tuure Nummi. Viikingeistä lainalla oleva Anssi Tamminen on JäPSin mukana myös PKKU:ta vastaan.
|
|
|
|
Laardi
Poissa
|
 |
Vastaus #41 : 03.05.2013 klo 14:23:51 |
|
Hieno tiivistelmä seurojen lähihistoriasta, eikä edes kovin sinisten lasien takaa katsottuna.
Toivottavasti illan peli tarjoaa elämyksen ja kirvoittaa monia tarinoita ja kunnon spekulointia.
|
|
|
|
O'Flynn
Poissa
Suosikkijoukkue: KuPS & Hard bass
|
 |
Vastaus #42 : 03.05.2013 klo 14:38:28 |
|
Bet365 tarjoilee kertoimiksi huomiseen otteluun
PKKU 2.60 X 4.00 JäPS 2.10
Paffilla hieman eri näkemys. PKKU 1,95 X 4,00 JäPS 2,90
|
|
|
|
Jäyhä Jököttäjä
Poissa
|
 |
Vastaus #43 : 03.05.2013 klo 16:02:56 |
|
Paffilla hieman eri näkemys.
PKKU 1,95 X 4,00 JäPS 2,90
Haastava peli arvioida. PKKU:n mieletön nuoruuden into vs. Jäpsin rutiini. Itse pidän Paffin näkemystä oikeana tässä yksittäisessä pelissä. Järvenpäästä lähtevät fanijunalla ensin baari-ikäiset ja sitten superjunnut.
|
|
|
|
konteri
Poissa
|
 |
Vastaus #44 : 03.05.2013 klo 16:05:49 |
|
Haastava peli arvioida. PKKU:n mieletön nuoruuden into vs. Jäpsin rutiini. Itse pidän Paffin näkemystä oikeana tässä yksittäisessä pelissä. Järvenpäästä lähtevät fanijunalla ensin baari-ikäiset ja sitten superjunnut.
Ei kyllä uskalla juuta eikä jaata tähän sanoa, tässä voi käydä ihan miten vain. Toivottavasti PKKU onnistuu kuitenkin pisteet nipistämään 
|
|
|
|
Xever
Poissa
|
 |
Vastaus #45 : 03.05.2013 klo 16:17:00 |
|
Harvoin tosiaan löytyy vedonlyöntiyhtiöiden kertoimissa tällaista heittoa. Korostaa tosiaan pelin luonnetta, jolta voi odottaa vähän mitä tahansa. Toivotaan ainakin pelin olevan viihdyttävä 
|
|
|
|
Jäyhä Jököttäjä
Poissa
|
 |
Vastaus #46 : 03.05.2013 klo 16:23:52 |
|
Twiitin varassa täällä. Ei ollut tarkoitus, mutta nauttikoon nuoriso.
|
|
|
|
Käpylän Harakka
Poissa
Suosikkijoukkue: Suomessa siniset ja sinivalkoiset, muualla muut.
|
 |
Vastaus #47 : 03.05.2013 klo 19:54:52 |
|
70 min ja 2-0. AM 662
|
|
|
|
konteri
Poissa
|
 |
Vastaus #48 : 03.05.2013 klo 20:18:22 |
|
FT 2-0, varsin yksipuolinen näytös. JäPSillä ei ainoatakaan vaarallista tilannetta.
|
|
|
|
hormons
Poissa
Suosikkijoukkue: Jäps, HJK
|
 |
Vastaus #49 : 03.05.2013 klo 20:44:22 |
|
Kerhon kaikki maalit riman jälkeisestä riparista.Jäpsin peli parani vaihtojen jälkeen, joskaan siihen ei paljoa vaadittu ekan puolikkaan jälkeen.Jäpsillä on kyllä muutamia pelaajia, joilla ei jalka tälle tasolle riitä. Hienoa kannatusta kummankin porukoista.Jäpsin revanssia odotellessa.
|
|
|
|
|
|