FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
15.08.2025 klo 20:24:26 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumi aukeaa nopeasti osoitteella ff2.fi!

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 8 [9] 10 ... 14

Kirjoittaja Aihe: LOHKO C: Espanja, Italia, Irlanti, Kroatia  (Luettu 30653 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
cassano

Poissa Poissa

Vastaus #200 : 16.06.2012 klo 11:42:09

Italia-Kroatian pelin linjatuomaria voisi potkasta muutaman kerran päähän, ettekö muka nähneet kun vihelsi KAHDESTA avopaikasta paitsion? Vi pitääkö youtube pätkiä laittaa tänne ? Yks oli kait Di Natale yksin läpi , sitä piti pelissä noin 2 metriä kroatipakki joka oli kentän toisessa päässä, linjatuomari ei siis häntä edes nähnyt, ja toinen ... huh en ees viitsi kirjoittaa näistä , tulee oikein paha olo kun miettii tuota touhua.. Eikä siitä mitään puhetta missään ? Että Italialta vihellettiin 2 avotilannetta...
Toinen juttu ...tämä kuuluisa CATENACCIO. jos Italia olisi pelannut edes yhden pelin kuten esim englanti ensimmäisessä (eilistä peliä en nähnyt)pelissä niin olisi saanut kuulla ja pitkään...... nämä suunsoitajat jotka ei jalkapallosta mitään ymmärrä kompii koloihinsa sitten taas kun joku just englanti tai ranska adaptoituu tälläiseen peliin, juu juu ollaan ihan hiiren hiljaan ei kukaan huomannut .. 95 min 10 miestä pallon takana.
Ja kaikki ne jotka sanoo että nyt kandee laittaa 2-2 tulosvetoihin niin haistakaa kesää vaan, luuletteko että suuri espanja jättäisi tälläisen LÄIKÄN, nämä pelaajat jotka ovat tehneet historiaa maalleen , voittamalla ensimmäisen em pokaalin ja mm. Niin että he sopisivat 2-2 pelistä ja italia putoaa ? Ok se on teidän mielipide. Minun taas on se että Italia voittaa Irlannin ja Espanja voittaa Kroatian, voittaakseen lohkon.
Minulle laitettiin bannia kun kerrain sanoin jotain tyyliin "nyt alan oikeasti kysenalaistaa foorumin keski-ikää.."..
Sanoin noin vasta sen jlk kun minulta oltii kysytty varmaankin 4-5 kertaa lentuvasti että minkä ikäinen oikein olet, että mitenkä sä muodostat lauseita ja rasismiakin on ollut yksityisviesteissä. Niin siinä vaiheessa kun joku tulee sanoo "MAKAROONINAAMA MEE HELVETTIIN SINÄ JA KOKO ITALIA VOITTE PAINUA VITTUUN OOTTE IHAN PASKA PARAS ON NEYMAR".. Nin saatuani siis tuon kommentin ja saatuani ne muut kysymykset iästäni , muistutan , ALENTUVALLA TAVALLA kirjoitetut messut  julkisesti foorumilla angstia puhkuen arvosteltu minua, ikääni , toista maatani..ja kun minä tähän kaikkeen sanon AINOASTAAN "tässä vaiheessa alan todellakin kysenalaistaa foorumin keski-ikää" NIIN SAAN BANNIT :) On se niiiiiin oikein.
Onneksi olen kohdannut myös solidarisuutta ja löytyy ihmisiä jotka ovat aivan samaa mieltä kanssani.
Niin bannit kun tuli niin siinä luki jotain tyyliin "Cassano olet kirjoituskiellossa, sillä aikaa voit miettiä tuota omaa henkistä ikääsi ja sinun jutut mitä kirjoitat" Siis pointtina etten kirjoita oikein vaan lapsellisesti..foorumi ja foorumin ylläpitäjät tyylilleen uskollisina vittuilevia loppuun asti siis..

Mietin vaan jos joku päivä noin 14 v. somali haluaa tulla juttelee tänne jalkapallosta, niin se saa varmaan kuulla kuinka tyhmä se on ja ihonväristä ja että painu vittuun somaliaan takas etc. etc. etc., niinkö?
Aikuiset ihmiset ei välitä miten se viesti on kirjoitettu , ei olla äidinkielen tunnilla, Kunhan se pointti menee läpi ja löytyy joku yhteinen sävel jolla pystyy sitten kommunikoida rakkaasta jalkapallosta.
Täällä kun pitää varoo sanojaan sen jlk kun vakkarikävijät on haukkunu. Ihan ku he olisivat ....etuoikeutettuja ?
FUCK YOU FUTISFORUM2, asian on vaan niin simppeli että mun asiantuntemusta en apinoille jaa että 99% teistä voi painua sinne mistä on varmaan 12 vuotta sitten tullukkin.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2012 klo 11:49:00 kirjoittanut cassano »
erno

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: RMA, Dortmund, City, United, Chelski, Bayern, Arsu

Vastaus #201 : 16.06.2012 klo 11:43:35

Italia-Kroatian pelin linjatuomaria voisi potkasta muutaman kerran päähän, ettekö muka nähneet kun vihelsi KAHDESTA avopaikasta paitsion? Vi pitääkö youtube pätkiä laittaa tänne ? Yks oli kait Di Natale yksin läpi , sitä piti pelissä noin 2 metriä kroatipakki joka oli kentän toisessa päässä, linjatuomari ei siis häntä edes nähnyt, ja toinen ... huh en ees viitsi kirjoittaa näistä , tulee oikein paha olo kun miettii tuota touhua.. Eikä siitä mitään puhetta missään ? Että Italialta vihellettiin 2 avotilannetta...
Toinen juttu ...tämä kuuluisa CATENACCIO. jos Italia olisi pelannut edes yhden pelin kuten esim englanti ensimmäisessä (eilistä peliä en nähnyt)pelissä niin olisi saanut kuulla ja pitkään...... nämä suunsoitajat jotka ei jalkapallosta mitään ymmärrä kompii koloihinsa sitten taas kun joku just englanti tai ranska adaptoituu tälläiseen peliin, juu juu ollaan ihan hiiren hiljaan ei kukaan huomannut .. 95 min 10 miestä pallon takana.
Ja kaikki ne jotka sanoo että nyt kandee laittaa 2-2 tulosvetoihin niin haistakaa ksää vaan, luuletteko että suuri espanja jättäisi tälläisen LÄIKÄN, nämä pelaajat jotka ovat tehneet historiaa maalleen , voittamalla ensimmäisen em pokaalin ja mm. Niin että he sopisivat 2-2 pelistä ja italia putoaa ? Ok se on teidän mielipide. Minun taas on se että Italia voittaa Irlannin ja Espanja voittaa Kroatian, voittaakseen lohkon.
Minulle laitettiin bannia kun kerrain sanoin jotain tyyliin "nyt alan oikeasti kysenalaistaa foorumin keski-ikää.."..
Sanoin noin vasta sen jlk kun minulta oltii kysytty varmaankin 4-5 kertaa lentuvasti että minkä ikäinen oikein olet, että mitenkä sä muodostat lauseita ja rasismiakin on ollut yksityisviesteissä. Niin siinä vaiheessa kun joku tulee sanoo "MAKAROONINAAMA MEE HELVETTIIN SINÄ JA KOKO ITALIA VOITTE PAINUA VITTUUN OOTTE IHAN PASKA PARAS ON NEYMAR".. Nin saatuani siis tuon kommentin ja saatuani ne muut kysymykset iästäni , muistutan , ALENTUVALLA TAVALLA kirjoitetut messut . Minua siis julkisesti foorumilla on angstia puhkuen arvosteltu ja kun minä kerran sanon "tässä vaiheessa alan todellakin kysenalaistaa foorumin keski-ikää" NIIN SAAN BANNIT :) On se niiiiiin oikein.
Onneksi olen kohdannut myös solidarisuutta ja löytyy ihmisiä jotka ovat aivan samaa mieltä kanssani.
Niin bannit kun tuli niin siinä luki jotain tyyliin "Cassano olet kirjoituskiellossa, sillä aikaa voit miettiä tuota omaa henkistä ikääsi ja sinun jutut mitä kirjoitat" Siis pointtina etten kirjoita oikein vaan lapsellisesti..foorumi ja foorumin ylläpitäjät tyylilleen uskollisina vittuilevia loppuun asti siis..

Mietin vaan jos joku päivä noin 14 v. somali haluaa tulla juttelee tänne jalkapallosta, niin se saa varmaan kuulla kuinka tyhmä se on ja ihonväristä ja että painu vittuun somaliaan takas etc. etc. etc., niinkö?
Aikuiset ihmiset ei välitä miten se viesti on kirjoitettu , ei olla äidinkielen tunnilla, Kunhan se pointti menee läpi ja löytyy joku yhteinen sävel jolla pystyy sitten kommunikoida rakkaasta jalkapallosta.
Täällä kun pitää varoo sanojaan sen jlk kun vakkarikävijät on haukkunu. Ihan ku he olisivat ....etuoikeutettuja ?
FUCK YOU FUTISFORUM2, asian on vaan niin simppeli että mun asiantuntemusta en apinoille jaa että 99% teistä voi painua sinne mistä on varmaan 12 vuotta sitten tullukkin.

Korkki auennut ihan sopivaan aikaan. Aamuisille ykköskaljakänneille peukku ja tuoppi.
Bolatsi

Poissa Poissa

Vastaus #202 : 16.06.2012 klo 12:06:52

Nyt ollaan asian ytimessä Ylos
Ju-An

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mario Balotelli

Vastaus #203 : 16.06.2012 klo 12:07:20

Olihan tuossa aivan täyttä asiaakin, mutta voit mennä angstaamaan vaikka demifoorumille, jos siltä tuntuu.
Kohta 1. mitä vittua? Casillas ei menetä paikkaansa muuta kuin loukkaantumisen myötä. Tarkista vaikka huviksesi vahtien pelimäärät viime vuosilta..
Kyllä mä ne peliajat tiedän, mutta jos Casillas nyt rupeaa päästämään helppoja, niin eiköhän siinä del Bosque joudu pakolla miettimään veskarin vaihtoa.
Toki pitää muistaa, että Casillas on maajoukkueen kapteeni, että Espanjan veskarit on niin helvetin kovia (de Gea nelosveskari), että ykköspaikan eteen pitää tehdä tosisssaan töitä. Mutta itseltäni unehtui myös se ehkä tärkein; että aiheuttaako veskarin vaihto joukkueen sisäistä eripuraa.
« Viimeksi muokattu: 16.06.2012 klo 12:15:01 kirjoittanut Ju-An »
SirLoser

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Taktiikan takapajulat

Vastaus #204 : 16.06.2012 klo 12:12:05

Harmi. En pysty edes kuvittelemaan mistä jäimme nyt paitsi.
Lasse Tikka

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: West Ham, pk-seudun jengit

Vastaus #205 : 16.06.2012 klo 12:58:45

Hymyilyttää noi kirjoitukset Italian vittuilusta espanjalle kentän muodossa. Voitosta joukkueet kuitenkin pelaavat, jos olosuhteet saa "valita" niin ei kai kukaan antaisi vastustajalle (lisää) etua, ihan vaan reilun pelin hengessä.

Ajatellaan asia toisinpäin. Jos säännöissä olisi ollut, että jos toinen joukkue haluaa kentän kasteltavan, niin silloin kenttä kasteltaisiin.

Olisiko Espanja valinnut kuivan kentän, ihan vaan ettei tekisi Italialle vittumaisesti? Ei.

Olisiko pitänyt? Ei.

Mitä "nordic victoryyn" tulee, niin en usko hetkeäkään, että tulos oli sovittu. Toki kun ottelussa sattui tulemaan 2-2 tilanne, niin peli jäätyi, koska kumpikaan ei missään nimessä halunnut päästää maalia, ja kun he tiesivät että toinenkaan ei yritä maalia, niin silloin on turvallisinta olla kokonaan karvaamatta.

Hyvä kirjotus, allekirjoitan joka sanan. Ihan sama oli joskus aikanaan kun L-Saksa ja Itävalta pelasivat sen häpeällisen pelinsä MM-kisoissa. Siinä oli ihan sama homma, tulos riitti kummallekin ja hyökkäykseen panostaminen olisi saattanut avata toiselle vastahyökkäyksen paikan ja kuinka tyhmänä silloin olisi silloin pidetty sitä, joka sen pallon olisi omasta maalistaan kaivanut?

Silloin puhuttiin vain häpeällisestä pelistä. Nyt satavarmasti se olisi ollut Häpeällinen Kohuottelu jonka päätteeksi joku pelaajista olisi Murtunut ja asiasta olisi seuraavien päivien aikana seurannut Kohupaljastus!
röhnäreino

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MyPa, Spurs, Suomi ja Hrvatska

Vastaus #206 : 16.06.2012 klo 13:40:11

oliko se niin että tulokset 0-0 ja 1-1 vie Espanjan ja Italian jatkoon mikäli Italia voittaa Irlannin enemmin kuin 3-1?
Master JL

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Juventus

Vastaus #207 : 16.06.2012 klo 13:52:26

Tervetuloa foorumille jossa saa olla vain yksi ja ainoa mielipide tietyistä asioista, muuten napsahtaa bannit.

Vähän sama meininki mitä suomen valtamediassa Alas

Ja itse topikkiin: Olishan se huvittavaa jos Italia tippuis ilman ainuttakaan tappiota, ja ainuttakaan kertaa ollut edes häviöllä koko turnauksessa..

Kuten täällä jo todettu tuskin Espanja ja Kroatia päättyy 2-2, Italian jatkohaaveet enemmänkin omasta pelistä kiinni, maaleja pitää saada, eikä lopettaa pelaamista johtoasemassa..

oliko se niin että tulokset 0-0 ja 1-1 vie Espanjan ja Italian jatkoon mikäli Italia voittaa Irlannin enemmin kuin 3-1?

Juuri näin, eli melkeinpä Italiasta itsestään tuo kiinni, en oikeasti jaksa enää uskoa 2-2 saati 3-3 tulokseen...
Skradimir

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Härmä

Vastaus #208 : 16.06.2012 klo 14:15:02

:D Ylos Huikeaa tykitystä.

Pistäppä jatkoajan kendoyanareille infoa, että jalkapallossa ei ole linjatuomareita. He ovat avustavia eivätkä he vihellä paitsioita, vaan nostavat lipun ylös :)
ovesty

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Pukkiparty

Vastaus #209 : 16.06.2012 klo 14:22:07

Jaksoin vähän alusta ja vietiin kyllä kaksi maalintekopaikkaa väärällä paitsioliputuksella. Ensimmäisessä pääsi Maggio linjan taakse boksissa ja olisi päässyt syöttämään Balotellille tyhjän maalin. Toisessa Di Natale saattoi jopa lähteä omalta kenttäpuoliskolta (mitenkäs tuo menee kun oli jalat omalla puolella mutta pää viivan yli), mutta oli myös yksi kroaatti alempana/samassa linjassa.
Pöyhö

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Mesut Özil, Montpellier

Vastaus #210 : 16.06.2012 klo 14:34:48

Pakko myöntää että, kova taistelutahto on Kroatialla.
Uleva passi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: altavastaaja

Vastaus #211 : 16.06.2012 klo 14:43:37

(mitenkäs tuo menee kun oli jalat omalla puolella mutta pää viivan yli)

Ruumiinosa, jolla voi tehdä maalin (koko vartalo pl. kädet), riittää paitsioon.

Se pointti vaan aika harvoin menee sun kirjoitustyylillä läpi.
1. Sekavasti jäsenneltyä paskaa ei jaksa lukea
2. Sekavasti jäsenneltyä paskaa ei välillä ymmärrä
« Viimeksi muokattu: 16.06.2012 klo 14:46:19 kirjoittanut Vee_- »
Wanha futaaja

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Jag ser rött...

Vastaus #212 : 16.06.2012 klo 15:07:25

Ja kaikki ne jotka sanoo että nyt kandee laittaa 2-2 tulosvetoihin niin haistakaa kesää vaan, luuletteko että suuri espanja jättäisi tälläisen LÄIKÄN, nämä pelaajat jotka ovat tehneet historiaa maalleen , voittamalla ensimmäisen em pokaalin ja mm. Niin että he sopisivat 2-2 pelistä ja italia putoaa ? Ok se on teidän mielipide. Minun taas on se että Italia voittaa Irlannin ja Espanja voittaa Kroatian, voittaakseen lohkon.
Sanoin noin vasta sen jlk kun minulta oltii kysytty varmaankin 4-5 kertaa lentuvasti että minkä ikäinen oikein olet, että mitenkä sä muodostat lauseita ja rasismiakin on ollut yksityisviesteissä. Niin siinä vaiheessa kun joku tulee sanoo "MAKAROONINAAMA MEE HELVETTIIN SINÄ JA KOKO ITALIA VOITTE PAINUA VITTUUN OOTTE IHAN PASKA PARAS ON NEYMAR".. Nin saatuani siis tuon kommentin ja saatuani ne muut kysymykset iästäni , muistutan , ALENTUVALLA TAVALLA kirjoitetut messut  julkisesti foorumilla angstia puhkuen arvosteltu minua, ikääni , toista maatani..ja kun minä tähän kaikkeen sanon AINOASTAAN "tässä vaiheessa alan todellakin kysenalaistaa foorumin keski-ikää" NIIN SAAN BANNIT :) On se niiiiiin oikein.

Purkauduit sitten ihan tuutin täydeltä. Eihän siinä sinällään mitään, mutta kommenttisi lopussa syyllistyit ihan samaan, josta muita syytit. Ei täällä kuitenkaan "apinoita" ole näitä juttuja kirjoittamassa. Eri ikäisiä ihmisiä, joilla on vaihteleva kokemus ja suhde jalkapalloon. En tiedä syitä, jotka sinun hyllyttämisesi aiheuttivat, joten niitä en kommentoi. Nyt vain tällä kirjoituksellasi itse valitsit paikkasi.

Miksi ylipäätään pitää olla niin agressiivinen toisia kirjoittajia ja heidän mielipiteitään kohtaan. Eivät kaikki eri mieltä olevat ole idiootteja vain siksi, että heillä on asiaan eriävä näkemys. Tämä foorumi on minusta poikennut useimmista muista juuri siksi, että täällä enimmäkseen kommentoidaan asiallisesti, kohteliaasti ja jopa huumorilla usein. Sellainen kommunikointi on minusta miellyttävää. Kunnioitetaan toisia ja ehkä jopa jotain opitaan joskus, itse kukin.

Totta kyllä, ettei tämä ole äidinkielen tunti, mutta sellaista kirjoitusta, josta tyystin puuttuvat välimerkit ja muut oikeinkirjoitukseen liittyvät rensselit, on toisinaan vaikeata tulkita. Kaikkea kuitenkin ihminen oppii. Oikeinkirjoitustakin.   
lörskä

Poissa Poissa

Vastaus #213 : 16.06.2012 klo 23:31:28

0-0 taitaa viedä Italian millä tahansa voitolla jatkoon, kun on tehnyt näiden kolmen joukkueen kohtaamisissa eniten maaleja (2), tällöin Italia voittaisi myös lohkon.
Aristoteleskooppi

Poissa Poissa

Vastaus #214 : 17.06.2012 klo 01:08:20

Callit

Poissa Poissa

Vastaus #215 : 17.06.2012 klo 13:40:29

Repesin kyllä ihan totaalisesti tolle group of debtille. Seuraavaksi velkajärjestelykokous Saksa-Kreikka. Siis jos Jogin pojat ei pupella tänään.
cassano

Poissa Poissa

Vastaus #216 : 17.06.2012 klo 17:28:30

Purkauduit sitten ihan tuutin täydeltä. Eihän siinä sinällään mitään, mutta kommenttisi lopussa syyllistyit ihan samaan, josta muita syytit. Ei täällä kuitenkaan "apinoita" ole näitä juttuja kirjoittamassa. Eri ikäisiä ihmisiä, joilla on vaihteleva kokemus ja suhde jalkapalloon. En tiedä syitä, jotka sinun hyllyttämisesi aiheuttivat, joten niitä en kommentoi. Nyt vain tällä kirjoituksellasi itse valitsit paikkasi.

Miksi ylipäätään pitää olla niin agressiivinen toisia kirjoittajia ja heidän mielipiteitään kohtaan. Eivät kaikki eri mieltä olevat ole idiootteja vain siksi, että heillä on asiaan eriävä näkemys. Tämä foorumi on minusta poikennut useimmista muista juuri siksi, että täällä enimmäkseen kommentoidaan asiallisesti, kohteliaasti ja jopa huumorilla usein. Sellainen kommunikointi on minusta miellyttävää. Kunnioitetaan toisia ja ehkä jopa jotain opitaan joskus, itse kukin.

Totta kyllä, ettei tämä ole äidinkielen tunti, mutta sellaista kirjoitusta, josta tyystin puuttuvat välimerkit ja muut oikeinkirjoitukseen liittyvät rensselit, on toisinaan vaikeata tulkita. Kaikkea kuitenkin ihminen oppii. Oikeinkirjoitustakin.   

First of all olen jo maininnut etten ole kouluja suomessa juuri koskaan käynyt, olen hyvin tietoinen omista lauseenrakenteistani ym. Välillä, tai siis mekein aina, kirjoitan ja jos vaikka huomaan pienen virheen en jaksa edes vaivautua sitä korjaamaan. Suomeni olen oppinut äitini kautta joskus pienenä ja jokunen vuosi täällä Suomessa.
Sanoit ettet tiedä miksi minut hyllytettiin. No Juurihan minä kerroin mitä oli tapahtunut. Yritä lukea uudelleen niin ehkä selviää. Ehkä..
Mainitset myös siitä ettei tarvitse olla tyysti ja väkivaltainen muita kirjoittajia kohtaan etc.
Siinä len aivan samaa mieltä kanssasi. Itseasiassa tänne kun liityin noin viikko vähän päälle sitten, kirjoitin viestin jossa tervehdin kaikkia kanssaforumisteja ja että olen saanut lukea myöskin hyvin pätevää jalkapallo asiantuntemusta, sen takia liityin.
Itse en aloita IKINÄ sotaa. En vain ole sellainen.
Välimerkit puuttuu ja lauseenrakenteet ovat huonoja ym. okei, tottakai olen samaa mieltä, mutta jos ei parempaa kykene, niin eikö silloin saa kirjoitella.. taikka saa kirjoitella sillä palkkiolla että kuulee vain haukkuja ja rasismisuutta(tässä minun tapauksessa) etc.
Jotkut vaan priorisoivat joitakin naurettavia asioita(kuten nämä oikeinkirjoitukset ym) enne muita ja se pitäisi olla tässä ns. topiccina.. Ei ihme että Suomalaiset ovat harmaata kansaa jos se kerran reflektoiyuu jopa foorumeihin, .. pilkunnäpräämiseen jne.
Ja tuon sanon siis ihan Suomalaisena.
Spillo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Maradona è Dio e Lavezzi il suo erede

Vastaus #217 : 17.06.2012 klo 21:03:37

Se, mitä sinun, minun tai vaikka Gigi Buffonin lapulla lukee on ihan epäolennaista kun puhutaan hyödyn maksimoinnista. Totta kai urheilussa katsotaan tulevaisuuteen eikä aina pelata "peli kerrallaan". Miksi muuten esim. Mourinho tai Löw neuvoisivat pelaajiaan ottamaan tahallisia pelikieltoja, jos ei se olisi spekulointia seuraavien vastusten kovuudesta. Mitä tulee tuohon fyysiseen rasitukseen, niin jos olisit joskus itse pelannut, tietäisit myös, että loukkantuminen sattuu juuri silloin kun pelaat puolivaloilla etkä keskity 100%:sti. Mutta maanantainahan tämä jo ratkeaa.

Tuo pelikieltojuttu on täysin ääritapaus, eikä varsinaisesti liity siihen ollenkaan että ammattilaisurheilussa mennään aina ottelu/vastustaja/karsinta kerrallaan. Mentaalisesti jos se ja se tulos tuo sen ja sen vastustajan ajattelu johtaa siihen ettei oma suorittaminen ole välttämättä enää vaadittavalla tasolla. Muiden tuloksiin ja suorittamisiin et kuitenkaan voi vaikuttaa, joten sikälikin aivan turhaa touhua.

Puolivaloilla urheiltaessa loukkaantumisesta ei ole todellista näyttöä, jos sillä tarkoitetaan että ollaan hällä väliä asenteella liikkeellä niin tottakai riskit kasvaa. Nyt pitää kuitenkin huomioida että jos tässä ottelussa päädytään pelaamaan 2-2 tulosta, niin otteluhan luonnollisesti vastaa pitkälti harjoitusottelua jossa ideana on myös välttää loukkaantumisia.

Italian voitto Irlannista on kaikkea muuta kuin varma, tosiasiassa Irlannilla oli matkassa myös paskaa tuuria Kroatiaa vastaan ja huonoa tuomarointia. Puolustusvoittoisten joukkueiden ongelmat tulevat monesti esiin kun pitäisi oikeasti osata hallita peliä saaden aikaan tehojakin, sekä joutua ottamaan vastaan omaa myrkkyä eli vastahyökkäyksiä. Espanja on siksi maailman jalkapallossa täysin omassa kastissaan, vastustajien pelitavat heitä vastaan ovat lähinnä naurettavia ja olisi mukava nähdä lopultakin joku joukkue joka uskaltaisi yrittää voittaa heidät hallitsemalla peliä. Mikä vitun nero sellainen on joka pyrkii keksimään vain keinoja estää toista kykenemättä kehittämään omaa hyökkäyspelaamista? Ihmetellä sopii miten espanjalaiset voivat olla teknisesti niin paljon muita edellä. Muualla pitäisi keskittyä pelaajien taitotason kehittämiseen eikä luovuttaa yrittämällä vain keksiä keinoja estää. Niin kauan kuin näin on niin Espanja ansaitsee jokaisen arvokisan voiton.
Le Garçon Formidable

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MHSC

Vastaus #218 : 18.06.2012 klo 00:12:50

First of all olen jo maininnut etten ole kouluja suomessa juuri koskaan käynyt, olen hyvin tietoinen omista lauseenrakenteistani ym. Välillä, tai siis mekein aina, kirjoitan ja jos vaikka huomaan pienen virheen en jaksa edes vaivautua sitä korjaamaan. Suomeni olen oppinut äitini kautta joskus pienenä ja jokunen vuosi täällä Suomessa.
Hyviä periaatteita Ylos

Eiköhän Espanja hoida voiton huomenna tikitaka-pallollaan ja Italia nappaa lohkon kakkospaikan. Kroatia on pelannut vahvasti kaksi ensimmäistä peliään, muttei taida pärjätä väkivahvalle Espanjalle. Jos nuo 3 joukkuetta jäävät tasapisteisiin niin jatkoon menevät ne kaksi, jotka voittivat Irlannin suurimmilla lukemilla?
Paperino

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Huuhkajat / Azzurri / Mannschaft

Vastaus #219 : 18.06.2012 klo 00:14:07

Italian voitto Irlannista on kaikkea muuta kuin varma, tosiasiassa Irlannilla oli matkassa myös paskaa tuuria Kroatiaa vastaan ja huonoa tuomarointia. Puolustusvoittoisten joukkueiden ongelmat tulevat monesti esiin kun pitäisi oikeasti osata hallita peliä saaden aikaan tehojakin, sekä joutua ottamaan vastaan omaa myrkkyä eli vastahyökkäyksiä.
---
Espanja on siksi maailman jalkapallossa täysin omassa kastissaan, vastustajien pelitavat heitä vastaan ovat lähinnä naurettavia ja olisi mukava nähdä lopultakin joku joukkue joka uskaltaisi yrittää voittaa heidät hallitsemalla peliä. Mikä vitun nero sellainen on joka pyrkii keksimään vain keinoja estää toista kykenemättä kehittämään omaa hyökkäyspelaamista? Ihmetellä sopii miten espanjalaiset voivat olla teknisesti niin paljon muita edellä. Muualla pitäisi keskittyä pelaajien taitotason kehittämiseen eikä luovuttaa yrittämällä vain keksiä keinoja estää. Niin kauan kuin näin on niin Espanja ansaitsee jokaisen arvokisan voiton.
Italia kyllä pystyy pitämään palloakin vallan hyvin, kun siellä on Pirlon tasoinen keskikenttäpelaaja syöttöjä jakelemassa. Lisäksi wingbackit käyttävät aktiivisesti laitoja, jolloin joukkue pystyy hyödyntämään koko kentän leveyttä. Toki Irlanti ei nahkaansa ilmaiseksi myy, mutta jos sinipaidat eivät pysty voittoon niin eipä silloin jatkopaikkaakaan ansaitse.

Mielestäni Italia myöskin haastoi Espanjan ihan muulla kuin bussitaktiikalla, varsinkin ensimmäisellä puoliajalla joukkue prässäsi kovaa ja pakotti spanskit hakemaan pitkillä syötöillä hyökkäyksiä. Loppua kohti Azzurri väsyi, ja Espanja pääsi pyörittämään omaa peliään. Keskikentälle olisi pitänyt tehdä vaihtoja aiemmin, ja siinä kävi Prandellilla mielestäni taktinen kömmähdys. Lisäksi tämä vuodesta toiseen jatkuva Espanjan teknisen osaamisen hehkutus alkaa jo kyllästyttää, koska kyllä sitä muuallakin osataan pallon kanssa neppailla. Toki Espanja on maailman eliittiä, ei ihan pelkällä tuurilla voiteta sekä EM- että MM-kultaa. Silti esimerkiksi Saksa tuskin pelasi kovinkaan roiskimistaktiikalla (en muista enää peleistä yksityiskohtia) spanskeja vastaan 2008 tai 2010, mutta hävisivät niukasti molemmilla kerroilla 1-0. Italiakin hävisi vasta rankkareilla viime EM-kisoissa. Hollannin taktiikka oli 2010 loppuottelussa lähinnä avomurtumien aiheuttaminen, joten se varmaankin sopii analyysiisi.

Espanjan suurin menestyksen salaisuus on mielestäni kovan syöttelyrumban lisäksi Iker Casillas, joka yleensä pystyy hoitamaan ne pari pakollista vaarallista tilannetta joita vähänkään kovemmat futismaat saavat luotua joukkuetta vastaan (Barcelonassa asiat eivät ole yhtä mukavasti, mutta Messi sitten korvaa maalintekokilpailussa). Marginaalit ovat pieniä. Haluaisin joskus nähdä, miten Espanja tulisi tappioasemasta tasoihin, koska uskon maajoukkueen helmasynnin edelleen olevan jäätyminen siinä kohtaa kun on aivan pakko tehdä se maali. Paljoahan niitä tilanteita ei toki ole tullut viimeisen neljän vuoden aikana arvokisoissa.

Tästä päästään lohkon päätöskierroksen spekulointiin, toivottavasti Kroatia pystyisi laittamaan terävillä vastahyökkäyksillä Espanjan ahtaalle - ja miksi ei pystyisi, joukkue on kuitenkin ollut taktisesti vahva molemmissa otteluissaan. Noin muuten on itselleni aivan yhdentekevää kumpi siitä ottelusta menee jatkoon, koska toivon Italian pääsevän pudotuspeleihin. Jos ja kun Espanja menee jatkoon, niin odotettavissa on melko suurella todennäköisyydellä erittäin mielenkiintoinen puolivälierä, koska vastaan tullee Ranska tai Englanti. Varsinkin lädien kanssa olisi melkoinen erilaisten taktisten ääripäiden kohtaaminen kyseessä.

Edit:

Eiköhän Espanja hoida voiton huomenna tikitaka-pallollaan ja Italia nappaa lohkon kakkospaikan. Kroatia on pelannut vahvasti kaksi ensimmäistä peliään, muttei taida pärjätä väkivahvalle Espanjalle. Jos nuo 3 joukkuetta jäävät tasapisteisiin niin jatkoon menevät ne kaksi, jotka voittivat Irlannin suurimmilla lukemilla?
Jos Italia voittaa Irlannin ja Kroatia-Espanja päättyy 1-1, niin silloin vertaillaan maalieroja Irlantia vastaan. Muussa tapauksessa joukkueiden keskinäiset ottelut ratkaisevat ja tällöin Italia putoaa 2-2-tasurilla tai suuremmalla, 0-0-tuloksella Italia voittaisi lohkon ja Espanja jatkaisi kakkosena.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2012 klo 00:17:35 kirjoittanut Paperino »
Spillo

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Maradona è Dio e Lavezzi il suo erede

Vastaus #220 : 18.06.2012 klo 00:21:46

Italia kyllä pystyy pitämään palloakin vallan hyvin, kun siellä on Pirlon tasoinen keskikenttäpelaaja syöttöjä jakelemassa. Lisäksi wingbackit käyttävät aktiivisesti laitoja, jolloin joukkue pystyy hyödyntämään koko kentän leveyttä. Toki Irlanti ei nahkaansa ilmaiseksi myy, mutta jos sinipaidat eivät pysty voittoon niin eipä silloin jatkopaikkaakaan ansaitse.

Mielestäni Italia myöskin haastoi Espanjan ihan muulla kuin bussitaktiikalla, varsinkin ensimmäisellä puoliajalla joukkue prässäsi kovaa ja pakotti spanskit hakemaan pitkillä syötöillä hyökkäyksiä. Loppua kohti Azzurri väsyi, ja Espanja pääsi pyörittämään omaa peliään. Keskikentälle olisi pitänyt tehdä vaihtoja aiemmin, ja siinä kävi Prandellilla mielestäni taktinen kömmähdys. Lisäksi tämä vuodesta toiseen jatkuva Espanjan teknisen osaamisen hehkutus alkaa jo kyllästyttää, koska kyllä sitä muuallakin osataan pallon kanssa neppailla. Toki Espanja on maailman eliittiä, ei ihan pelkällä tuurilla voiteta sekä EM- että MM-kultaa. Silti esimerkiksi Saksa tuskin pelasi kovinkaan roiskimistaktiikalla (en muista enää peleistä yksityiskohtia) spanskeja vastaan 2008 tai 2010, mutta hävisivät niukasti molemmilla kerroilla 1-0. Italiakin hävisi vasta rankkareilla viime EM-kisoissa. Hollannin taktiikka oli 2010 loppuottelussa lähinnä avomurtumien aiheuttaminen, joten se varmaankin sopii analyysiisi.

Espanjan suurin menestyksen salaisuus on mielestäni kovan syöttelyrumban lisäksi Iker Casillas, joka yleensä pystyy hoitamaan ne pari pakollista vaarallista tilannetta joita vähänkään kovemmat futismaat saavat luotua joukkuetta vastaan (Barcelonassa asiat eivät ole yhtä mukavasti, mutta Messi sitten korvaa maalintekokilpailussa). Marginaalit ovat pieniä. Haluaisin joskus nähdä, miten Espanja tulisi tappioasemasta tasoihin, koska uskon maajoukkueen helmasynnin edelleen olevan jäätyminen siinä kohtaa kun on aivan pakko tehdä se maali. Paljoahan niitä tilanteita ei toki ole tullut viimeisen neljän vuoden aikana arvokisoissa

2008 Espanjalla oli vielä menestymättömyyspaineet niskassa, nyt joukkue on tottunut voittamaan. Italian kohdalla on turhaa aina yrittää sivuttaa 2010 kisojen suoritusta, silloin sellainenkin jalkapallon suurmaa kuin uusiseelanti jätti italian taakseen. En usko Irlannin brittityyppisen pelityylin istuvan Italialle ja jos Irlanti voittaa on näidenkin kisojen suoritus sama kuin 2010 eli lohkojumbo ja kisojen huonoimman joukkueen taakse jääminen. Tässäkin  skenaariossa Espanjan voittaessa kisat täällä aivan varmasti foorumin kovimmat makaroonifanaatikot silti jaksaisivat hehkuttaa tasapeliä mestarista. Edelleenkin ihmettelen miten ihmiset liioittelee tasoeroja, Kreikan voitto Venäjästä kuitenkaan mikään jättiyllätys ollut ja eiköhän Irlannin saumat aika lailla samat ole Italiaa vastaan. Irlannin karsintatuloksista pystyy lukemaan ettei joukkue niin huono ole mitä sen tulokset kisoissa on ollut. Mielenkiintoinen matsi johon Italia tietenkin lähtee suosikkina. Nykyisen Italian pelaaminen eikä materiaali ole miellyttänyt omaa silmää vuosiin.

Espanja ei kylläkään neppaile pallolla, ei mikään estä muita pelaamasta samalla lailla. Ongelma on vain se ettei muiden osaaminen riitä siihen, maailman vaikeinta peliähän Espanja pelaa.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2012 klo 00:37:45 kirjoittanut Spillo »
Wanha futaaja

Poissa Poissa

Vastaus #221 : 18.06.2012 klo 01:47:14

Sanoit ettet tiedä miksi minut hyllytettiin. No Juurihan minä kerroin mitä oli tapahtunut. Yritä lukea uudelleen niin ehkä selviää. Ehkä..
Mainitset myös siitä ettei tarvitse olla tyysti ja väkivaltainen muita kirjoittajia kohtaan etc.
Siinä len aivan samaa mieltä kanssasi. Itseasiassa tänne kun liityin noin viikko vähän päälle sitten, kirjoitin viestin jossa tervehdin kaikkia kanssaforumisteja ja että olen saanut lukea myöskin hyvin pätevää jalkapallo asiantuntemusta, sen takia liityin.
Itse en aloita IKINÄ sotaa. En vain ole sellainen.
Välimerkit puuttuu ja lauseenrakenteet ovat huonoja ym. okei, tottakai olen samaa mieltä, mutta jos ei parempaa kykene, niin eikö silloin saa kirjoitella.. taikka saa kirjoitella sillä palkkiolla että kuulee vain haukkuja ja rasismisuutta(tässä minun tapauksessa) etc.
Jotkut vaan priorisoivat joitakin naurettavia asioita(kuten nämä oikeinkirjoitukset ym) enne muita ja se pitäisi olla tässä ns. topiccina.. Ei ihme että Suomalaiset ovat harmaata kansaa jos se kerran reflektoiyuu jopa foorumeihin, .. pilkunnäpräämiseen jne.
Ja tuon sanon siis ihan Suomalaisena.

Viittasit hyllyttämiseesi johtaneisiin syihin niin ylimalkaisesti, siis ilman detaljitietoa, etten siksi katsonut voivani asiaa kommentoida. Sitä tarkoitin.

Hyvä, että et halua sotia, se on oikea periaate. En usko, että tällä foorumilla sitä muutkaan haluavat ja se on jo sinällään hieno juttu. Minua eivät oikeinkirjoitusvirheet häiritse siksi, että ne ovat virheitä, vaan siksi, että joskus on hankalaa ymmärtää sellaisia lauseita, joissa esim. on epäselvä rinnastus, tai sivulause, tai kirjoitus on yhtä pötköä ilman välimerkkejä. Jos ei tiedä mihin lauseeseen sana kuuluu, on lausetta joskus vaikea tajuta. Siinä kaikki.

Muuten voit minusta kirjoitella omalla tyylilläsi ja pääasiahan on, että viestisi tulee ymmärretyksi. Ei se kieliasu ole, ainakaan minulle, kaikkein olennaisin juttu. Kirjoituksen sisältö ratkaisee. Eli, minun puolestani voit jatkaa jalkapallosta kirjoittamistasi. Kaikki mielipiteet ovat yhtä arvokkaita. Olen pahoillani, jos olet kokenut rasismia tms. Itse en sellaiseen syyllisty, enkä sitä hyväksy.

Ehkä tämä riitti tästä aiheesta.

Huomisista peleistä pari sanaa. Italia varmasti (= hyvin todennäköisesti) peittoaa Irlannin ja nousee 5 pisteeseen. Ja luultavasti tämä riittää jatkoonpääsyyn. Espanjan putoaminen ts. häviö Kroatialle olisi suuri yllätys, mutta toki silti mahdollista. Kroatia ei ole sekään huono joukkue ja varmasti vaikea vastus, jos saavat hengen päälle ja avausmaalin. Mutta, Italiahan on jatkossa varmasti, jos voittavat oman pelinsä ja jos jompikumpi Espanja tai Kroatia voittaa keskinäisen ottelun. Joku tasapelivaihtoehto Espanja vs. Kroatia pelissä lienee ainoa, joka voi Italian tiputtaa jatkosta. Mutta siis, jatkoon Italia ja Espanja.

Wanha futaaja

Poissa Poissa

Vastaus #222 : 18.06.2012 klo 02:09:40

2008 Espanjalla oli vielä menestymättömyyspaineet niskassa, nyt joukkue on tottunut voittamaan. Italian kohdalla on turhaa aina yrittää sivuttaa 2010 kisojen suoritusta, silloin sellainenkin jalkapallon suurmaa kuin uusiseelanti jätti italian taakseen. En usko Irlannin brittityyppisen pelityylin istuvan Italialle ja jos Irlanti voittaa on näidenkin kisojen suoritus sama kuin 2010 eli lohkojumbo ja kisojen huonoimman joukkueen taakse jääminen. Tässäkin  skenaariossa Espanjan voittaessa kisat täällä aivan varmasti foorumin kovimmat makaroonifanaatikot silti jaksaisivat hehkuttaa tasapeliä mestarista. Edelleenkin ihmettelen miten ihmiset liioittelee tasoeroja, Kreikan voitto Venäjästä kuitenkaan mikään jättiyllätys ollut ja eiköhän Irlannin saumat aika lailla samat ole Italiaa vastaan. Irlannin karsintatuloksista pystyy lukemaan ettei joukkue niin huono ole mitä sen tulokset kisoissa on ollut. Mielenkiintoinen matsi johon Italia tietenkin lähtee suosikkina. Nykyisen Italian pelaaminen eikä materiaali ole miellyttänyt omaa silmää vuosiin.

Espanja ei kylläkään neppaile pallolla, ei mikään estä muita pelaamasta samalla lailla. Ongelma on vain se ettei muiden osaaminen riitä siihen, maailman vaikeinta peliähän Espanja pelaa.

Vertauksesta Venäjä vs. Kreikka matsiin, väitän kyllä. että kreikkalaisten tekninen osaaminen, yksilötaito, on aavistuksen Irlantia edellä. Tämä mahdollistaa monipuolisemman pelin ja näin ollen paremmat menestymismahdollisuudet. Italia on taitotasoltaan selkeästi Irlantia edellä ja irkuilla pitää kyllä käydä ihmemunkki, jos aikovat Azzurrin klaarata.

Espanjasta sen verran, että eivät spanskit nyt NIIN YLIVERTAISIA ole muihin huippumaihin verrattuna, eikä heillä jokaisella pelipaikalla ole maailman paras ja taitavin pelaaja tms. Onhan heillä taitoa ja huippujoukkue Espanja toki on, mutta esim. Italia-pelissä olisi Italia voinut aivan hyvin matsin voittaakin. Molemmilla oli saumoja tehdä 2-1, mutta ehkä se tasuri lopulta oli aika oikeutettu tulos. Kyllä aivan varmasti näistä kisoista löytyy jengejä, jotka pystyvät Espanjan tasavertaisina haastamaan. Espanja osaa myös toisinaan sössiä matseja ja syyllistyy tehottomaan jauhamiseen ja ennalta arvattavissa oleviin ratkaisuihin.   
Jinete

Poissa Poissa

Vastaus #223 : 18.06.2012 klo 02:33:45

Haluaisin joskus nähdä, miten Espanja tulisi tappioasemasta tasoihin, koska uskon maajoukkueen helmasynnin edelleen olevan jäätyminen siinä kohtaa kun on aivan pakko tehdä se maali. Paljoahan niitä tilanteita ei toki ole tullut viimeisen neljän vuoden aikana arvokisoissa.

Merkityksetön lohkovaiheen viimeinen ottelu Kreikkaa vastaan 2008 on ainoa itse kisoista. 2012-karsinnoista kotona Tsekkiä vastaan, sekä 2010-karsinnoissa vieraissa Belgiaa ja Turkkia vastaan. Kummassakaan karsinnassa ei pistemenetyksiä,ja muutama nousu sekä tappioasemasta että menetetyn johtoaseman jälkeen voittoon asti. Ainoa merkittävässä ottelussa tullut tappio oli 2010-kisoissa Sveitsiä vastaan. Confederations cupissa hävisivät tosin USA:lle, mutta toisaalta nousivat myös tappioasemasta voittoon isäntiä vastaan.
Chidorihq

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Real Madrid

Vastaus #224 : 18.06.2012 klo 11:20:23

Espanjasta sen verran, että eivät spanskit nyt NIIN YLIVERTAISIA ole muihin huippumaihin verrattuna, eikä heillä jokaisella pelipaikalla ole maailman paras ja taitavin pelaaja tms. Onhan heillä

Ei ehkä aivan näin kärjistetysti, mutta kyllähän se lähellä on että jokaiselle paikalle olisi ainakin maailman top3 peluri. Lisäksi leveyttä vaihtopenkillä sellaisien jätkien muodossa, jotka muissa huippumaissa olisivat valovoimaisimpia tähtiä eivätkä nyt siis edes mahdu avaukseen.

Sivuja: 1 ... 8 [9] 10 ... 14

Siirry: