FutisForum2 - JalkapalloFutisForum2 - Jalkapallo
03.09.2025 klo 07:09:00 *
Tervetuloa, Vieras. Haluatko rekisteröityä?
Aktivointiviesti saamatta? Unohtuiko salasana?

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle.

Yhteys ylläpitoon: [email protected]

Foorumilla päivitys 27.5.25 klo 23-24. Lisäämme GA4:n sivustolle

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 61

Kirjoittaja Aihe: Kiitos jälleen Suomen poliisi  (Luettu 186025 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
ginikettu

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK (BJK)

Vastaus #125 : 08.10.2011 klo 23:14:57

Hyvä. Foliohattua vaan tiukemmalle päähän Ylos Omasta puolestani voin sanoa, että poliisi saa kyllä kuunnella minun puhelintanikin ihan vapaasti sekä seurata netin käyttöäni. Ei kynteennyppäys kuitenkaan mikään rikos ole käsittääkseni. Myös pankkisiirtojani saa seurata ihan vapaasti, ne ovat sellaista nappikauppaa, että uni niitä katsellessa tulee.
En voi tähän asiaan ottaa enempää kantaa, kun on varsin yksipuolista tietoa. Mutta yleisemmin ei ole kyse foliopipon kiristämisestä vaan lainsäädännön noudattamisesta. Mikäli poliisi tekee rikkoo lainsäädäntöä niin se on rikollista. En tiedä miksi sitä pitäisi katsoa läpi sormien tai edes rehellisen hyväksyä tätä. Tiedän, että moni täällä hyväksyisi poliisille sille tällä hetkellä kuulumattomia oikeuksia, mutta se ei silti oikeuta asiaa. Maailmassa on monia esimerkkejä, joissa poliisit käyttävät tietojaan väärin ja näitä tapahtuu suomessakin (onneksi harvoin ja vähän), mutta nykytilan pitämiseksi entisellään on syytä olla myöskään antamatta lisää mahdollisuuksia väärinkäytöksille - suomessakaan ei tarvitse mennä kuin itsenäistymiseen tai sotien aikaan, kun tilanne oli tämän suhteen täysin toinen.

Kevennykseksi nykytila: http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011091314372757_uu.shtml
Juoksentelija

Paikalla Paikalla

Vastaus #126 : 08.10.2011 klo 23:18:54

Oli muuten ensimmäinen kerta koskaan :D

Pyydän mitä nöyrimmin anteeksi, sekoitin sut siihen toiseen Ilveksen hopeakauden 1997-98 pelaajaan, jolla tuntuu jatkuvasti olevan päällä murrosiän uhma virkavaltaa vastaan.
Armas Aallontie

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Schweindonin uljaat pojat

Vastaus #127 : 08.10.2011 klo 23:23:54

Ei henkkareiden näyttäminen ollut tässä mikään ongelma - ihmettelin vain takiani suoritettua isoa poliisioperaatiota "pahoinpitelysyytteineen" :D

http://www.youtube.com/watch?v=wLWdqc85pNE

En minä sinusta puhunutkaan, kuten jo edellä totesin minun mielestäni sinua kohdeltiin väärin ja kannattaisi viedä asia eduskunnan oikeusasiamiehelle, jos kaikki kuviot asiassa ovat kuten kerroit.
Pikasika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Suomi

Vastaus #128 : 08.10.2011 klo 23:48:43

http://www.youtube.com/watch?v=PnscXLPeBYQ&feature=related

"Loppu tulee ei sitä haluu kai kukaa,
kaikki ollaan rikollisii lain mukaan.
kamerataltio, viillä valtimos,
mikä vitun oikeusvaltio?
Haluu tutkii jengii unineen märkineen,
poliisi ei voi olla vittu täysjärkinen.
Ei ne petä, ne vaa paiskaa sut seinää vasten,
ja kiltti setä raiskaa sun lapset.
Voidaa seki laittaa pariks vuodeks linnaa,
ja seinänaapuriks hampunkasvattaja Minna"
Pihlis-70

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: PK-35, SMJK

Vastaus #129 : 08.10.2011 klo 23:49:41

http://www.youtube.com/watch?v=Ryj5snT60O0
Tämä sopii tähän, kuin nakki soppaan!
CPFC

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK Helsinki

Vastaus #130 : 08.10.2011 klo 23:51:12

Pankkisiirtojani saa seurata ihan vapaasti, ne ovat sellaista nappikauppaa.
Jaahas, diileri..
JArse

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: MC Helvetin Perkeleet

Vastaus #131 : 08.10.2011 klo 23:56:18

Jos tämä Juoksentelija ei olisi noin selvä provoilija, voisin jopa lisätä tähän keskusteluun jotain. Nyt tyydyn lähinnä copypasteen (mukana myös omaa tekstiä tästä ketjusta).

Lamiksen OP:
Lainaus
Kisahallin asemalla sitten yritin kysellä että kai teillä on jotain todisteita. Käskettiin olla hiljaa koska kuulustelija tulee kohta ja voit kertoa mielipiteesi sille... yhtäkkiä tämän jälkeen ei ollutkaan mitään "syytettä"

psykonaut:
Lainaus
Yleisötapahtumissa pitää olla kuri ja siellä ei todellakaan voi olla miten vaan. Jos olet aikaisemmin aiheuttanut ongelmia virkavallalle on syytä epäillä, että aiheutat sitä uudelleen.

Tässä muuten vielä Hommafoorumin näkemys aiheesta:
(oma huomioni tähän: ihanaa, että FF2:lla käyvät sankarit siteeraavat omiaan ja/tai kavereidensa kirjoituksia toisilta nettifoorumeilta)

mr T:
Lainaus
Aika hyvin tuntuu toimivan poliisin harjoittama ”hajoita ja hallitse” taktiikka. Monesta suunnasta kuulluut jo noita puheita, että Pohjoiskaarre jää näihin karsintoihin.

timmy:
Lainaus
Voi voi. Onko taas syyttömiä viety putkaan? En ymmärrä miten aina olen pystynyt välttämään konfliktit poliisien kanssa maajoukkuepeleissä. Varmaan hyvää tuuria?

JArse (vastauksena timmylle):
Lainaus
Esimerkiksi Moldova-pelissä useat täysin sivulliset kannattajakatsomossa olleet joutuivat kohtaamaan testosteronihöyryissään kuolaavia kypäräsikoja, mutta sähän et siitä mitään tiedä...

Sartoope haluaa myös osallistua, saattaa remontoinnin ohessa kirjoitta vaikkapa blogitekstinkin:
Lainaus
Kuuluuko "skeneen", että paukkupommeja kutsutaan brittienglanniksi bangereiksi

Thouni (vastaus Sartoopelle):
Lainaus
:D Ja saman tien nämä ainaiset teinikortin heittelijät ja vinkujat voivat painua vittuun. Esimerkiksi Lamis nyt ei ihan ulkonäkönsäkään puolesta teinistä mene.

Lorenzo:
Lainaus
Nyky-yhteiskunnassa poliiseja tarvitaan. Rehellisten kansalaisten kyykyttämistä ei tarvita. Ei edes jalkapallosta kiinnostuneiden... Poliisin kritisoiminen tai edes parodioiminen ei ole epärehellistä.

Juoksentelija:
Lainaus
Onko täällä paljon muitakin ihmisiä, jotka eivät ihan tuosta noin vaan suostu näyttämään henkkareita poliisille?

Lorenzo vastauksessaan Juoksentelijalle:
Lainaus
Minä en ymmärrä puolestani sitäkään, miksi poliisin pitäisi provosoitua mikäli yksityishenkilö tiedustelee viranomaispyynnön perusteita.

JArse vastauksessaan Juoksentelijalle:
Lainaus
...Suomessa ei käsittääkseni ole lailla eikä asetuksella määrätty henkilöpapereiden jatkuvaa mukanakantamista pakolliseksi, joten miksi vitussa mun pitäisi ottaa passini mukaan mennessäni alle kilsan päähän himasta vaikka määränpää olisikin jalkapallo-ottelu?

Juoksentelija osoittaa typeryytensä ja/tai provonikkiytensä:
Lainaus
Moneskos kerta tuo muuten oli tänä vuonna, kun (Lama-Larssonille) tuli lähtö poliisiasemalle?
ja jatkaa jo kohta toisessa viestissä:
Lainaus
Musta tuntuu, että aika monelle tekisi hyvää päästä elämään vähän aikaa ihan oikeassa poliisivaltiossa.

Lamis vastaa kysymykseen poliisiasemakäyntien määrästä:
Lainaus
Oli muuten ensimmäinen kerta koskaan

JArse Hates the Police
Boris Pugo

Poissa Poissa

Vastaus #132 : 08.10.2011 klo 23:58:04

Eipä tuossa Lamiksen tapauksessa ollut mitään merkitystä sillä, näyttääkö kyselemättä paperinsa vai ei. Itse näytin heinäkuussa paperit portilla ihan kiltisti turhia kyselemättä ja palvelin poliisia asiallisesti ja kohteliaasti. Silti putka heilahti ilman, että olisivat ilmoittaneet minun syyllistyneen mihinkään. Jälkeenpäin en halunnut ryhtyä selvittämään asiaa poliisin byrokratiakoneiston kanssa, koska tiedän heidän kärsivän resurssipulasta, eikä oikeusasiamiehelläkään helppoa ole kaikenkarvaisten valitusten kanssa. Nöyrällä linjalla jatketaan kuten aina ennenkin.

Itse voisin antaa luvan puhelimeni kuunteluun ja säännöllisiin kotietsintöihinkin, jos vaan kysyisivät kauniisti. Varmaan kuuntelevat tietysti kysymättäkin, mutta ei minulla sitä mitään vastaan ole, sillä olen rehellinen kansalainen, enkä ole hämäräpuuhiin sotkeutunut. Mitään piiloteltavaa ei siis ole. Enemmän vituttaa, jos jää tärkeät matsit turhaan katsomatta, eikä edes suostuta etukäteen ilmoittamaan asiasta. Mitään länsimaista oikeusvaltiota en osaa edes kaivata Suomen lintukotomeininkiin, vaan hienoa kehitystä olisi jo sekin, että annettaisiin rehdisti bännit meille mätämunille, niin voisi seurata matsit edes kotisohvalta tv:n välityksellä. Nyt joutuu aina jännittämään portilla sisäänpääsyä, kun ei poliisin ajatuksenkulkua pysty etukäteen ennustamaan.

Summa summarum. Kunnioitan meidän loistavaa työtä tekevää poliisia, enkä halua mitenkään hankaloittaa heidän arvokasta toimintaansa. Toivottavasti eduskunta jakaisi lisää määrärahaa, niin toiminnan laatua voisi nostaa entisestään ja turhilta kyykytyksiltä vältyttäisiin. Kai nämä huligaanirekisteritkin hyvillä mielin ymmärtää, kun Suomi haluaa olla mukana kansainvälisessä yhteistyössä ja noudattaa yhteisiä yleiseurooppalaisia pelisääntöjä. Korostaisin kuitenkin, että mitään häirikköjä ei tässä olla vaan ihan tavallisia futiksen rakastajia, jotka saavat kiksinsä ottelun seuraamisesta ja ehkä parista kaljasta ennen sitä. Poliisin toimintaa en halua millään tavalla häiritä vaan toimia mahdollisimman hyvässä yhteistyössä. Peace and love vaan kaikille poliiseille.

P.S. Tavallaan tunnen osittaista syyllisyyttä Lamiksen putkakeikasta, kun vahingossa satuin juttelemaan Urheilukadulla Lamikselle n. 15 sekunttia ennen omaa heinäkuun putkareissuani. Anteeksi. Voin vannoa, että Lamiksella on puhtaat jauhot pussissa. Jättäkää poika rauhaan.

Yhteistyöterveisin: Bortsa <3
psykonaut

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: ACO

Vastaus #133 : 09.10.2011 klo 00:01:03

psykonaut: (oma huomioni tähän: ihanaa, että FF2:lla käyvät sankarit siteeraavat omiaan ja/tai kavereidensa kirjoituksia toisilta nettifoorumeilta)
Tuo viesti oli täysin tosissaan kirjoitettu ja parhaat ystäväni kirjoittelevat Hommafoorumille. ::)

Herätys.
JArse

Poissa Poissa

Vastaus #134 : 09.10.2011 klo 00:04:14

Tuo viesti oli täysin tosissaan kirjoitettu ja parhaat ystäväni kirjoittelevat Hommafoorumille. ::)

Herätys.

Enkö mä vähän siihen suuntaan viitannutkin? Sehän siitä säälittävän tekikin...

edit:
Oliko Lamis syyllinen (johonkin, ihan mihin vaan) koska poliisi vei putkaan? Onko esitutkintaa aloitettu? Onko Lamiksella rekisterimerkintöjä tai onko se ollut koskaan edes pidätettynä? Kertoivatko poliisiviranomaiset miksi hänet otettiin kiinni ja estettiin pääsy Pohjoiskaarteeseen?

Ei
« Viimeksi muokattu: 09.10.2011 klo 00:10:48 kirjoittanut JArse »
puhelmi

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Goalsmiehet

Vastaus #135 : 09.10.2011 klo 00:08:29

Jossain välissä puhuivat mahdollisesta "pahoinpitelystä" jne., mikä sinäänsä on jo huvittavaa koska olen viimeeksi käyttänyt fyysistä väkivaltaa joskus ala-asteella tms.
Koulukiusaaminen on ollut isosti esillä joten eihän tämä ihan mahottumuus ole.

Oikeasti tosi surullista ja poliisin on ilmeisesti pakko käyttää väkivaltaa tai käyttäytyä asiattomasti kaikissa maajoukkueen tapahtumissa. Koska muuten heillä ei olisi juurikaan tekemistä, eikä voisi perustella miksi sinne peleihin pitää aina lähteä tappelemaan. Muutosta ei tule ennenkuin joku kuolee ja vaikka kuinka toivoisi niin uhriksi joutuu kyllä väkin katsoja eikä poliisi :(
JArse

Poissa Poissa

Vastaus #136 : 09.10.2011 klo 00:13:06

Yhteistyöterveisin: Bortsa <3

:D Nauroin niin että vilin perse repes
kolpakkopaita

Poissa Poissa

Vastaus #137 : 09.10.2011 klo 00:24:33

En suostu uskomaan lukemaani. Poliisi tekee sen ihan itse.
Armas Aallontie

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Schweindonin uljaat pojat

Vastaus #138 : 09.10.2011 klo 00:55:46

Olen sanaton.
butterbean

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Lopen Uupuneet & Vetelin Kuivat

Vastaus #139 : 09.10.2011 klo 01:35:09

Tulipa mieleen tuosta yhdestäkuvasta joka on poimittu iltaroskan sivuilta siinä eräs tuttu 50+ herra aikoinaan otsikossa luki Poliisi esti jalkapallo huligaanien yhteenoton tms Oli poikansa kanssa viikonloppureissun yhteydessö poikenneet Lahden hiihtostadionille katsomaan Lahden ja HJKn peliä, Kuva vaan julkaistiin kaksivuotta myöhemmin kun kisapuistossa pelatussa pelissä oli ollut jotain hulinaa, Siis eri vuosi eri paikka ja täysin ulkopuolinen tapahumiin eikä ollut jälkimmäisessä edes paikalla! Nyt kun täällä näitä rekisterijuttuja heitetään niin muistui mieleen että viime kaudella HJKn europelistä sama kaveri ukoistettiin koska oli seissyt yksinään katsomassa peliä mahdollisimman syrjässä, Kun selkävaivojensa takia ei pystynyt istumaan, Oli kolme daifua käyny sanomassa että jos istuminen ei maistu niin hoitavat kyllä toiseen paikkaan. Lähti sitten suosiolla ulos. No siinä vieressä oli jouhalaiset kattellu peliä samaan aikaan.
Nyt mietityttää kun tarina muutenkin aika uskomaton niin miten daifut keksi juuri tälle "papalle" käydä avautumassa?

King Kenny

Poissa Poissa

Vastaus #140 : 09.10.2011 klo 09:59:27

Puolustin aiemmin vahvasti poliisin toimintaa videolla nähdyssä välikohtauksessa, missä soihtujanttereita käytiin hakemassa fanikatsomosta ja olen täysin vakuuttunut että poliisi toimi siinä oikein.

Rehellisyys on kuitenkin oma ohjenuorani ja mikäli tapahtumat ovat oikeasti menneet noin kuin tämän ketjun aloittaja kuvasi, niin kylläpä vatsaa vääntää. Korostan vielä, että mikäli asiat näin etenivät, niin onpahan munatonta ja kusipäistä touhua poliisilta ollut. Olisi luullut olevan miestä pyytää anteeksi ja järkätä sut sinne stadikalle takaisin. En yhtään ihmettele jos et jätä asiaa tähän, kyllähän oma pannu hirttäisi kiinni tällaisen edessä välittömästi myös. Tästä tapauksesta en itse tosin ole videota nähnyt, niin kommenttini pienin varauksin.
Vlad Kepes

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: kulttuurikeynesianismi

Vastaus #141 : 09.10.2011 klo 11:08:13

Ehkäpä iltapäivälehdetkin voisivat olla kiinnostuneita? Joka tapauksessa, tämä on sen luokan mielivaltaa poliisilta, että ei missään nimessä kannata jättää asiaa tähän, vaikka kiukku vähän olisi jo laantunut.
Marques^^

Poissa Poissa

Vastaus #142 : 09.10.2011 klo 11:14:40

Mistä noi undercover copsit on keksitty tossa videolla?
päätykatsomo

Poissa Poissa

Vastaus #143 : 09.10.2011 klo 11:29:07

Mistä noi undercover copsit on keksitty tossa videolla?

Keksitty? Undercover copseja ne nimenomaan ovat.
idän_ihme

Poissa Poissa

Vastaus #144 : 09.10.2011 klo 11:42:22

Kyllä antaisin. Siinähän tarkkailevat. Mitään he eivät siitä tule kostumaan.
Oletkos koskaan kävellyt päin punaisia? Ajanut autolla 2 km/h ylinopeutta? Ladannut netistä laittoman kopion? Pyöräillyt jalkakäytävällä? Kyllä kaikista ihmisistä saadaan tehtyä rikollisia jos oikein halutaan.

Pointtina lamiksella lienee että kyllä hän on oikeutettu puhumaan poliisille jos poliisi henkkareita kysyy. Tuo kysyminen ei millään tapaa oikeuta pidätykseen ja putkareissuun. Laimis ei ilmeisesti ennen peliä syyllistynyt edes mainitsemiini rikoksiin ainakaan siten että poliisi näistä löytäisi todisteita.

Edit: Iso hatunnosto vekkuleista youtubevideoista. Toivottavasti saavat jossain vaiheessa suurempaakin suosiota jotta nämä futiksen ongelmat tiedostettaisiin myös forumin ulkopuolella. Nykymallinen poliisitoiminta tulee ajamaan katsomoista pois kaikki joilla ei syystä tai toisesta ole varaa joutua kahnauksiin poliisin kanssa.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2011 klo 11:47:30 kirjoittanut idän_ihme »
Juoksentelija

Paikalla Paikalla

Vastaus #145 : 09.10.2011 klo 16:41:12

Oletkos koskaan kävellyt päin punaisia?

Tosi usein kävelen punaisia päin. En minä lakeja niin tarkkaan tunne, mutta tuskin siitä limppuun voi joutua. Jos poliisi siitä sakottaa, niin maksan sakon kyllä ihan mukisematta.

Lainaus
Ajanut autolla 2 km/h ylinopeutta?

Aika harvoin ajan 2 kilsan ylinopeutta. Yleensä pyrin ajamaan 10-15 kilsaa yli nopeurajoituksen, paitsi motarilla, missä köyhän kosla pitää 135:n vauhdissa vähän liikaa ääntä. Tuollainen ylinopeus pitää liikenteen sujuvana ja olen myös funtsinut, että pystyn tarvittaessa maksamaan sakot kiinni jäädessäni. En tiedä, montako päiväsakkoa 2 kilsan ylinopeudesta lain mukaan tulee, mutta olen valmis maksamaan nekin ihan kernaasti mikäli kärähdän.

Enpä ole tosin tällä ajotyylillä vielä koskaan ylinopeudesta sakkoja saanut. Toki ajankin vain 10 000 kilsaa vuodessa.

Lainaus
Ladannut netistä laittoman kopion?

Tätäkin teen jatkuvasti, mutta en osaa asiaan kommentoida sen enempää, koska nää tietotekniikkahommat menee multa yli hilseen.
« Viimeksi muokattu: 09.10.2011 klo 16:56:14 kirjoittanut Juoksentelija »
CPFC

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK Helsinki

Vastaus #146 : 09.10.2011 klo 17:19:54

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn juoksentelijalta, että jos poliisit piirittävät sut ja kysyvät  henkkareita et haluaisi tietää syytä siihen? Ja varsinkin jos tuollaisesta tulee kisisreissu ja otetaan kuvat yms. ajattelet vain että heillä on siihen oikeus tms?
« Viimeksi muokattu: 09.10.2011 klo 17:50:07 kirjoittanut CPFC »
EdgarD

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: Klousaa tyylillä!

Vastaus #147 : 09.10.2011 klo 17:45:47

Eduskunnan oikeusasiamiehelle kirjelmöinnistä sen verran, että varmaan jokaisesta kännipidätyksestä tuskin kannattaa oikeusasiamiehelle valittaa, mutta jos Lamiksen avausviesti pitää sellaisenaan paikkansa kannattaa ehdottomasti raapustaa jonkinlainen A4:n kokoinen kirje oikeusasiamiehelle.

Tämäntyyppisisissä asioissa eduskunnan oikeusasiamies tuskin voi vaikuttaa yksittäisiin tapauksiin, mutta jos tapauksia alkaa kertyä useampikin alkaa asiamiestä kiinnostamaan tilanne enemmänkin. Periaatteessahan kantelut käsitellään aina ja valituksen pohjana olleen toiminnan lainmukaisuus tarkistetaan sekä itse viranomaisen että oikeusasiamiehen toimesta. Jos kansalaisilta alkaa tulla enemmänkin kritiikkiä, niin jossain vaiheessa myös poliisi joutuu miettimään toimintaansa - ihan jo senkin johdosta, että kanteluihin vastaaminen kirjallisesti vie poliisiltakin aikaa.
Juoksentelija

Paikalla Paikalla

Vastaus #148 : 09.10.2011 klo 18:44:49

Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn juoksentelijalta, että jos poliisit piirittävät sut ja kysyvät  henkkareita et haluaisi tietää syytä siihen?

Varmaksi en osaa sanoa, mutta tuskin alkaisin syytä kysellä. Olen kuitenkin sen verran epäilyttävän näköinen jannu. JFK:lla olin itse asiassa saatanan yllättynyt, että pääsin tällä habituksella läpi rajavalvonnasta ilman perusteellisia tarkistuksia.

Lainaus
Ja varsinkin jos tuollaisesta tulee kisisreissu ja otetaan kuvat yms. ajattelet vain että heillä on siihen oikeus tms?

Se on jo taas ihan eri asia. Siinä vaiheessa alkaisi kyllä vituttaa ja tehdä perusteita mieli, jos putkaan viedään. Sitä nyt ei kuitenkaan voi verrata henkkareiden esiin kaivamiseen, johon menee aikaa noin 4 sekuntia.
Pikasika

Poissa Poissa

Suosikkijoukkue: HJK & Suomi

Vastaus #149 : 09.10.2011 klo 19:45:15

Se on jo taas ihan eri asia. Siinä vaiheessa alkaisi kyllä vituttaa ja tehdä perusteita mieli, jos putkaan viedään. Sitä nyt ei kuitenkaan voi verrata henkkareiden esiin kaivamiseen, johon menee aikaa noin 4 sekuntia.

No eihän se aika siinä se pääpointti ole, vaan se, että itseäni ainakin kiinnostaa miksi poliisit haluaisivat tietää henkilöllisyyteni (varsinkin jos mitään en ole tehnyt). Jos joku random janari kysyy kadulla henkkareita, näytätkö?

Sivuja: 1 ... 5 [6] 7 ... 61

Siirry: